جستجو کردن

بازسازی آمفی تئاتر

حتما شما نیز فیلم های مرتبط با روم و یونان را دیده اید که در قسمت هایی از فیلم، مردم در تماشاخانه ای جمع می شوند. آمفی تئاتر در واقع به این تماشاخانه های پلکانی قدیمی که دارای ردیف های دایره و بیضی شکل هستند تلقی می شوند.

به چه فضایی آمفی تئاتر میگویند؟

واژه آمفی تئاتر از این تماشاخانه ها برگرفته شده است که معروف ترین آن بنای کولوسئوم می باشد، اما امروزه این تعریف جای خود را به سالن های نمایشی که دارای پلکان و صحنه ی نمایش هستند داده است. تماشاخانه های زیادی نیز با معماری برگرفته از آمفی تئاتر در دوره های مختلف ایران ساخته شده است که از شناخته ترین آنها می توان به تماشاخانه ایرانشهر، تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج اشاره کرد. که معماری مشابه با بناهای رومی آمفی تئاتر دارند. تمامی این آمفی تئاترها و تماشاخانه ها دارای پلانی مدور و بیضی شکل و به صورت پلکانی طراحی شده اند که در قسمت پایین آن هنرمندان به اجرای برنامه میپردازند. این تماشاخانه ها شاهد صحنه های تئاتر، هنرمندان مختلف و شادی و غم تماشاگران زیادی تا به حال بوده اند و هنوز هم فعالیت می کنند.

امروزه سالن های آمفی تئاتر زیادی طراحی و اجرا می شوند که کاربری مشابه با تماشاخانه های قدیمی دارند، در این سالن های همایش شاهد برگزاری جلسات مختلف، نمایش و همایش های متفاوت هستیم. تغییر کاربری و نیازهای جدید فضایی سبب شده که بازسازی آمفی تئاتر و سالن همایش علاوه بر المان های زیبایی فضا دارای موارد فنی مانند سیستم های صوتی تصویری به روز باشد. بازسازی سالن سینما نیز به مانند این نوع بازسازی بسیار شبیه به هم و رایج است.

بازسازی سالن آمفی تئاتر و سالن همایش

از آنجایی که سالن های همایش و آمفی تئاتر کاربری تجاری و آموزشی-فرهنگی دارند و کاربری آنها به نوعی رسمی تلقی می شود، طراحی این فضا بسیار حائز اهمیت است. کسانی که به سالن های همایشی و آمفی تئاتر ها مراجعه می کنند و یا آنها را به صورت قراردادی اجاره می کنند معمولا صاحبان کسب و کار، کارآفرینان، مدرسان انگیزشی، استندآپ کمدین ها و افراد مختلف هستند که تمامی این افراد سالنی شیک و لوکس را ترجیح می دهند. زیرا که قصد جذب افرادی را دارند که معمولا از قشر های مرفه جامعه می باشند، پس آپدیت و به روز بودن فضای سالن همایش، مجهز بودن تاسیسات و سیستم های صوتی تصویری و نوسازی این فضا دارای اهمیت زیادی است، چرا که باید تمامی نیازهای فضای مخاطبین و برگزارکنندگان همایش در سالن آمفی تئاتر اعم از صدارسانی خوب، مجهز بودن سالن، آکوستیک بودن فضا، مبلمان ارگونومیک و طراحی داخلی بهینه رعایت شود.

در این مطلب از بازسازی پرگاس با ما همراه باشید تا تمامی آنچه که درباره بازسازی سالن آمفی تئاتر و سالن همایش نیاز است بدانید را با کمک تجربیات مشاورین و متخصصین شرکت معماری و بازسازی پرگاس؛ با شما علاقه مندان در میان بگذاریم. شما همچنین می توانید جهت بازسازی و نوسازی آمفی تئاتر و سالن همایش از مشاورین شرکت بازسازی ساختمان پرگاس، مشاوره رایگان دریافت کنید!

نکات بازسازی سالن آمفی تئاتر

کارشناسان ساختمان و معماران امروزه در ایران عمر مفید ساختمان ها را حدود ۳۰ الی ۵۰ سال تخمین زده اند، به این معنا که عمر مفید یک ساختمان با کاربری سالن آمفی تئاتر حدودا ۵۰ سال می باشد، از طرفی با پیشرفت تکنولوژی شاهد به روز شدن تجهیزات و سیستم های صوتی تصویری و مصالح مختلف هستیم و از آنجایی که سالن های همایشی نیاز به آپدیت شدن با این تجهیزات به روز دارند، بنابراین ممکن است ساختمان آمفی تئاتر و سالن همایش نیاز به بازسازی و نوسازی پیدا کند و دکور، سیستم ها و تجهیزات آنها تعویض شوند، اما نوسازی و بازسازی آمفی تئاتر مانند اجرای بازسازی یک خانه قدیمی نیست و نیاز به تخصص بالایی دارد، پس بهتر است قبل از هر اقدامی راجب به آن اطلاعات کسب کنید.

سالن های آمفی تئاتر به طور کلی به سه بخش تقسیم می شوند این بخش ها شامل ریز فضاهای پذیرش، صحنه نمایش و سالن اصلی می باشد که هر کدام از این بخش ها دارای ابعاد و ضوابط استاندارد مختص به خود هستند.

ضوابط سالن آمفی تئاتر

سالن های آمفی تئاتر دارای ضوابط و استاندارد های حداقلی هستند که رعایت تک به تک این موارد در کاربردی بودن سالن آمفی تئاتر ضروری محسوب می شود.

سیرکلاسیون حرکتی خوانا در بازسازی سالن آمفی تئاتر

روابط فضایی و پلان باید به گونه ای باشد تا رفت و آمد افراد در سالن اصلی و یا در بین فضاها مختل نشود، این مسیر های حرکتی وابسته به متراژ فضا قابل تغییر است اما هر کدام دارای ضوابط ابعادی مختص به خود می باشد، سیرکلاسیون حرکتی وابسته به فاصله ردیف ها، راهرو ها و ریزفضاها نسبت به همدیگر تعریف می شوند.

آکوستیک بودن مصالح سالن آمفی تئاتر

مصالحی که در بازسازی سالن آمفی تئاتر بکار میروند باید خاصیت آکوستیک داشته باشند، تا جلو انعکاس صدا را در فضا بگیرند، علاوه بر این سیستم های صوتی باید در بخش های مشخص و فواصل معینی تعبیه شوند. آکوستیک بودن فضای آمفی تئاتر باید به گونه ای انجام شود که تمامی دیوار ها و کف دارای عایق صدا باشند تا هیچ نویز و فراخنشی در سالن نپیچد.

سطوح، خط دید، اندازه و شکل صحنه نمایش

صحنه ی نمایش در سالن آمفی تئاتر باید به گونه ای باشد که در هر جایی از سالن قابل دیدن باشد و مخاطب در هر کجای سالن اصلی که بشیند بتواند بدون مختل شدن دید به تمامی صحنه نمایش دسترسی داشته باشد، اگر صحنه ی نمایش با ارتفاعی استاندارد طراحی نشود در خط دید افراد نیز دچار مشکل خواهد شد.

زاویه دید سالن نمایش در بازسازی سالن آمفی تئاتر

زاویه دید سالن نمایش نسبت به افراد نشسته در مبلمان ردیف های اولیه باید به طور تقریبی ۱۱۲ درجه و در ردیف های آخر حدود ۸۰ درجه باشد تا افراد بتوانند از زاویه دید خوبی نسبت به صحنه نمایش برخوردار باشند. اگر نیاز به بهبود در این موضوع وجود داشته باشد باید به بازسازی ساختمان در مسیر استاندارد روی آورد.

نورپردازی فضا در بازسازی سالن آمفی تئاتر

در سالن آمفی تئاتر معمولا از ترکیب نور های سفید در کنار نورهای زرد استفاده می شود تا بتواند نور مطلوبی در اطراف فضا ایجاد کند، همچنین از لامپ های استانداردی استفاده می شود که ایجاد گرما نمی کنند.

استاندارهای بازسازی سالن آمفی تئاتر

از مهمترین نکاتی که باید در تجهیز کردن سالن آمفی تئاتر و بازسازی آن رعایت شود می توان به شیب استاندارد سالن آمفی تئاتر، آکوستیک بودن مصالح سالن، مبلمان ارگونومیک و مرغوب، سیستم های صوتی مجهز و نورپردازی مناسب اشاره کرد؛ توجه به این موارد برای بازسازی یک سالن آمفی تئاتر مجهز ضروری می باشد.

اگر قصد بازسازی سالن آمفی تئاتر و یا سالن همایش قدیمی خود را دارید و به دنبال یک گروه حرفه‌ای در عرصه بازسازی می‌گردید شرکت بازسازی پرگاس با ارائه خدمات توسط گروهی متخصص و کارآزموده و متخصص در زمینه بازسازی سالن آمفی تئاتر و اجرای سالن‌های همایش قادر است تا انتظارات شما کارفرمایان عزیز را به واقعیت تبدیل کند.

بازسازی سینما های قدیمی

سالن سینمایی را در پاساژی تصور کنید که دارای راهروهایی با دیوار پوش های رنگ و رو رفته، کفپوش های قدیمی و صندلی های نامناسب است؛ هنگام تماشای فیلم صدای فیلم سینمایی را ناواضح و یا بلند می شنوید؛ آیا تماشای فیلم در این محیط از سینما برای شما دلچسب خواهد بود و بار دیگر این سینما را برای مشاهده ی فیلم انتخاب خواهید کرد؟
قطعا پاسخ به این سوال نه می باشد؛ چرا که فضای داخلی و سالن اصلی سینما از اهمیت بسیاری برخوردار است و تجربه ی کلی تماشای فیلم را برای شما رقم خواهد زد؛ اگر فضای سینما دارای تجهیزات و تاسیسات به روز نباشد و یا بازسازی نشده باشد تمامی مخاطبین خود را از دست خواهد داد و این به معنای از دست رفتن به کلی سرمایه می باشد.

بازسازی سالن سینما

برای اقدامات اجرای بازسازی سعی کنید دیدی کلی در نظر داشته باشید!
برای اقدام به اجرای بازسازی سینما، در وهله اول باید قسمت های اولیه و بیرونی را به طور کلی در نظر بگیرید، برای این کار نیاز است که پلان ساختمان را مورد بررسی قرار دهید و نواقص نقشه و جابجایی ها را اصلاح کنید. ما اینجا هستیم تا به شما در طراحی و اجرا کمک کنیم.
قسمت هایی که نیاز به جابجایی و تخریب دارند، باید در قدم اول اجرای بازسازی سینما انجام شوند سپس به سراغ بخش های داخلی می توان رفت.
مشخص کردن ریزفضاهای مرتبط با سالن اصلی سینما و مسیر های حرکتی با در نظر گرفتن پلان ساختمان می تواند تا حد زیادی به بازسازی سینما سرعت ببخشد؛ اما باید در نظر داشته باشید که این امر باید توسط یک گروه متخصص بازسازی صورت بگیرد، شما نیز می توانید جهت بازسازی سالن سینما قدیمی از مشاورین شرکت بازسازی پرگاس، مشاوره رایگان و راهنمایی کارشناسی شده بازسازی دریافت کنید!
شرکت بازسازی پرگاس، شرکت معماری پیشتاز و با سابقه در زمینه ی بازسازی؛ با داشتن کارشناسان حرفه ای و تیم های تخصصی در زمینه بازسازی و عرصه دکوراسیون داخلی، قادر به اجرای بازسازی در تمامی فضاهای مورد نظر شماست!

انتخاب مصالح در بازسازی سینما

به ویژگی آکوستیک بودن فضا توجه داشته باشید!
از آنجایی که آکوستیک بودن فضای سالن سینما از اهمیت بالایی برخوردار است، در انتخاب مصالح در بازسازی سینما باید از دقت زیادی استفاده کرد. متخصصین ما در بازسازی پرگاس برای کفسازی سالن اصلی سینما کفپوش های موکتی با رنگ های زرشکی و قهوه ای را پیشنهاد می کنند، این کفپوش ها معمولا خاصیت عایق صدا دارند و همچنین صدای ضربه کفش و پای حضار را میگیرند، به همین دلیل در صورت رفت و آمد افراد در هنگام تماشای فیلم، تداخلی برای افراد دیگر پیش نخواهد آمد.
از طرفی مصالح دیوار و دیوارپوش های سالن سینما باید خاصیت آکوستیک بودن صدا را داشته باشند، تا از واخنش و نویز صدا در هنگام تماشای فیلم خودداری شود. عایق پشم سنگ یکی از رایج ترین عایق های صوتی میباشد که می توان در دیوارپوش های سالن سینما در اجرای بازسازی استفاده کرد.

انتخاب مبلمان در بازسازی سالن سینما

از اهمیت صندلی های نشیمن سالن اصلی غافل نشوید!
سالن نمایش، سالنی است که بعد از ورودی حضار به آنجا جهت دیدن فیلم سینمایی مراجعه می کنند؛ میانگین مدت زمان یک فیلم سینمایی حدود ۲ ساعت است و تمام این مدت کاربرین بر روی صندلی خود می نشینند، اما اگر صندلی ها غیراستاندارد باشند، افراد هیچگاه تا پایان فیلم بر روی آنها نمیشینند.
مبلمان سالن اصلی باید به گونه ای ارگونومیک ساخته شود تا ارتفاع آن از سطح زمین استاندارد و دارای برآمدگی در قسمت گودی کمر داشته باشد؛ همچنین شیب کف سالن اصلی باید با شیب میانگین ۱۳ درجه طراحی شود تا تمامی صندلی هایی که بر روی پلکان قرار دارند به صفحه نمایش دید داشته باشند.

نورپردازی سالن نمایش در بازسازی سینما

معمولا نورپردازی سالن انتظار و بلیط فروشی سینما با هالوژن های سقفی و یک لوستر در وسط سالن اجرا می شود؛ و نورپردازی سالن نمایش سینما با چراغ های توکار مخفی در سقف و نورملایم اجرا می شود؛ یکی از تکنیک های مهمی که باید در نورپردازی سالن نمایش سینما انجام شود، حفظ تنالیته نوری و کم کم روشن شدن لامپ های سینما می باشد؛ زیرا بعد از چندین ساعت خاموشی بعد از اتمام فیلم نور چراغ ممکن است سبب اذیت شدن چشمان حضار شود.
اگر قصد تاسیس، ساخت و یا اجرای عملیات بازسازی سینمای قدیمی را دارید ابتدا باید به تمامی موارد مذکور و نیاز های فضایی سینما با مشاوره یک متخصص بازسازی بپردازید، ما اینجا هستیم تا به شما برای تخمین نور پردازی خدمت کنیم شرکت بازسازی پرگاس این فرصت را برای شما فراهم می کند.

نکات بازسازی سینما

از مهمترین نکاتی که در بازسازی سالن سینما باید توسط گروه اجرایی بازسازی بررسی و رعایت شود می توان به انتخاب مصالح آکوستیک در بازسازی سالن سینما، تجهیز کردن سیستم صوتی سینما، نورپردازی مناسب در بازسازی سالن سینما و انتخاب مبلمان ارگونومیک اشاره کرد؛ توجه به این نکات و ضوابط بازسازی سینما باعث می شود تا سالن سینما تبدیل به یک سالن پرفروش و پرمخاطب شود. اگر قصد بازسازی سالن سینما و یا سالن نمایش قدیمی را دارید و به دنبال یک گروه حرفهای در عرصه بازسازی میگردید شرکت بازسازی پرگاس با ارائه خدمات توسط گروهی متخصص و کارآزموده و متخصص در زمینه اجرای بازسازی سینما قادر است تا انتظارات شما کارفرمایان عزیز را به واقعیت تبدیل کند.

تخمین قیمت بازسازی سینما

هزینه بازسازی سالن سینما چه مقدار می شود؟
یکی از سوالاتی که برای تمامی کارفرمایان در ابتدای پروژه اجرای بازسازی سینما پیش می آید، تخمین قیمت بازسازی سینما می باشد، برای پاسخ به این سوال معیار های مختلفی مانند متراژ سینما، بودجه ی تقریبی درنظرگرفته شده برای عملیات بازسازی، قدمت ساختمان، مصالح انتخابی و میزان تخریب ها و شرح تغییرات، اثر گذار می باشد و تمامی این موارد بر روی هزینه ی کلی محاسبه می شود، برای برآورد تقریبی قیمت بازسازی سینما بهتر است با متخصصین بازسازی مشاوره کنید. با مشاورین گروه بازسازی پرگاس در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان شما را راهنمایی کنند.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.