جستجو کردن

شغل طراحی داخلی و آنچه که باید بدانید!

رشته های طراحی داخلی برای افرادی که به دنبال مشاغل خلاقانه و کاربردی هستند، آماده شده است.
مهارت های فنی، هنری و توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی، این متخصصان را در بسیاری از زمینه ها کاندیدای مطلوبی می کند. طراحان داخلی می توانند از توانایی های خود در طراحی فضاهای خرده فروشی، مسکونی و اداری و … استفاده کنند.
در این مقاله به این می پردازیم که طراحی داخلی چیست، و همچنین در مورد رشته طراحی داخلی و بسیاری از مشاغلی که می توانید طراحی داخلی انجام دهید، صحبت خواهیم کرد.

تخصص طراحی داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی رشته ای است که به مطالعه هنرهای تجسمی کاربردی می پردازد و افراد را آماده می کند تا اصول و تکنیک های هنری را در برنامه ریزی حرفه ای، طراحی، چیدمان و تجهیز فضاهای داخلی مسکونی و تجاری به کار گیرند.
این تخصص شامل دستورالعمل در برنامه های کاربردی کامپیوتری مانند اتوکد و تری دی مکس و نرم افزرهای طراحی و تکنیک های ترسیم و اصول روشنایی داخلی، آکوستیک، وهماهنگی رنگ و طراحی مبلمان می باشد.
در این رشته شما همچنین با تاریخچه طراحی داخلی، محبوب ترین سبک های طراحی، طراحی اساسی سازه و برخی از قوانین ساختمانی و مقررات بازرسی آشنا خواهید شد و در دروس عملی طرح، با اصول طراحی دفاتر، هتل ها،رستوران ها، آشپزخانه ها و اقامتگاه ها آشنا خواهید شد.

با بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی آشنا شوید!

چه افرادی برای تحصیل و فعالیت در این رشته مناسب اند؟

طراحی داخلی، حرفه ای است که در آن رضایت و ایمنی مشتری در درجه اول اهمیت قرار دارد. ایده های جدید اغلب توسط طراحان داخلی توسعه داده می شود ودر فضا به واقعیت تبدیل می شود.
این افراد باید بتوانند نگرش خلاقانه و شخصیت انگیزشی خود را همیشه حفظ کنند تا در کار فعلی خود بهترین عملکرد را داشته باشند.
برای تحصیل و فعالیت در این رشته باید بتوانید دید سه بعدی خود را تقویت کنید و باید بتوانید طرح ذهنی خود و مشتریان و کارفرمایان خود را بر روی کاغذ و یا نرم افزارهای طراحی پیاده کنید. در این رشته افراد می تواند در زمینه ها و مکان های متفاوت فعالیت کنند برای مثال طراحی دکوراسیون سقف می تواند یکی از بخش های این حرفه باشد.
همچنین توانایی های اجتماعی و متقاعد کردن کارفرما، نیز یکی از توانایی هایی است که لزومه ی فعالیت در رشته ی طراحی داخلی میباشد. ارتباطات واضح، درایت و مهارت های مذاکره در روابط با مشتریان و کارفرمایان ، معماران، پیمانکاران و کارگران مهم هستند.

یک طراح داخلی چه می کند؟

یک طراح داخلی بر تمام جنبه های یک فضا تمرکز می کند، خواه یک خانه، یک ساختمان عمومی، یک مرکز تجاری، یا یک تاسیسات سازمانی (مانند دفاتر، رستوران ها، موسسات خرده فروشی، بیمارستان ها، هتل ها یا تئاترها). آنها همچنین فضای داخلی سازه های موجود در حال بازسازی یا توسعه را برنامه ریزی و ساماندهی می کنند. در همین حال، طراح داخلی عمدتاً با مبلمان، دیوار و پنجره و نورپردازی کار می کند.
طراح داخلی طرحی را ایجاد می‌کند که می‌تواند برای مشتری در قالبی (نقشه‌ها یا مدل‌های دقیق مقیاس‌بندی شده) بازسازی شود که همچنین بهم مشتری کمک میکند که بتواند این طرح هارا در قالب عکس و رندرهای سه بعدی ببیند و پیشنهادات خود را بدهد.
از رایانه ها اغلب برای ایجاد طرح ها و نقشه ها استفاده می شود، زیرا انجام تنظیمات در مدل نهایی آسان تر است.
طراحان باید از مواد و محصولات استفاده شده در طراحی های خود و همچنین روش هایی که در آن بافت، رنگ، نور و سایر عوامل برای ایجاد نتیجه مطلوب در یک فضا با هم تعامل دارند، آگاه باشند. آنها باید الزامات ساختاری برنامه های خود، مسائل بهداشتی و ایمنی، قوانین ساختمان، ضوابط طراحی و سایر جنبه های فنی را درک کنند.
در رشته ی طراحی چه موضوعاتی را مطالعه می کنید :
طراحان داخلی از استعداد و تجربه خود برای تبدیل جامعه به یک شاهکار و ارتقای ارزش فرهنگی آن استفاده می کنند. به عنوان یک دانشجوی طراحی داخلی، دانش و مهارت هایی را به دست خواهید آورد تا بر نحوه زندگی، کار، بازی، رشد، حرکت و ارتباط افراد تأثیر بگذارید. نوآوری، حل خلاقانه مسائل، حفاظت از منابع طبیعی، علاقه به قوانین مبانی ساختن و درک رفتار انسانی در کار شما نقش خواهد داشت.
دوره های مورد نیاز و انتخابی که ممکن است برای گرایش های طراحی داخلی بگذرانید، بین مؤسسات بسیار متفاوت است.
در اینجا عناوین برتری وجود دارد که گستردگی موضوعاتی را که احتمالاً هنگام تحصیل در این زمینه با آنها روبرو خواهید شد را نشان می دهد:

  • طراحی به کمک کامپیوتر
  • قرارداد طراحی داخلی
  • تاریخچه دکوراسیون داخلی و مبلمان
  • دروس طراحی
  • تمرین حرفه ای طراحی داخلی
  • سازه ها و مواد مصالح
  • مبانی طراحی و بیان معماری
  • مبانی ارگونومی

چه رشته های دیگری با طراحی داخلی مرتبط است؟

  • هنر تجاری و تبلیغاتی
  • عکاسی تجاری
  • مد یا طراحی لباس
  • طراحی گرافیک
  • عکاسی
  • طراحی صنعتی و طراحی

با مدرک طراحی داخلی چه کاری می توانید انجام دهید؟

اکثر دانشجویان طراحی داخلی قصد دارند طراحان مسکونی یا تجاری شوند. فقط مدارک کاردانی برای موقعیت های دستیار طراحی پذیرفته می شود، بنابراین ممکن است بخواهید تحصیلات خود را با مدرک لیسانس طراحی داخلی تکمیل کنید یا برای کار در سمت های طراحی میانی و ارشد آماده شوید.
اگر نیاز به کار و تحصیل همزمان دارید، یک برنامه مدرک آنلاین در طراحی داخلی در نظر بگیرید. شما می توانید در زمان خود مطالعه کنید و بلافاصله آنچه را که آموخته اید در شغل فعلی خود به کار ببرید و به شما این امکان را می دهد که سریعتر در رتبه ها ارتقا پیدا کنید.
مدرک طراحی داخلی شما را در مسیرهای شغلی زیادی باز می کند. شما ممکن است کار در طراحی مسکونی برای خانه های تک یا چند خانواده، طراحی تجاری و صنعتی برای دفاتر شرکت ها، امکانات جلسه، مجتمع های ورزشی، یا امکانات پزشکی و سازمانی را در نظر بگیرید.
مشاغل مرتبط شامل طراحی محوطه، مهندسی ساختمان، معماری، معماری منظر،طراحی نمایشگاه و غرفه، طراحی تئاتر، تدریس است.

ویژگی های فردی طراحان داخلی

طراح داخلی علاوه بر داشتن رموز برتری و موفقیت در زمینه طراحی داخلی باید دارای مدارک تحصیلی و مهارت های عملی فراوانی باشد و ویژگی های فردی نیز داشته باشد که در سطور بعدی با تمامی این مدارک آشنا خواهیم شد.

مدارک تحصیلی مورد نیاز

داشتن نمره بالا در دبیرستان الزامی نیست و همچنین نیازی به پیوستن به رشته خاصی نیست، زیرا دانشجویان رشته های علوم، ادبیات، بهداشت، هتل و غیره می توانند در رشته طراحی داخلی بپیوندند.
ویژگی ها و مهارت های شخصی :

  • علاقه مند به طراحی و دکور
  • وقت شناسی و سخت کوشی
  • نیاز به داشتن مهارت های خلاقانه و نوآوری
  • توجه به جزئیات
  • مهارت شنیداری خوب و انجام چند کار.
  • داشتن مهارت های متقاعدسازی
  • دانش جامع و کلی از سنگ معدن، فلزات و منسوجات
  • داشتن مهارت بالا در انتخاب و هماهنگی رنگ
  • آشنایی با برنامه های طراحی کامپیوتری
  • شناخت سلیقه

 

13 شغلی که می توانید بعد از مطالعه طراحی داخلی انجام دهید

بیشتر افراد تصور می کنند که رشته طراحی دکوراسیون داخلی تنها در زمینه فعالیت دکوراسیون داخلی منزل می باشد در حالی که این رشته از تنوع و زیر شاخه های بسیار زیادی برخوردار می باشد شغل طراحی شغلی می باشد که دامنه کاری آن بسیار گشترده می باشد و شما می توانید در هر مکانی از آن استفاده کنید از طراحی سقف تا طراحی دفاتر اداری و در اینجا شغلی که پس از اخذ مدرک طراحی داخلی می توانید انجام دهید آورده شده است:

1- طراح تولید

طراحان تولید مسئول عناصر بصری یک تئاتر، فیلم یا تلویزیون هستند. آنها در مورد نور، زوایای دوربین، وسایل، لباس ها و مکان ها مشورت می کنند.

2- طراح گل

با استفاده از گل‌ها و گیاهان تازه و مصنوعی، دسته‌های گل و دیگر نمایش‌ها را ایجاد می‌کنند. آنها می توانند مکان های خرده فروشی خود را داشته باشند یا در شرکت های دیگر در محل کار کنند. آنها قطعاتی را برای افراد، سازمان ها و مناسبت های خاص طراحی می کنند.

3- طراح گرافیک

طراحان گرافیک با نرم افزارهای طراحی کار می کنند تا تصاویر، لوگوها و سایر هنرهای بصری را برای سازمان ها ایجاد کنند. آنها ممکن است به عنوان کارمند یا به صورت آزاد کار کنند. آنها ممکن است تبلیغات، وب سایت ها، پست های مستقیم و بیلبوردها را طراحی کنند.

4- طراح مد

طراحان مد لباس، کفش و لوازم جانبی برای خانه های مد و برندها طراحی می کنند. و در شوهای مد شرکت می کنند و با مدل ها و تأثیرگذاران برای افزایش آگاهی از برند کار می کنند.

5- مشاور نورپردازی

مشاوران نورپردازی وسایل روشنایی را برای فضاهای مسکونی و تجاری طراحی می کنند. آنها ممکن است با شرکت های طراحی داخلی، معماران و توسعه دهندگان املاک و مستغلات کار کنند. مشاوران روشنایی با تاسیسات برقی، آیین نامه های ساختمانی و انواع راه حل های روشنایی آشنایی دارند.

6- طراح آشپزخانه و حمام

طراحان آشپزخانه و حمام، آشپزخانه ها و حمام های کاربردی و سازگار را برای مکان های مسکونی و تجاری طراحی می کنند. آنها باید با قوانین ساختمان، پیمانکاری اولیه، لوله کشی و کار در حد بودجه آشنا باشند.

7- طراح داخلی

طراحان داخلی برای کمک به طراحی و تزئین فضاهای مسکونی و تجاری با شرکت ها یا مشتریان فردی همکاری می کنند. آنها با قوانین ساختمان، معماری، نور و ساخت و ساز آشنا هستند و باید زیبایی شناسی شخصیت و برند را درک کنند.

8- مشاور طراحی

مشاوران طراحی اغلب با خرده فروشان، طراحان مد و شرکت های طراحی داخلی کار می کنند. مسئولیت های آنها ممکن است شامل مشاوره در مورد توسعه محصول باشد مانند مبلمان، خطوط دکوراسیون خانه، و طراحی مسکونی و تجاری.

9- همکار طراح

طراحان شرکت کننده به طراحان ارشد در پروژه های طراحی کمک می کنند. آنها ممکن است به به دست آوردن مطالب، برقراری ارتباط با مشتریان، حفظ یادداشت های جلسه و پیگیری هزینه ها کمک کنند.

10- مدیر فنی

مدیران فنی مسئول انتخاب عناصر بصری مورد استفاده در کالای برند و موارد دیگر هستند. آنها می توانند با شرکت های تبلیغاتی، آژانس های بازاریابی و شرکت های تولیدی همکاری کنند. مدیران هنری سایر اعضای تیم را که روی پروژه ها کار می کنند، مانند طراحان گرافیک، نویسندگان و ویراستاران، مدیریت می کنند.

11- مدیر طراحی

به دست آوردن این موقعیت به طور مستقیم پس از مطالعه طراحی داخلی دشوار است، اما به طور کلی، مدیران طراحی بر اعضای تیمی که در مراحل مختلف یک پروژه طراحی اختصاص داده شده اند نظارت می کنند. این ممکن است شامل طراحان، هنرمندان و کارکنان اداری دیگر باشد. مدیران طراحی اطمینان حاصل می کنند که معیارهای کلیدی پروژه برآورده شده است، پروژه به موقع تکمیل می شود و کار در حد بودجه باقی می ماند.

در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی در ایران تعداد بسیار زیادی شرکت وجود دارد که اعتبار بالایی در این زمینه دارد اما شرکت آسال سازه پرگاس تنها شرکتی می باشد که علاوه بر اعتبار بالا در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی تجربه بسیار بالایی دارد.

سوالات متداول

مزایا شغل طراحی داخلی چیست؟

اولین مزایا برای این نوع از شغل ها درآمدی می باشد که به آن اختصاص داده شده است، هرچه این نوع از شغل ها افراد تجربه بالاتری داشته باشند سبب می شود تا مقدار درآمد آن ها در این نوع از مشاغل بیشتر و بیشتر باشد.

معایب شغل طراحی داخلی چیست؟

یکی از معایبی که در این شغل وجود دارد این است که پیدا کردن کار در این نوع از مشاغل بسیار سخت می باشد و شما نمی توانید به همین راحتی در این نوع از شغل ها پروژه دریافت کنید و به طور کلی به دلیل حساس بودن شغل هر کسی به فرد تازه کار در این زمینه اعتماد ندارد.

درآمد شغل طراحی دکوراسیون داخلی چقدر است؟

در رابطه با درآمد اولین نکته ای که باید در نظر گرفت تجربه افراد می باشد و پس از آن باید به سابقه شرکتی که در آن کار می کند دقت کرد، هرچه این دو مورد بیشتر باشد قطعا هزینه ای را که به عنوان دستمزد دریافت می کند بیشتر خواهد بود.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.