جستجو کردن

نکات مهم در بازسازی خانه

بازسازی ساختمان و خانه

در این مقاله قصد داریم به شما ایده هایی در خصوص بازسازی ساختمان ارائه کنیم ، در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا باید گفت که ارائه ایده های نوسازی و بازسازی ساختمان مستلزم این است که در مرحله اول خانه ی خود را از جنبه های

  • سال ساخت
  • قدمت بنا
  • متراژ خانه و…

معیار های انتخابی در نظر بگیرید ، و پتانسیل ها و تمامی ویژگی و جنبه های خانه را برای ایجاد تغییرات مناسب بکار ببرید .

شما باید از خانه ی خود و ویژگی هایی آن به طور کامل آگاهی داشته باشید ،در واقع بدون آگاهی کامل از خانه خود، خود را در معرض خطر غافلگیری قرار می دهید . اگر تا به حال مستندات بازسازی و یا برنامه هایی از این قبیل را دیده باشید و یا تجربه ی مشاهده ی بازسازی یک خانه را داشته باشید، احتمالا متوجه شدید که در روند بازسازی اگر بی اطلاع نسبت به جنبه های خانه جلو بروید و از کارشناسان بازسازی و یا مهندسین مشاوره کمک نگیرید ، احتمال رویارویی با خراب شدن تاسیسات خانه ، مشکلات سازه ای روبه رو خواهید شد ، و در این روند اگر از متخصصین بازسازی مشاوره نگرفته باشید متحمل هزینه های زیادی خواهید شد .
در واقع بازسازی خانه باید در مرحله اول با کمک از مشاوران بازسازی و تیم متخصص و مهندسین شروع شود ، در بازسازی خانه برخی از کارها باید به طور اساسی توسط تیم های مرتبط انجام شود، اگر مرحله ی شناخت و مشاوره توسط تیم متخصص صورت بگیرد ، هزینه های بازسازی را به صورت چشم گیری میتوان کاهش داد ، چرا که در کارهای بازسازی اگر آگاهی درست از شرایط خانه نداشته باشین ، ممکن است بعدها در روند بازسازی دچار مشکلات تاسیساتی در خانه شوید که این مشکلات ، نه تنها هزینه‌های بازسازی را زیاد میکند بلکه باعث طولانی شدن روند بازسازی میشود.
در کل بهتر است برای ایجاد نتیجه ی رضایت بخش و کاهش زمان بازسازی و هزینه ها ، از مشاوران بازسازی ساختمان کمک بگیرید.

برای یافتن ایده های بازسازی میتوانید نگاهی به خانه های اطراف در محله و یا منطقه ی ملک بیندازید. در بسیاری از محله ها، خانه ها اغلب با سبک های یکسان ساخته شده است. همانطور که به اطراف محله خود نگاه می کنید، خانه هایی مشابه خانه خود پیدا کنید. توجه داشته باشید که خانه شما و خانه های اطراف چه نقاط اشتراکی و چه تفاوت هایی با خانه های اطراف دارد . آیا خانه همسایه ها و خانه های اطراف مصالح خاص و یا موردی دارد که به شما کمک کند ایده‌های بازسازی خود را پیدا کنید؟

نکاتی که باید در بازسازی به آن ها توجه نمود

مصالح ساختمانی

دیوارهای سنگی، دیوارهای حائل، تراس ها، عرشه ها، نرده ها، راهروها یا سازه های بتنی خانه را بررسی کنید. وضعیت آنها را در نظر بگیرید: آیا آنها نیاز به نگهداری فوری دارند؟ آیا دیوارها سالم و بدون ترک هستند یا نیاز به ساخت مجدد دارند؟  آیا عرشه ها سالم هستند ؟ آیا مسیرها در سطح زمین هستند یا دارای پستی و بلندی و یا چاله هستند ؟ در واقع با آگاهی از این کار ، متوجه میشوید که چه چیزهایی باید تخریب و چه چیزهایی باید تعویض شوند ، و در انتها با کارشناسی مشاور بازسازی متوجه میشوید که چه کارهایی نیاز است و چه بودجه ای باید برای این تعمیرات و تخریب در نظر بگیرید.

  • نقشه و پلان در بازسازی

در این مرحله میتوانید از تیم بازسازی و یا تیم معماری برای طرح پلان کمک بگیرید ،
برای بازبینی این مرحله شما میتوانید ابتدا طرحی حدودی را در نظر بگیرید. و طبق تغییرات و مشاوره و طرح پلانی که توسط متخصص اراِئه شده ،  نقشه را به روز کنید و نظرات خود را نیز طبق مشاوره پیش ببرید .
تیم مشاوره ی بازسازی طبق طرح خانه و نظرات شما و استاندارد ها و ضوابط طراحی ، طرح پلان را پیش میبرند و به شما ارائه میدهند.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.