جستجو کردن

8 مجتمع مسکونی معروف دنیا

مجتمع مسکونی معروف دنیا

در اینجا با 8 پروژه مسکونی دنیا که مورد توجه معماران معروف بوده اند آشنا خواهیم شد.

مجتمع مسکونی پولیانه – ماریبور، اسلوونی

با توجه به اینکه پروژه مسکونی اجتماعی Poljane در ماریبور در کنار یک تقاطع شلوغ واقع شده است، معماران استودیو اسلوونیایی برنده جایزه Bevk Perović هنگام طراحی مجموعه با محدودیت های فضایی مواجه شدند. فضای محدود بیرونی شرکت را بر آن داشت تا فضاهای اجتماعی بزرگی را چه در داخل ساختمان ها و چه در بالای آنها به شکل روف گاردن ایجاد کند. طراحان همچنین توانستند بالکن های نارنجی متمایز را ترکیب کنند و رنگ و شخصیت را به دیوارهای ظاهری ساده اضافه کنند. این مجموعه چهار ساختمانی در حومه شهر که در سال 2007 تکمیل شد، شامل 130 آپارتمان مجزا است.

پروژه مسکن هارولد – پاریس، فرانسه

استودیوی معماری محلی Jakob + Macfarlane هنگام طراحی پروژه مسکن هارولد در پاریس، فرانسه با یک محیط نسبتاً دشوار روبرو شد. در مواجهه با قوانین سختگیرانه زمین، محدودیت های ساختمانی و دستورات حفظ درخت، این پروژه به سه بلوک آپارتمانی جداگانه تقسیم شد که توسط شبکه ای از مسیرها به هم متصل می شوند. ساختمان‌های سازگار با محیط زیست که در سال 2008 تکمیل شدند، 100 آپارتمان جداگانه را در خود جای داده‌اند. این مجموعه همچنین دارای مناطق خرید در سطح همکف و همچنین آپارتمان های طبقه اول مناسب برای صندلی چرخدار است. و هر سه بلوک دارای عناصر بام سبز، به علاوه سیستم های گرمایش خورشیدی روی پشت بام هستند که بیش از نیمی از آب گرم ساختمان ها را تامین می کند.

The Nests – Courbevoie فرانسه

خلاصه ای از این پروژه مسکن اجتماعی در منطقه نسبتاً جدید توسعه شهری که Les Fauvelles در Courbevoie، فرانسه است، این بود که باید “رویکردهای جدیدی را برای مسکن اجتماعی در محیط های شهری پر اشغال ارائه کند.” معماران KOZ مستقر در پاریس با Les Nids، یک مجتمع دو بلوکی که شامل ویژگی‌های نوآورانه مانند آپارتمان‌هایی با شکل‌های مختلف، فرودهای بزرگ و فضاهای خارجی زیادی است، پاسخ دادند که به ساکنان مناظر مطبوعی از غرب پاریس را ارائه می‌دهد. این پروژه که در سال 2010 تکمیل شد، توسط شورای شهر Courbevoie، که با سازمان مسکن اجتماعی Groupe 3F همکاری کرد تا یک مسابقه طراحی را آغاز کند و در نتیجه نقطه نهایی را در منطقه پر کند، سفارش داده شد. این مجموعه شامل 28 واحد مسکونی چهار اتاقه است.

پروژه مسکونی سا پوبلا – مایورکا، اسپانیا

استودیوی معماری محلی Ripoll Tizon پروژه مسکونی Sa Pobla را در مایورکا، اسپانیا طراحی کرد تا هم از نظر سادگی یکپارچه باشد و هم با نیازهای تک تک ساکنان سازگار باشد. نتیجه؟ این مجتمع پیشانی سفید، که تقریباً بیشتر شبیه یک استراحتگاه تعطیلات است تا آن نوع مسکن عمومی که ما به آن عادت کرده ایم. این پروژه در سال 2012 تکمیل شد و جایزه اول را در بخش بهترین پروژه معماری مسکونی در جوایز معماری پلاس 2013 به دست آورد. علاوه بر این، این پروژه 19 واحدی فینالیست جوایز معماری FAD 2013 و دوازدهمین دوسالانه معماری و شهرسازی اسپانیا در سال 2013 بود.

 L’Astrolarbre پاریس، فرانسه

هنگامی که معماران از استودیوی طراحی محلی KOZ Architects برای اولین بار این مکان را در پاریس، فرانسه دیدند، توجه آنها به درخت افرای قدیمی که در محل رشد می کرد جلب شد. معماران تصمیم گرفتند که درخت پراکنده را در طراحی پروژه مسکن اجتماعی 12 واحدی L’Astrolarbre بگنجانند و توسعه مسکونی شهری را با طبیعت القا کنند. یکی از معماران استودیو توضیح داد: “ما نمی توانستیم تصور کنیم که آن را کاهش دهیم.” معماران KOZ همچنین باغ های جلویی را به طبقه همکف و برخی آپارتمان های طبقه اول و همچنین یک سیستم جمع آوری آب باران سازگار با محیط زیست برای کل توسعه اضافه کردند. ساخت و ساز در سال 2007 به پایان رسید.

تتریس آپارتمان – لیوبلیانا، اسلوونی

با مشاهده طراحی نامنظم آن، به راحتی می توان فهمید که چگونه این بلوک حاوی خانه های مسکونی در لیوبلیانا، اسلوونی نام “تتریس” خود را به دست آورده است. شرکت محلی OFIS Architects ساختمان تتریس آپارتمان ها را با استفاده از مواد مقرون به صرفه اما با کیفیت مانند کاشی های گرانیتی و کفپوش بلوط ساخته است. این سازه چهار طبقه که در سال 2007 تکمیل شد، در جهت یک بزرگراه شلوغ واقع شده است. برای جبران، بالکن‌ها و پنجره‌ها زاویه 30 درجه از بزرگراه داشتند و به طرز چشمگیری، هیچ یک از پنجره‌ها و بالکن‌ها مستقیماً به آپارتمان دیگری نگاه نمی‌کنند. علاوه بر این، برای امکان سفارشی‌سازی فردی، تنها دیوارهای اصلی واحدها ساختاری هستند. بقیه را می توان به دلخواه تغییر مکان داد.

مسکن اجتماعی در پارلا – پارلا، اسپانیا

شرکت معماری Arquitecnica مستقر در مادرید هنگام طراحی این طرح مسکن اجتماعی در پارلا، اسپانیا، با نگرانی های مشترک مرتبط با پروژه های توسعه ای از این نوع مواجه شد. معماران باید اندازه و هزینه هر آپارتمان و همچنین زمینی را که در اختیارشان بود در نظر می گرفتند و نتیجه این بلوک های رنگارنگ جذاب بود. طراحی متناسب با هدف مشخص شده است و – به لطف نمای سبز رنگ – به آرامی با منظره طبیعی اطراف ترکیب می شود. ساخت و ساز در سال 2006 آغاز شد و پروژه در سال 2010 به پایان رسید. در مجموع، 120 واحد ارزان قیمت با فضای داخلی شیک مدرن با در نظر گرفتن اجاره کنندگان جوان ساخته شد.

آپارتمان هایراک – سرکلیه، اسلوونی

معماران OFIS برای استفاده حداکثری از موقعیت منظره در شهر سرکلیه اسلوونی، پروژه مسکن اجتماعی هایراک آپارتمان ها را طراحی کردند تا بیشتر واحدها به کوه ها و مزارع مجاور نگاه کنند. نقوش متقاطع در جلوی ساختمان الهام گرفته شده از یونجه های سنتی در این منطقه است – از این رو این نام را به خود اختصاص داده است. در همین حال، طرح L شکل این سازه برای حفظ یک درخت آهک 300 ساله در ملک ساخته شده است، به طوری که ساختمان و درخت به خوبی ادغام شده اند. این پروژه در سال 2007 تکمیل شد و دارای 56 آپارتمان ارزان قیمت است.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.