جستجو کردن

بازسازی کف ساختمان

خانه ما جاییست که وقتی بعد از یک روز کاری خسته کننده به آن برمیگردیم بتوانیم با آرامش در آن استراحت کنیم و انرژی خودمون را بازیابی کنیم. اما برای اینکه خانه تبدیل به یک فضای راحت و آرامش بخش شود چه کارهایی باید کرد؟ آیا خانه ما از همان اول که وارد میشویم همانطور هست که همیشه میخواستیم؟ آیا وقتی بعد از چندین سال که از عمر خانه گذشت، هنوز هم زیبایی و کارایی گذشته خودش را حفظ کرده؟ قطعا اینطور نیست. همانطور که به وضعیت زیبایی و سلامتی خودمان میرسیم باید به خانه نیز توجه کنیم. بازسازی کف آپارتمان یکی از کارهایی است که می‌توان برای زیبایی و سلامت خانه انجام داد تا مشکلاتی که برای آن به وجود آمده را حل کنیم.

بازسازی کف آشپزخانه

یکی از مهمترین مراحل بازسازی آشپزخانه، ترمیم کفپوش است. نباید از چربی، رطوبت، یا هر گونه چیز دیگری چشم پوشی کرد. تعمیر کفپوش در آشپزخانه یک کار مسئولانه و دشوار است که نیاز به انتخاب صحیح و دقیق مواد و همچنین رعایت فناوری کار دارد. هنگام انجام تعمیرات، باید عوامل مهمی را در نظر گرفت که بر ویژگی ها، کیفیت کف و عمر کف تأثیر می گذارد.

  • تغییرات دما و سطوح بالا رطوبت

در حین پخت و پز، شرایط نامطلوبی برای پوشش کف ایجاد می شود: پاشیده شدن چربی و آب، مواد شوینده برای لوازم و ظروف، بخار ناشی از غذا، تغییرات دمایی ناگهانی – هر ماده ای نمی تواند در برابر اینها مقاومت کند.

  • آلودگی با روغن، گریس و سایر وسایل استفاده شده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن، بنابراین کفپوش باید پایدار و بادوام باشد.
  • اعضای خانه معمولا زمان زیادی در آن سپری می‌کنند بنابراین پوشش کف به طور مرتب تحت فشار مکانیکی شدید قرار می گیرد و ممکن است فرسوده شود.

امروزه انواع مختلفی از تعمیرات برای آشپزخانه های مدرن استفاده می شود که هر کدام در مراحل خاصی از کار متفاوت هستند. بازسازی آشپزخانه شامل برچیدن پوشش قبلی کف، آب بندی بی نظمی ها، ترک ها است. تمام عیوب جزئی بتونه کاری شده و تخته‌ها عوض شده است. اغلب به چنین تعمیراتی نیاز می شود، زیرا نیازی به زمان زیاد و از بین بردن تجهیزات ندارد. باید تجهیزات را از آشپزخانه بیرون آورد و کفپوش قدیمی را که قرار است جایگزین شود، جدا کرد. تعویض کف به ندرت به تنهایی اتفاق می افتد. اکثرا، صاحبان آپارتمان به دنبال به روز رسانی طراحی کلی آشپزخانه هستند و تغییر کفپوش یکی از اجزای آن است. به همین دلیل است که مرحله بعدی پس از جداسازی سطح قدیمی، ساخت یک طرح کلی برای فضای داخلی آینده است. برای انتخاب طرح آینده باید به نکاتی مانند کیفیت کفپوش، طیف رنگ، بودجه، عایق کاری و….

شما عزیزانی که تمایل به بازسازی آشپزخانه دارید می‌توانید با متخصصین بازسازی پرگاس در تماس باشید و مشاوره بگیرید.

بازسازی کف سرویس بهداشتی

یکی از سخت‌ترین و تخصصی‌ترین قسمت های بازسازی سرویس بهداشتی‌، نصب کف سرویس بهداشتی و حمام است. این سختی بخاطر آن است که باید حواسمان به تاسیسات لوله‌کشی و همچنین در نظر گرفتن رطوبت حمام باشد. بهتر است که از استادکاران باتجربه بازسازی بهره برد تا مشکلی در آینده پیش نیاید.

بازسازی کف پارکینگ

پارکینگ ساختمان یکی از پر تردد ترین مکان‌ها محسوب می‌شود که روزانه تعداد زیادی خودرو به آن ورود و خروج می‌کنند. این تردد بالا موجب استهلاک می‌شود و بازسازی کف پارکینگ گزینه مناسبی برای حل مشکلات به وجود آمده است. بهترین کار این است که از متریال مناسب استفاده شود چون باید دوام مناسبی در مقابل خودرو‌هایی که هرروز در این مکان حرکت می‌کنند داشته باشد تا نتیجه‌ای مناسب در نهایت شکل بگیرد. این متریال یا جنس کف پارکینگ باید در مقابل موارد زیر مقاوم باشد:

  • استحکام مکانیکی
  • مقاوم در برابر ضربه
  • سایش
  • ضربه
  • مواد شیمیایی
  • سرما و گرما
  • ایمنی آتش‌سوزی
  • و…

انواع کفپوش آپارتمان

امروزه بازار کفپوش آپارتمان از تنوع بالایی برخوردار است که با توجه به سلیقه و کارایی که خریدار مد نظر دارد، حق انتخاب بالایی به آن‌ها داده می‌شود. در ادامه قصد داریم انواع کفپوش آپارتمان را نام ببریم کنیم و چند مورد را به صورت مختصر معرفی کنیم:

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های بازار است مخصوصا برای کسانی که بودجه بالایی برای این کار ندارند ولی از طرفی زیبایی یک کفپوش برایشان مهم است. از جمله معایبی که دارد، در مقابل رطوبت مقاوم نیست و با جمع شدن مقداری آب باعث متورم شدن آن بخش می‌شود. همچنین عیب دیگری که دارد این است که به راحتی فرم آن از بین می‌رود مثلا با کشیده شدن چرخ صندلی روی کفپوش.

کفپوش کاشی و سرامیک

یکی دیگر از انواع کفپوش‌های بسیار محبوب نیز که بخاطر قیمت خود مشتریان زیادی جذب می‌کند کفپوش کاشی و سرامیک است. مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر سایش، حساسیت کم به مواد شیمیایی مواد، و البته قابلیت پیاده سازی هر طرحی که در ذهن خود دارید برای این نوع از کفپوش میسر است.

کفپوش پی‌وی‌سی

نوع دیگری از کفپوش که پی‌وی‌سی نامیده می‌شود وجود دارد که با توجه به ترکیباتی که دارد برای محیط زیست مناسب است و همچنین از مقاومت بالایی در مقابل ضربه، سایش و رطوبت برخوردار است. همچنین برای تمیز کردن آن مشکلی وجود ندارد. این نوع، از لمینت قیمت بالاتری دارد ولی با توجه به مزایی که دارد برای افرادی که بودجه مناسبی برای اجرای کفپوش آپارتمان مد نظر دارند بسیار انتخاب با‌کیفیتی است.

با توجه به مطالب ارائه شده در بالا که به مرور بازسازی کف آپارتمان پرداختیم، قبل از انجام هرکاری بهتر است از متخصصین بازسازی پرگاس برای مشاوره و اجرا بازسازی استفاده کنید.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.