جستجو کردن

کنف کاری سقف

مراحل اجرای  کنف کاری در سقف و دیوار

آیا تا به حال نام کناف کاری و یا کنف کاری سقف و دیواره به گوشتان خورده؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با کناف آشنا کنیم. این مقاله برای افراد مبتدی که هیچ آشنایی با کناف ندارند تهیه شده است. افرادی که نیاز به اطلاعات سطح بالاتری دارند مقاله مراحل کناف کاری و اجرای سقف کناف را مطالعه بکنند.

از قدیم الایام انسان ها به نحوی به دنبال زیبا کردن محیط زندگی اطراف خود بودند. چه در گذشته های دور که انسان ها از نقاشی روی دیواره غار برای زیبا سازی محیط اطراف استفاده میکردند ، تا میکروسمنت و پتینه های امروزی ! یکی دیگر از مصالح و روش هایی که امروزه برای زیباسازی محیط و دکوراسیون خانه انجام می شود، کناف می باشد. اجرای دکوراسیون داخلی با استفاده از کناف به سهولت انجام می شود چرا که اجرای آن بسیار ساده و در مدت زمان کمتری نصبت به گچ کاری های سنتی سابق انجام می شود با ما در آسال سازه پرگاس همراه باشید تا در ادامه با کناف و مراحل اجرایی آن آشنا شویم.

 

مصالح کناف چیست؟

کناف یکی از مصالح نوین ساختمانی و سیستم ساخت و ساز خشک است که با پیشرفت دانش و تخصص در حوزه ی ساخت و ساز ، استفاده از آن از سال ۱۳۷۸ فراگیر شد. امروزه دکوراسیون داخلی با استفاده از سقف های کنافی بسیار رواج داشته است. کناف به نوعی صفحه که به صورت روکشی از جنس گچ اجرا می شود گفته می شود. کناف در قسمت های متفاوتی از خانه مانند دیوار و سقف اجرا می شود . می توان گفت که کناف به علت دارا بودن مزیت های فراوان در سالهای اخیر و در حال حاضر از یکی از بهترین مصالح ساختمانی محسوب می شود. از مزیت های کناف میتوان به نصب  آسان و سریع آن ، عایق بودن نسبی در برابر حرارت و صدا اشاره کرد.

اجزاء تشکیل دهنده کناف

کناف کاری را می توان به ددو بخش عمده زیر سازی و روسازی تقسیم کرد. بخش زیر سازی آن که اصطلاحا شاسی کشی نیز گفته می شود با استفاده از پروفیل های F U و نبشی ها انجام می شود  که با استفاده از این فلزات زیر کاری و شاسی کشی کناف در ارتفاع مورد نظر انجام می شود که مهمترین قسمت کناف کاری نیز می باشد چرا که تمام بار کناف را تحمل می کند و باعث می ششود شما یک سطح کامل ترازی را داشته باشید. و سپس برروی شاسی کناف پنل های گچی توسط پیچ های مخصوص کناف پیچ می شوند که این پنل ها بسته به شرایط و کاربری های متفاوت در انواع مختلف عرضه میگردند. صفحاتی که برای اجرای کناف استفاده می شوند ، در برابر آتش سوزی مقاومت نسبی دارد.

انواع پنل های گچی

صفحات کناف گاردکس برای فضاهایی استفاده میشوند که از  رطوبت بالایی برخوردارند. این کناف ها در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردارند.

صفحات کناف دارای تایل های پشم و چوب در فضاهایی که کاربری همایشی دارند استفاده می شود، مانند سالن های آمفی تئاتر و سالن های نمایش ؛ به این علت که این صفحات کناف دارای قابلیت آکوستیک بودن و جذب بالای صدا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله درباره سقف کناف مراجعه کنید

موارد مورد استفاده کناف

با توجه مزایای زیاد اجرای کناف، این روش در بسیاری از موارد قابل اجراست که از پرکاربردترین موردهای استفاده از کناف ، استفاده آن در دیواره ها و سقف های کاذب میباشد. این نوع از سقف ها در دکوراسیون سقف استفاده می شود.

کناف دیوار کاذب جدا کننده: اگر قصد جدا کردن یک فضا را به دو فضای مجزا دارید ، در این شرایط می توانید از کناف استفاده کنید ، این دیواره های جدا کننده، به صورت پیش ساخته در کارخانه ها ساخته شده و به محل پروژه حمل می شوند ، سپس برای نصب آنها از پیچ های مخصوص و درزگیر های بتونه استفاده می شود. این نوع از دکور برای دکوراسیون با سرعت بالا انجام می شود.

دیوار کاذب پوششی: اگر در  باز سازی ساختمان و یا خانه ی قدیمی خود ، به دیواری برخوردید که نیاز به مرمت و تعمیر دارد ، میتوانید از کناف استفاده کنید.

سقف کاذب کناف یکپارچه: این سقف های در کارخانه ها در ابعاد و استاندار های مشخص به صورت پیش ساخته آماده شده و به محل پروژه ارسال می شوند .در مراحل کناف این سقف ها از زیرسازی فولادی استفاده می شود که از سرعت نصب و مقاومت بالایی برخورداند.

کناف سقف کاذب مشبک: در این نوع از سقف کاذب از تایل های گچی و پوشالی که با استفاده از آویز به سقف در ابعاد و فاصله های استاندارد متصل میشوند ، استفاده می شود.

مراحل اجرای کناف کاری ساختمان

معمولا با توجه به قسمتی که شامل اجرای کناف میشود، اجرای آن متفاوت است . در ادامه به نمونه ی اجرای کناف در سقف میپردازیم: در اجرای کناف سقف های کاذب از صفحات گچی که به صورت پیش ساخته در کارخانه ساخته شده، استفاده می شود. این صفحات گچی بر روی قطعات فلزی و پروفیل های سقف اصلی متصل شده و سپس شبکه و یا مشی فلزی بر روی آن نصب میشود. سپس بعد از نصب این قطعات فلزی ، پنل های و صفحات گچی را نصب میکنند. بعد از این مرحله درزهای این صفحات را بتونه کرده و سطح صافی را ایجاد میکنند به طوری که درز بین این صفحات ، دارای برامدگی نباشد. در مرحله ی آخر یک لایه ماستیک بر روی بتونه ی انجام شده و صفحات گچی اجرا می شود تا سطح یک دست و یکنواختی برای رنگ کردن ایجاد شود. نصب آن به صورت اصولی و درست یکی از نکات دکوراسیون داخلی می باشد.

مزایای کناف کاری

از مزایای دیگر استفاده از این روش و مصالح میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک بودن

یک از مهمترین ویژگی های کناف سبک بودن آن و در نتیجه ی آن کاهش بار ساختمان است، با توجه به این امر اگر ساختمان تخریب شود، باعث خطرات جانی کمتری نسبت به استفاده از مصالح سنتی می شود. همچنین به دلیل سبک بودن کناف، حمل این مصالح آسان، در نتیجه سرعت اجرای کناف بالا می باشد.

دسترسی آسان به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

یکی دیگر از مزایای استفاده از کناف، دسترسی به تاسیسات مییاشد، این مزیت همچنین باعث طول عمر بیشتر سازه های کناف خواهد شد.

عایق بودن کناف در برای حرارت و صدا

مصالح کناف در واقع یک عایق حرارتی نسبتا خوب هستند ، همچنین برای تقویت این مزیت از عایق های پشم سنگ و عایق پلی استایرن در بین دو صفحات گچی  استفاده می شود. تمامی این موارد بخش از ویژگی های سقف های کنافی می باشد و شما می توانید به راحتی و با استفاده از این سقف می توانید یک طراحی داخلی عالی داشته باشید.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.