جستجو کردن

صفر تا صد ساختمان سازی

ساختمان سازی از هر نوعی که باشد یک فرآیند بسیار جزئی گرا است. مهم نیست که در حال ساخت یک مرکز پزشکی، نمایندگی خودرو یا عملیات تولیدی هستید، مراحل بسیار قطعی وجود دارد که باید برای اطمینان از ایمنی کارگران ساختمانی، کارمندان و مشتریان ساختمان آینده انجام شود. در حالی که مشخصات و مجوزها می تواند از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت باشد، ترتیب کلی عملیات در هر پروژه ساختمان سازی ثابت می ماند. هنگام کار با یک شرکت ساختمانی با تجربه، می توانید مطمئن باشید که پروژه شما به این جدول زمانی کلی پایبند است و به موقع تکمیل می شود. در اینجا یک مرور کلی از مراحل مختلف ساخت و ساز و آنچه می توان در هر مرحله انتظار داشت، ارائه شده است.

  • طراحی نقشه ساختمان

اولین مرحله از ساخت و ساز، ایجاد یک مفهوم است، به دنبال آن یک طرح و نقشه ها. به طور معمول، این کار با کمک یک معمار انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به روز است و طراحی از نظر ساختاری سالم و پایدار خواهد بود. ما با مشتریان خود کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ساختمان نیازهای آنها را برآورده می کند و برای سال های آینده به کسب و کار خدمت می کند.

  • اخذ مجوز های ساختمانی

هنگامی که نقشه ها و نقشه های ساخت و ساز را دارید، باید مجوز ساخت و ساز مناسب را دریافت کنید. این روند در طول پروژه ساخت و ساز ادامه خواهد داشت، زیرا شما نیاز به دریافت مجوزهای مختلف در زمان های مختلف دارید. کار با یک شرکت ساختمانی با تجربه به این روند کمک زیادی می کند. تجربه شرکت های ساختمان سازی با تجربه در اخذ مجوزهای مناسب در زمان مناسب کمک می کند که روند شرکت ساختمانی به خوبی و به موقع انجام شود.

  • پاکسازی و حفاری زمین

پس از اخذ مجوزهای اولیه ساختمانی،پروژه ساخت و ساز شما با پاکسازی و خاکبرداری زمینی که می خواهید بر روی آن بسازید آغاز می شود. این شامل برداشتن هر گونه درخت، تخته سنگ یا سایر موانعی است که بر سر راه ساختمان شما قرار دارند و تسطیح یا طبقه بندی زمین.

  • ریختن پایه و فونداسیون ساختمان

وقتی فضایی که در حال ساخت آن هستید پاکسازی و حفاری شد، می توان پایه را ریخت. بسته به اندازه ساختمان شما و پایداری زمین، آماده سازی سطح زیرین ممکن است قبل از ریختن فونداسیون انجام شود.

  • تکمیل کادربندی

هنگامی که فونداسیون ریخته شد و پای ریزی شکل گرفت، قاب بندی روی ساختمان شما شروع می شود. این ممکن است شامل نصب قاب های چوبی یا تیرهای فولادی باشد. این روند کمی طول می کشد و مهم است که همه چیز به درستی انجام شود. این اساساً زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که سایر جنبه‌های ساختمان شما از آن پیروی می‌کنند.

  • انجام خدمات برقی و لوله کشی ساختمان

پس از اتمام قاب بندی ساختمان، پیمانکار تخصصی برای تکمیل کارهایی از قبیل لوله کشی و برق وارد می شود. این شامل نصب لوله ها و سیم ها در جایی است که باید بروند. کار آنها در این مرحله تکمیل نخواهد شد، اما کمک می کند تا کار سخت در جای خود قرار گیرد تا دیوارهای خشک، عایق ها و سقف ها بالا بروند.

  • نصب سقف

تقریباً همزمان با انجام کارهای ناهموار برق و لوله کشی، سقف داران برای تکمیل سقف ساختمان وارد می شوند. این کار باید قبل از انجام هر گونه کار بیشتر در داخل ساختمان انجام شود، زیرا باران و عناصر بیرونی می توانند به کارهایی که در چند مرحله بعدی در حال انجام است آسیب وارد کنند. تقریباً در این زمان، پیمانکاران نیز برای تکمیل نمای بیرونی ساختمان فراخوانده خواهند شد تا از کارهای داخلی که در شرف انجام است محافظت بیشتری کنند.

  • رسیدگی به نیازهای گرمایشی و سرمایشی

هنگامی که ساختمان دارای دیوارهای خارجی و سقف است، نیازهای گرمایش و سرمایش برطرف می شود. دریچه ها، کانال کشی و واحد گرمایش و سرمایش همه نصب شده است.

  • تکمیل فضای داخلی

پس از اتمام کار گرمایش و سرمایش، فضای داخلی تکمیل می شود. این شامل افزودن عایق، نصب دیوار خشک و افزودن سقف است. یک برقکار اغلب در این مرحله بیرون می آید و کار اضافه کردن پریزها و وسایل روشنایی را تمام می کند.

  • نصب فیکسچر

پس از بالا آمدن دیوارهای داخلی، تمام وسایل داخل یک فضا را می توان اضافه کرد. این شامل مواردی مانند توالت، کابینت، پنجره، در و آسانسور است.

  • اتمام پروژه ساختمان سازی

آخرین مرحله ساخت و ساز شامل انجام کارهای نهایی بر روی ساختمان است. این شامل نصب کفپوش، رنگ آمیزی دیوارها، قرار دادن کانترها یا اضافه کردن شیر آب در حمام است. پس از انجام این مرحله، مراحل ساخت به پایان می رسد و شما با یک ساختمان زیبا باقی خواهید ماند.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.