جستجو کردن

خانه

طراحی سالن کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس

در این مقاله قصد داریم به مراحل و نحوه کارکرد طراحی سالن کنفرانس و اهمیت آن در فضاهای اداری و ... بپردازیم.

 قبل از وارد شدن به بخش طراحی و دکوراسیون سالن کنفرانس بهتر است با سالن کنفرانس آشنا شوید. سالن های کنفرانس از انواع مختلفی تشکیل شده است که شما می توانید برای هر نوع از سالن کنفرانس یک طراحی و دکوراسیون داخلی را پیاده سازی کنید. در ابتدا قبل از وارد شدن به انواع سالن های کنفرانس در ارتباط با سالن کنفرانس می توان به یک سالن بزرگی گفت که در آن تعدادی از افراد در ارتباط با یک موضوعت مشخص صحبت و بحث می کنند، یک نوع دیگر از سالن کنفرانس را می توان سالن کنوانسیون دانست که در آن یک سالن بزرگتر از سالن کنفرانس وجود دارد که نمایندگان هر گروه در آن بحث و گفت و گو می کنند. در رابطه با انواع سالن کنفرانس در ادامه صحبت خواهیم کرد.

امروزه سالن های همایش و کنفرانس از ظاهر سنتی خود خارج شده و به سمت طرحهای مدرن و کارآمد حرکت نموده اند. در طراحی سالن های جدید علاوه بر مسائل زیبایی شناختی و سبک معماری موارد فنی، استانداردها و ضوابط متعدد دخیل است. در واقع یکی از مهمترین بخش های یک شرکت و یا یک اداره سالن کنفرانس است که در آن سطوح مختلف مدیریتی شرکت کرده و مهمترین اهداف و رویکردهای خود را مطرح می کنند. به همین دلیل زیبایی دکوراسیون داخلی، و آرامش محیط مذکور در شرکت ها یا ادارات دارای اهمیت ویژه ای می باشد.
مواردی که شامل تمامی زمینه ها است مانند : مبلمان بکار رفته در فضا و نحوه ی چیدمان آنها، سیستم های صوتی، ضبط و پخش تصاویر، نورپردازی، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و آکوستیک بودن فضا خواهد بود. برای طراحی و اجرای یک سالن کنفرانس با رعایت ضوابط در طراحی و اجرا فضا میتوان از سالنی که ظاهر زیبا دارد بهره مورد نظر را برد و جلسات و گردهمایی هایی با کیفیت را برگزار نمود.

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟

متخصصان ما با شما تماس خواهند گرفت.

انواع سالن کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس

ابعاد سالن همایش

در ابتدا برای داشتن یک سالن کنفرانس عالی باید قبل از دکوراسیون داخلی به چند مورد توجه کنید تا در ادامه به مشکلی در این زمینه برخورد نکنید. این نکته بسیار مهم می باشد که بسیاری از افراد آن را رعایت نمی کنند اما رعایت کردن آن سبب می شود تا در آینده بسیاری از افراد از آسیب های متفاوت و حتی هزینه اضافی برای بازسازی مجدد رهایی پیدا کنند.

توجه به زیر ساخت ها 

اولین اقدام برای طراحی داخلی یک محیط باید به زیر ساخت های آن توجه کنید، ساختار لوله کشی ها و سیم کشی ها باید به درستی و اصولی پیاده سازی و اجرا شده باشد تا در صورت پیاده سازی دکوراسیون آسیبی به سازه وارد نشود، یکی از مهم ترین بخش های این موضوع در زمینه سقف سازه می باشد، شما در زمینه دکوراسیون سقف باید زیر سازی قوی داشته باشید تا مانع از وارد شدن آسیب در دراز مدت شود.پس بنابراین در زمینه زیر ساخت ها باید بازسازی صورت گیرد.

نورپردازی

در زمینه طراحی سالن شما باید به نوع نور پردازی توجه شود، مخصوصا در زمینه محیط هایی که در آن قرار است ارائه و یا گفت و گویی صورت گیرد، این موضوعات از جمله موضوعات مهم در زمینه طراحی سالن کنفرانس می باشد چرا که طراحی سالن کنفرانس با نورپردازی درست و اصولی می تواند کامل شود در اصل نور پردازی از عنصر های مهم در زمینه دکوراسیون داخلی می باشد.

سیستم صوتی و تصویری 

یکی از مهم ترین بخش ها در زمینه سالن کنفرانس مخصوصا در شرکت ها و دانشگاه ها داشتن یک محیط مناسب برای ارائه می باشد این محیط مناسب در ابتدا نیازمند تجهیزات مناسب می باشد، استفاده از تجهیزاتی که کیفیت مطلوب و مناسبی دارد سبب می شود تا طراحی سالن شما به درستی انجام شود.

طراحی سالن کنفرانس

طراحی سالن ها معیار های زیادی را شامل می شوند . اما مهم ترین پرسش که بر روی نحوه طراحی این سالنها تاثیر دارد کارکرد مورد انتظار از فضاست. اولین قدم برای طراحی یک سالن مشخص شدن نوع اجراها و برنامه های برگزار شونده در آن و چگونگی تجربه حضار از اجراها و جلسات است. سالن های کنفرانس و جلسات عموما مختص برگزاری جلسات تصمیم گیری و تبادل نظر میباشند. این سالنها معمولا ظرفیت کمی را داشته اما عمدتا محل حضور نفرات سطح بالا و مدیران مجموعه است . همانطور که ذکر شد در طراحی سالن های کنفرانس باید به چند نکته اشاره کرد :

طراحی سالن های کنفرانس

شما برای بازسازی در هر زمینه ای از بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه تا بازسازی و دکوراسیون محیط های اداری می توانید از شرکت آسال سازه پرگاس کمک بگیرید، این مجموعه یکی از کامل ترین شرکت ها در زمینه ارائه دکوراسیون داخلی می باشد که سبب شده تا بسیاری از افراد این شرکت را برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط خود انتخاب کنند چرا که تجربه و نمونه کار های این شرکت بسیار زیاد می باشد.

سوالات متداول

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.