جستجو کردن

طراحی ساختمان مسکونی

با بیش از نیم دهه سال تجربه ترکیبی، تیم ساختمان سازی در طراحی و توسعه مسکن با دارا بودن متخصصین برتر و مشاوران با تجربه میتواند چشم انداز منحصر به فرد شما را با ارائه مشاوره، طراحی و توصیه های مناسب در به حداکثر رساندن بازده سرمایه شمایاری کند.

ما معتقدیم طراحی عالی در مورد ایجاد راه حل های نوآورانه است که چشم انداز منحصر به فرد مشتریان ما را به تصویر می کشد و چالش ها و محدودیت های منحصر به فرد را برای به حداکثر رساندن پتانسیل هر پروژه حل می کند.

ساختمان سازی چیست؟

ساختمان مسکونی به ساختمانی گفته می شود که بیش از نیمی از مساحت زیربنای خود را برای مقاصد مسکونی فراهم می کند. به عبارت دیگر، ساختمان مسکونی محل خواب را با یا بدون آشپزی یا غذاخوری یا هر دو امکانات فراهم می کند.

  • انواع ساختمان های مسکونی
  • خانه های فردی یا خانه های شخصی
  • خانه های اقامتی یا اتاقی
  • خوابگاه ها
  • آپارتمان ها
  • هتل ها

 

خانه های فردی یا خانه های شخصی

خانه های انفرادی یا خانه های خصوصی معمولاً تنها متعلق به اعضای یک خانواده است. خانه ای که حریم شخصی یک خانواده باشد یک خانواده از یک فرد تشکیل میشود  ممکن است تعداد آن ها بیشتر یا کمتر نیز شود.

خانه های اقامتی یا اتاقی

خانه های خوابگاهی یا اتاقی چند ساختمان یا گروهی از ساختمان ها هستند که تحت یک مدیریت قرار می گیرند. در این صورت، اقامتگاه به صورت جداگانه برای افراد مختلف به صورت موقت یا دائم در نظر گرفته شده است.

خوابگاه

خوابگاه ها نوع دیگری از ساختمان های مسکونی هستند که در آن خوابگاه ها با هم برای افراد مختلف فراهم می شود. خوابگاه های مدارس، پادگان های نظامی در این دسته قرار می گیرن

آپارتمان

آپارتمان ها یا آپارتمان ها ساختمان های بزرگی هستند که شامل خانه های جداگانه برای خانواده های مختلف است. آپارتمان دارای حداقل سه یا چند خانواده است که مستقل از یکدیگر زندگی می کنن

هتل ها

هتل ها دقیقاً مانند خانه های اقامتی هستند و همچنین توسط یک مدیریت مدیریت می شوند، اما آنها اساساً به طور موقت محل اقامت ارائه می دهند. مسافرخانه ها، متل ها و غیره در این دسته قرار می گیرن،و کارشناسانه است و باید با دقت بسیار زیاد توسط یک مهندس مجرب انجام شود. الزامات سایت برای ساختمان هایی با اشغال های مختلف متفاوت است. موارد زیر به برخی از عوامل مهمی که در انتخاب مکان برای هر سکونتی باید در نظر گرفته شود، بیان می شود.

نقشه ساختمان رایگان

طراحی نقشه ساختمان یکی از سخت ترین مراحل ساختمان سازی و رشته ی معماری به حساب می آید. طراحی یک نقشه ساختمان مسکونی برای هرکسی بسته به شرایط محله ای که در حال ساخت است دارد. یکی از مراحل حساس در ساختمان سازی نقشه کشی آن است تیم ساختمان سازی بدین صورت است که بعد طراحی نقشه از شما تاییدیه را میگیرد و اگر مورد تایید شما نباشد بابت طراحی هزینه ای از شما دریافت نمی کند.

مراحل طراحی پلان ساختمان مسکونی

پلان در واقع نقشه ی فرضی ساختمان به صورت افقی می باشد، طراحی پلان این خاصیت را دارد که باید تمامی اصول و تمامی موارد آن به ترتیب انجام شود مثلا شما نمیتوانید در طراحی پلان از سرویس بهداشتی شروع کنید. طراحی پلان انواع مختلفی دارد.

طراحی ساختمان ایرانی

معماری ایرانی یکی از پر طرفدارترین و بهترین نوع معماری در عرصه ی خودش می باشد. اما منظور از طراحی ساختمان ایرانی قطعا ترکیب یا طراحی ساختمان به سبک معماری قدیم نمی باشدو در معماری ساختمان ایرانی میتوان از ترکیب معماری قدیم و جدید باهم استفاده کرد.

 

نقشه ساختمان مسکونی 200 متری

ساختمان ها با متراژ های بالا از حساسیت بسیار بالاتری برخورد است زیرا با کمی اشتباه در محاسبات ممکن است سلب ارامش ساکنین ساختمانی کند.

 

طراحی ساختمان ایرانی

این نوع و سبک معماری میتواند یک گام مثبت برای حرکت به سوی معماری بومی کشور محسوب شود. با کمی رجوع به اطرافتان متوجه میشوید با طراحی ساختمان ایرانی به سبک قدیمی یک معماری زیبا و دلنشین به وجود می آید. ترکیب رنگ ها و نمای فوق العاده شفاف و ساده میتواند آرامشی برایتان فراهم کند.

انواع نقشه های ساختمانی

نقشه های ساختمانی عمدتا به دو بخش مهم تقسیم میشوند نقشه های فاز یک، که معمولا یک نقشه ای برای شروع اولیه به صورت ساده کشیده میشود که معمولا جزییات ساختمان در آن به اون وضوح دیده نمیشود، و نقشه های فاز دو می باشد که معمولا بعد از تایید نقشه اول مورد بررسی قرار دادن اون به فاز دو وارد میشود در نقشه های فاز دو جزییات ساختمان به وضوح دیده میشود و برای پیاده سازی نمای ساختمان و شروع ساختمان سازی استفاده می شود.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.