جستجو کردن

بازسازی تراس

بازسازی تراس

در میان همه‌گیری کروناویروس، تراس‌ها در محو کردن آستانه بین بیرون و داخل نقشی مرکزی داشته‌اند. در طول تاریخ، این فضای مرزی جذابیتی همیشگی را حفظ کرده است و با فرهنگ‌ها، سنت‌ها و مناظر جدیدتر سازگار شده است. مخصوصاً در این دوران قرنطینه و انزوا، مکان هایی بوده اند که شکاف بین مردم و بیرون را پر می کنند و چشم اندازهایی از امکانات
و امید را ارائه می دهند.
در چند سال اخیر شیوع کرونا و کاهش رفت و آمد ها باعث شده تا انزوا و گوشه گیری به سراغ خیلی از افراد بیاید، شاید بخش کم توجه از خانه می تواند در این دوران به ما کمک کند تا فاصله بین خانه و محیط بیرون را کاهش دهیم.
تراس در این دوران پاندمی شاید بهترین راه برای ارتباط ما با جهان بیرون باشد.
تراس فضای کوچکی است که می توان با چیدمانی درست از آن استفاده ای بهینه کرد.
در رابطه با بازسازی تراس ایده های متفاوتی وجود دارد که در اینجا چند تا از آن ها را به شما نشان می دهیم.
نکته قابل توحه درباره بازسازی تراس این است که باید ابتدا تراس از نظر سطح ایمنی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز حتما تعمیر شود.
برای مثال حتما باید از نظر میزان مقاومت تراس، نداشتن ایرادات برقی و.. مورد بررسی قرار گیرد.

استفاده از شیشه در بازسازی

استفاده از شیشه های جمع شونده این امکان را به شما می دهد تا فضای خودتان را خصوصی تر کنید و هرگاه نیاز به دنیای بیرون داشتید تنها کافیه شیشه ها را جمع کنید.
استفاده از شیشه به شدت توصیه می شود زیر از نظر اقتصادی به صرفه می باشد و این امکان را به شما می دهد تا فضای تراس خود را خصوصی کنید و دوباره به حالت اول برگردانید.

استفاده از سقف موقت

سقف های موقت انواع متفاوتی دارند مثل برزنتی، ام دی اف، چوبی و…استفاده ازسقف موقت سبب میشه تا هم جنبه دکوراتیوی داشته باشد و میزان زیبایی را بالا می برد و هم کاربرد بالایی دارد علاوه بر اینکه در طول روز مانع از تابش نور خورشید شده  سبب می شود تا فضای شما به فضایی خصوصی تر تبدیل شود یا حتی با این شیشه شما می توانید تراس را به بخشی از خانه خود تبدیل کنید.

کف تراس را فراموش نکنید

برای بازسازی تراس انتخاب دقیق کف می تواند تاثیر بسیاری در دکور و حتی راحتی تراس داشته باشد برای مثال استفاده از پارکت در تراس احساس گرمی و راحتی را در فضا برای شما  به همراه دارد، استفاده از سنگ مرمر می تواند تراس را به شدت از نظر زیبایی ارتقا بخشد و آن را مقداری تجملاتی کند.

استفاده از گل و گیاه

گل و گیاه سبب می شود تا احساس سرزندگی بیشتری در تراس داشته باشید و هوا تراس را خنک تر می کند.
استفاده از گل و گیاه می تواند به دو صورت باشد.
می توانید آن ها را در گلدون درگوشه ای از تراس خود قرار دهید یا اینکه آن ها را با استفاده از قلاب از سقف یا دیوار آویزان کنید.

خواسته ها خود را فراموش نکنید

در بازسازی تراس حتما از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید این موضوع سبب می شود تا شما  احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به فضای خود داشته و آن را خصوصی تر بدانید.
می توانید تراس خود را با قرار دادن وسایل متفاوت که مطابق سلیقه شماست یا استفاده از نور پردازی، ایجاد یک محیط خلوت و خصوصی می توانید تراس خود را به اتاقک مخفی تبدیل کنید.
در آخر شاید انجام این کارها هزینه بسیاری را برای شما ایجاد نکند اما تاثیر بسیاری در زیبایی خانه شما چه از داخل و چه از نمای بیرونی ساختمان خواهد داشت.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.