جستجو کردن

معرفی انواع پوشش های دکوراتیو

پتینه  کاری

آیا به دنبال راهی برای پوشاندن ترک ها و ناصافی های سقف و دیوار و یا اشیا مختلف می گردید؟
ممکن از بخشی از ترک های اتفاقی در دیواره ها، ظاهر دیوار را بسیار زننده کرده باشد، چاره ی کار چیست؟
و یا حتی در قسمتی از دیواره خانه به دنبال طرحی جذاب هستید که به دیوار و طراحی داخلی خانه، ظاهری لوکس ببخشد؛ با ما در بازسازی پرگاس همراه باشید تا به تمامی این سوالات با معرفی هنر پتینه پاسخ دهیم و شمارا بیشتر با این هنر زیبا آشنا کنیم:

پتینه

پتینه در واقع به هنر زنگاری اتلاق می شود و در لغت به معنی زنگار و کهنگی می باشد، می توان گفت یک نوع بافت و تکستچر ایجاد شده به علت کهنگی را پتینه می گویند.
پتینه در صنعت طراحی داخلی، دکوراسیون و نقاشی ساختمان به عنوان سبکی از رنگ کاری ساختمان در تکنیک های مختلف به کار برده می شود.
هنر پتینه، اجرای تکنیک های تخصصی با ایجاد بافت های متفاوت و زیبا جهت تزئین روی سطوح مختلف مانند گلدان های سفالی، جاکفشی های چوبی، دیوار، سقف و  … است. پتینه کاری با روش های متفاوت و ابزار خاص و مختلفی انجام می شود.
امروزه با فراگیری سبک های مختلف دکوراسیون داخلی در منازل و طراحی داخلی ادارات و لابی، پوشش های دکوراتیو مانند پتینه نیز بسیار محبوب شده است. با این پوشش های دکوراتیو میتوان در سطوح دیوار و سقف ها جلوه های مدرنی را ایجاد کرد.

تکنیک‌های پتینه کاری

پتینه کاری انواع تکنیک های مختلفی دارد و با بافت های متفاوتی اجرا می شود؛ و به طور کلی تکنیک پتینه استفاده از رنگ های طلایی،نقره ای، رنگ های پاستلی و بافت های متفاوت  مختلف مانند گچ، بافت سرامیک و میکروسمنت  برای جلا بخشی و ایجاد قاب های تزئینی در سطوح مختلف دیوار و سطوح است.
این تکنیک فراتر از رنگ کردن ساختمان است و علاوه بر رنگ می تواند بافت اشیا را نیز تغییر دهد و ایجاد تکستچر کند، همچنین می تواند با ایجاد انواع بافت و استفاده از ابزار مختلف مانند ورق طلا و متریال های برجسته، قابی زیبا خلق کند و سبک دیواری جذاب را در خانه ایجاد کند.
سبک پتینه میتواند بر اساس سبک دکوراسیون و طراحی خانه، تغییر کند برای مثال در سبک های مدرن و فضاهای وسیع، پتینه کاری می تواند در قاب های پلی اورتان دیواره ها انجام شود و بافت آن با تکستچر های برجسته مختلف ترکیب شود؛ و یا در سبک های کلاسیک معمولا بر روی سقف ها همراه با نقاشی انجام می شود و در برخی موارد اگر فضای وسیعی در اختیار باشد بر روی دیواره ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
پتینه کاری تکنیک های اجرایی  متفاوتی دارد که بسته به نوع سبک دکوراسیون فضا قابل اجراست.
از سبک های مختلف پتینه میتوان به طرح سنگ، طرح ابر و باد، طرح ورق طلا، طرح ماربل و ‌… اشاره کرد.

اجرای پتینه

پتینه بر روی بیس و پس زمینه ی رنگ روغن،پلاستیک و اکریلیک و بر پایه ی آب قابل اجرا می باشد.
طرح های پتینه می تواند به صورت فلت و تخت و یا برجسته، بسته به دکوراسیون داخلی فضای اجرایی و سطح کار مدنظرتان اجرا شود.

هنر پتینه امروزه در صنعت معماری داخلی، طراحی داخلی و دکوراسیون منازل و دفاتر کار به یکی از هنرهای پیشرفته و تخصصی تبدیل شده است و یکی از هنرهایی است که امروزه بسیار محبوب و پرطرفدار شده است و قابل ذکر است که پتینه کاری یکی از حوزه های پردرآمد است چرا که امروزه در بسیاری از سبک های دکوراسیون اجرا می شود.
همانطور که در اول مقاله ذکر شد پتینه روی سطوح مختلف مانند دیوار و سقف گچی نیز قابل اجراست، همچنین در صورت داشتن ترک روی دیوار، پتینه کاری میتوانید با ایجاد بافت، سطح دیوار را ترمیم کند.

پتینه کاری ساختمان

پتینه کاری ساختمان ایجاد یک سبک متفاوت در دکوراسیون داخلی است.
پتینه کاری ساختمانی توسط تیم های هنری پتینه به صورت های مختلف و در سبک مورد نظر شما با توجه به ابعاد ساختمان، بر روی سقف و دیوار اجرا می شود.
بعد از اجرای یک لایه بیس روغنی و یا بر پایه آب، سپس نقش و طرح درخواستی شما به صورت برجسته و یا نقاشی روی این سطح رنگ کاری، با ابزار مختلف اجرا می شود.
پتینه کاری ساختمان در دو سبک مختلف مدرن و کلاسیک قابل اجراست.

پتینه کاری سبک کلاسیک

پتینه کاری کلاسیک مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک در منازل، ادارات  و لابی می باشد، همچنین این طرح قابل اجرا در ساختمان هایی با دکوراسیون آنتیک و دیزاین‌های کلاسیک است.
پتینه کاری کلاسیک نیز برای اجرا بر روی سطوح مختلف مانند سطوح چوبی مثل جاکفشی، سفالی مثل گلدان های سفالی و فلاور باکس های محوطه،سرستون ها و حتی بر روی سطوح کاغذ دیواری نیز قابل اجراست.
اگر منزل و یا دفاتر کار شما دارای سبک کلاسیک میباشد و از علاقه‌مندان سبک کلاسیک هستید، ما به شما  هنر پتینه سبک کلاسیک را پیشنهاد میکنیم.

پتینه کاری سبک مدرن

در این سبک پتینه، طرح‌های جدید اجرایی با روش‌های مختلف اجرایی پتینه کاری و استفاده از مواد مختلف ترکیب می‌شود.
این سبک با تلفیق جذابی که ایجاد می کند؛ زیبایی بالایی به فضا و دکوراسیون داخلی میدهد. اگر به دنبال ایجاد فضایی با دیواره های منحصر به فرد و خاص هستید، پتینه کاری سبک مدرن یکی از زیباترین طرح هایی است که به جای پوستر و کاغذ دیواری های مختلف می توانید استفاده کنید.
پتینه مدرن دارای طرح و نقش های بسیاری مانند پوشش و طرح ابروباد، طرح فرشته و گل های گچی و ترکیب این سبک ها باهم می باشد.
همچنین، در این سبک از اجرای پتینه می‌توان با استفاده از تکنیک‌های نقاشی و رنگ، طرح های مختلف با پوشش های  نقره‌ای  و یا طلایی را اجرا کرد.
پتینه کاری سبک مدرن برای سطوح متفاوتی قابل اجراست برای مثلا دیوارهای گچی و قاب های پلی اورتان یکی از معمول ترین استفاده از این روش است؛ همچنین میتوان بر روی کانترهای ورودی، شومینه، ستون های اجرا شود.
پتینه کاری همچنین یک جایگزین خوب و نوین برای اجرای کاغذ دیواری و یا انواع پوستر ها، پوشش های کاشی کاری، آجرکاری و رنگ کردن در نظر گرفت.

مزایای پتینه کاری ساختمان

هنر پتینه کاری ساختمان دارای اجرای سریع و هزینه ی نسبتا مناسبی است و در سبک های متفاوت بسته به متراژ فضا قابل اجراست.
با پتینه ی یک دیوار هم میتوانید تحول خاصی را در فضای دکوراسیون اجرا کنید. و تلفیقی از حس نوستالژیک و مدرنیته را در دکوراسیون داخلی خود خلق کنید؛ همچنین میتوان گفت که امکان اجرای تکنیک پتینه کاری روی تمامی سطوح در سبک های مختلف و با تکنیک و اقسام ابزارها هست.

قیمت خدمات پتینه و هزینه پتینه کاری

پتينه کاری ساختمان را می‌توانید در سطوح کوچک خودتان نیز با تهیه ابزار و رنگ ها انجام بدهید و خودتان را نیز محکی بزنید؛ با این وجود امکان دارد که شما به دلایل مختلف، مانند نداشتن وقت و یا بی حوصلگی انجام خدمات، برای خدمات پتینه کاری از کارشناسان پتینه و متخصصان کمک بگیرید که انتخاب های وسیعی در دسترس شماست.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.