جستجو کردن

میکروسمنت

حتما شما هم طرح های بسیاری از پوشش های دکوراتیو در اکثر فضاهای ساختمان و لابی ها و فضاهای وسیع دیده اید، شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که این پوشش های دکوری و تزئینی که گاه برجسته و با نقش و نگار های متفاوت هستند، با چه مصالحی اجرا شده اند و چه کاربردی دارند؟

شاید شما نیز قصد داشته باشید برای دفتر کار و یا منزل خود نیز به دنبال اینگونه طرح و پوشش های دکوری باشید!

پس با ما، در آسال سازه پرگاس همراه باشید تا با این پوشش های دکوراتیو آشنایی بیشتری داشته باشیم، در ادامه این مقاله قصد داربم به شما عزیزان پوشش دکوراتیو میکروسمنت را معرفی کنیم.

میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت جزو پوشش دکوراتیو است که امروزه در صنعت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی بسیار سر و صدا کرده!

میکروسمنت در واقع پوششی دکوری و تزئینی است که در جاهای مختلف یک فضا و یا بر روی عناصر مختلف فضای ساختمان مانند دیوار، سقف، و یا حتی شومینه و … قابل اجرا می باشد.

متریال این پوشش دکوراتیو متشکل از رزین، سیمان، رنگدانه ها و مواد افزودنی مختلف است، که بافتی برجسته را به سطح مورد نظر اجرا می بخشد.

میکروسمنت ها با متریال های مختلف از جمله سیمان، سرامیک و یا حتی رنگ های دارای بافت قابل اجرا هستند. امروزه با معرفی انواع پوشش های دکوراتیو، پوشش میکروسمنت نیز جای خود را در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و فضاهای اداری تجاری مانند سالن زیبایی، لابی، کلینیک های زیبایی، استخر ها و لابی های شیک باز کرده است و روز به روز به طرفداران این هنر اضافه می شود؛ همچنین تقاضای هنر میکروسمنت و پوشش های دکوری دیواری رو به افزایش است و روز به روز افراد بیشتری با این هنر، در صنعت دکوراسیون داخلی آشنا می شوند.

پوشش میکروسمنت از تنوع رنگی بالا و تنوع بافتی بسیاری برخوردار است، به همین علت باعث متنوع بودن پوشش ها و منحصر به فرد بودن یک فضا خواهد شد. یکی دیگر از انواع سازه ها برای دکوراسیون داخلی بتن اکسپوز می باشد.

این پوشش با هر رنگ و مدل بافتی که شما بخواهید قابل اجرا می باشد، اما امروزه در اکثر فضاها به صورت برجسته و با رنگ های خنثی مانند خاکستری و سفید انجام می شود.

همچنین بافت میکروسمنت به سلیقه ی شما  و بسته به دکوراسیون محیط می تواند تکستچر های متفودت و ظاهری مات و براق و یا نیمه براق، را داشته باشد.

اجرای میکروسمنت توسط تیم های هنری ساختمانی و گروه های نقاشی، رنگ کاران و افرادی که پوشش های دکوراتیو اجرا می نمایند به وسیله ی ابزار های متفاوت مانند ماله، قلمو و شابلون های طراح های مختلف قابل اجرا می باشد.

کاربرد میکروسمنت

پوشش میکروسمنت، امروزه در صنعت معماری و تزئینات بسیار پرکاربرد واقع شده است، اما به طور کلی در صنعت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی در دیواره و سقف ساختمان بیشتر دیده می شود.

میکروسمنت در فضاهایی زیادی با توجه به سبک دکوراسیون کاربرد دارد. این پوشش قابل اجرا بر روی سطوح دیوار و سقف و مناسب برای محیط هایی با سبک های دکوراسیون کلاسیک و مدرن است.

میکروسمنت با متریال هایی بر پایه ی سیمان اجرا می شود و به همین دلیل، مواد میکروسمنت دارای چسبندگی بالایی هستند؛ و این چسبندگی سبب اجرا بر روی سطوح مختلف مانند کاشی نیز می شود.

مزایای استفاده از پوشش میکروسمنت

از مزایای این پوشش دکوراتیو، می توان به بدون درز بودن میکروسمنت اشاره کرد و به همین سبب، این روش به آسانی تمیز و قابل شستشو می باشد، فقط باید از برند مورد استفاده اطمینان حاصل را داشته باشید. همچنین در هنگام اجرای میکروسمن بر روی لایه های متریال، یک لایه مواد پرایمر می آید که این پوشش در واقع، مانند پوششی ضدآب عمل می کند.

از دیگر مزایای میکروسمنت می توان به اجرای سریع و آسان آن اشاره کرد به حدی که شما نیز می توانید با تهیه ابزار ساده ی آن، از این روش بهره ببرید و آن را با کمی تمرین نسبت های مواد به هم اجرا کنید ولی اگر به هر دلیلی مانند مضیقه وقت به دنبال کار بی نقص در اجرا هستید می توانید به تیم های اجرایی و ساختمانی مراجعه کنید.

انواع میکروسمنت

میکروسمنت دارای انواع مختلفی نیز می باشد که هر کدام از آنها نحوه اجرای مختلفی دارند.

میکروسمنت میکروبیس

میکروبیس مناسب اجرا بر روی سطوح دیوار های سنتی میباشد. علاوه بر این از این نوع میکروسمنت در  زیر سازی و بیس برای آماده سازی و اجرای انواع میکروسمنت های دیگر نیز استفاده می شود.

میکروفرش

این نوع از میکروسمنت برای پوشش های دکوراتیو بر روی سطوح کف استفاده می شود، که دارای بافت مقاومی نیز می باشد به همین جهت نیز در پوشش های کف و یا بیرونی استفاده می شود.

میکروفین

این نوع از میکروسمنت مناسب استفاده بر روی سطوح دیواره ها و سقف ها می باشد که ظاهری شیک را نیز به سطح کار می بخشد.
اگر به دنبال اجرای طرح با شابلون های مختلف هستین این نوع از میکروسمنت مناسب ترین نوع از پوشش های دکوراتیو می باشد.

پوشش دکوراتیو فلزی میکرو متال

حتما تا به حال طراحی‌های خیره‌کننده‌ی بسیاری را در دیواره دستوران ها، پاساژهای بزرگ و فضاهای مختلف دیده‌اید که حالتی زنگ زده دارند!

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که در این پوشش های دکوراتیو از چه مصالحی استفاده شده؟

برخی از این دیواره ها با پوشش دکوراتیو پتینه و برخی دیگر از انواع پوشش دکوراتیو فلزی تزئین شده است. شاید بر خلاف پتینه اسم پوشش دکوراتیو میکرومتال به گوشتان آشنا نباشد، اما باید بگوییم که امروزه در صنعت ساختمان و متریال های ساختمانی؛ میکرومتال ها به عنوان پوشش دکوراتیو نوین و جدید غوغایی به پا کرده اند.

پوشش دیواری و دکوراتیو میکرومتال در واقع پوشش های دکوراتیو فلزی هستند که در کاربرد های مختلف پوششی در فضاهای مختلف قابل اجرا هستند. این پوشش های فلزی بسیار ضخامت کمی در حد میلیمتر دارند؛ در ادامه با ما در آسال سازه پرگاس همراه باشید تا شما علاقه مندان و همراهان را با پوشش های دکوراتیو فلزی و این دسته از میکرومتال ها آشنا کنیم.

میکرومتال‌ ها نوین ترین پوشش های دکوراتیو میکرونی

پوشش های دکوراتیو میکرونی در واقع متریال هایی هستند که با ضخامت بسیار کم در بافت دهی به دیوار، قابل اجرا هستند؛ این پوشش های دکوراتیو  نیز به عنوان پوشش های دکوراتیو میکروسمنت در بازار شناخته می شوند؛ که خود دارای انواع متفاوتی هستند.

پوشش های دکوراتیو میکرومتال

میکروسمنت همانگونه که از نام‌ گذاری این متریال پیداست؛ در واقع پوششی میکرونی با ضخامت بسیار کم است که متریالی بر پایه سیمان و یا سمنت که همان ترکیب سیمان و ماسه است؛ دارد؛ پوشش های دیواری میکرومتال نیز متریالی بر پایه ی فلزات مختلف دارد که این پوشش در ضخامت های میلیمتری و یا میکرو در بازار روانه عرضه می شود؛ پوشش های دکوراتیو میکرو متال به علت نوین بودن امروزه کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنعت متریال های ساختمانی، معماری، معماری داخلی و به خصوص دکوراسیون داخلی دارد.

همانطور که گفته شد پوشش های دکوراتیو میکرومتال‌ از فلزات تشکیل شده اند که هر کدام از این فلزات کاربرد مختص به خود را دارند.

انواع پوشش های دکوراتیو میکرومتال

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در نظر بگیرید این است که در دکوراسیون با استفاده از میکرومتال ها می توانید از انواع آن ها در دکوراسیون داخلی سازه های خود استفاده کنید تا یک دکوراسیون عالی داشته باشید.

پوشش دکوراتیو میکرومتال بر پایه فلز آهن

این فلز به علت خاصیت زنگاری و اکسیدی که دارد؛ باعث جلوه و تزئین دیواری زنگ زده می شود؛ جلوه زنگاری میکرو متال بر پایه ی آن به نوعی برای سبک های دکوراسیون کلاسیک و سبک‌های وینتیج بسیار مناسب است و این پوشش دیواری با دادن یک جلوه ی زیبا باعث جذاب شدن دکوراسیون فضا خواهد شد.

پوشش دکوراتیو میکرو متال بر پایه فلز مس

این پوشش دکوراتیو به علت استفاده از مس و رنگ خاص اش، به خوبی با اجزای مبلمان، عناصر دکوراتیو و اکسسوری ها و سطوح مختلف سازگار می‌شود و جلوه ی لوکس و هنری به فضا می‌بخشد.

زنگار مس یکی از محبوب ترین زنگار ها و پوشش های دکوراتیو است که در بافت های متفاوت در دیوار قابل اجراست.

پوشش دکوراتیو بر پایه متریال برنز

پوشش میکرومتال برنز، رنگ و بافتی مات دارد، که بسته به سبک دکوراسیون فضا در مقیاس های متفاوت بر روی دیوار و یا اکسسوری ها و اجزای مبلمان قابل اجراست.

این نوع پوشش دکوراتیو میکرومتال در  طراحی داخلی فضاهای کافه، کافه رستوران ها و گیم نت ها قابل استفاده است و باعث جذابیت دو چندان فضا خواهد شد؛ البته برای اجرای میکرومتال ها باید سبک دکوراسیون کلی فضا را نیز در نظر داشته باشید.

پوشش دکوراتیو میکرومتال بر پایه فلز برنج

فلز برنج یک نوع متریال قدیمی است که دارای رنگ زیبا و براقی ست که می تواند برای تزئینات کلاسیک پرکاربرد باشد.

پوشش دکوراتیو میکرومتال بر پایه فلز آلومینیوم

فلز آلومینیوم را می توان یکی از پرکاربردترین فلزات در پوشش های دکوراتیو و صنعت ساخت و ساز دانست.
این فلز علاوه بر استفاده در پوشش های دکوراتیو مختلف و میکرومتال ها در بسیاری از بخش های اجرایی به عنوان متریال کاربرد دارد.

پوشش دکوراتیو میکرو متال بر پایه فلز روی

این فلز علاوه بر رنگ نقره ای زیبا و بافت اسموثی که دارد، دارای خاصیت ادغام‌پذیری و انعطاف بالایی است؛ که به علت همین خاصیت به راحتی قابل استفاده و اجرا در انواع سطوح دیواره و سقف است.

پوشش  دکوراتیو میکرومتالیک

این پوشش دکوراتیو در واقع یک پوشش دیواری از متریال های نوین است‌. میکرومتالیک یک نوع ملات نوین است که از ترکیب فلزات و پودر با رزین تشکیل شده است. میکرومتالیک بافتی شبیه و نزدیک به متریال میکروسمنت دارد.

کاربرد پوشش های دکوراتیو میکرومتال

پوشش های دکوراتیو میکرومتال مانند پوشش دکوراتیو میکروسمنت بر روی تمامی سطوح کف، دیواره، سقف و حتی سطوح محیط های مرطوب قابل اجراست.
شستشوی این پوشش های دکوراتیو فلزی بسیار آسان است، چرا که این پوشش های دکوراتیو سطحی بدون درز را ایجاد میکنند.
پوشش های دکوراتیو میکرومتال به علت متریال فلزی که دارند، هیچ محدودیت استفاده ای ندارند و می توانند در محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه به کفپوش، دیوارپوش و بر روی سطوح متفاوت حتی کانتر های آشپزخانه اجرا شوند.
پوشش های دکوراتیو فلزی بر روی تمامی سطوح قابل اجرا هستند و در نهایت، پوششی با خاصیت‌ها و ماهیت فلز مورد استفاده از انواع میکرومتال ها را خواهیم داشت.

از کاربرد های پوشش دکوراتیو میکرومتال علاوه بر سطوح فضا می توان به استفاده در اکسسوری های متفاوت و اجزای مبلمان مانند پایه مبلمان، رویه میز، کانترهای ام دی اف و … نیز اشاره کرد.

این پوشش فلزی می‌تواند در انواع مختلف بر روی سطوح متفاوت سرویس خواب و یا سایر لوازم منزل اجرا شود.
به طور کلی میتوان گفت پوشش های دکوراتیو میکرومتال بر روی تمامی سطوح قابل اجرا هستند که باعث ایجاد سطحی یکپارچه نیز می شوند.

سطح مورد استفاده در اجرا باید به خوبی برای اجرای میکرومتال آماده و زیرسازی شود؛ امروزه از پوشش‌های میکرومتال در شکل‌های متنوعی و انواع مختلفی در سبک دکوراسیون مدرن، کلاسیک و در بسیاری از پروژ‌ه‌های معماری و دکوراسیون استفاده می‌شود.

کاربرد پوشش های دکوراتیو میکرومتال  در سبک‌ها خاصی نمیگنجد و میتوان آن را در سبک دکوراسیون مدرن، کلاسیک و مینمال و نئوکلاسیک …  اجرا کرد.

اجرای میکرومتال

اجرای میکرومتال، اجرای همانند پوشش دکوراتیو میکروسمنت دارد؛ این پوشش در مراحل ساده ای قابل اجراست
ابتدا سطح مورد نظر برای اجرای پوشش دکوراتیو میکرومتال زیر سازی و آماده می شود.
سپس بر روی زیر سازی پوشش میکرومتال اجرا و در مرحله ی آخر لایه ی لاک اجرا می شود که این لایه از لایه های زیرین محافظت میکند.

این متریال در واقع مانند نوعی پوشش محافظ عمل میکند که معمولا در بازار تحت عنوان لاک شناخته و عرضه میشوند.
این لایه محافظ می‌تواند از جنس پلی‌ اورتان یا از جنس جلاهای اکریلیک باشند که به خوبی کار و لایه های زیرین را فیکس کند.
پوشش دکوراتیو میکرومتال همچنین میتواند با پوشش های دکوراتیو دیگد تلفیق و اجرا شود و طرح های خلاقانه‌ ای را در فضای دکوراسیون را اجرا کند.

تفاوت اجرای پوشش دکوراتیو میکروسمنت با میکرومتال

اجرای این دو پوشش دکوراتیو کاملا مشابه همدیگر است؛ منتها در مرحله ی آخر اجرایی استفاده از لاک فلزات در پوشش میکرومتال متفاوت است.

اجرای پوشش میکرومتال به طور دقیق خاصیت فلز میکرومتال را به ما می دهد و همان ماهیت فلزات به کار رفته در پوشش دکوراتیو را بر روی سطوح می‌بینیم.
متخصصین ما در آسال سازه پرگاس قادر به اجرای طرح های متفاوتی از انواع پوشش های دکوراتیو هستند؛ برای اجرای طرح های پوشش دکوراتیو متنوع در فضای منرل، لابی، دفاترکاری و سالن زیبایی ها کافیست با مشاورین آسال سازه پرگاس تماس حاصل فرمایید.

قیمت خدمات و هزینه اجرایی میکروسمنت

قیمت میکروسمنت معمولا به متر مربع سطح اجرا محاسبه می شود. برای مثال اگر شما بخواید یک دیوار را پوشش دکوراتیو میکروسمنت کنید باید به این توجه داشته باشید که چند متر مربع در اختیار دارید.
همچنین قیمت های نیروی اجرایی می تواند متفاوت باشد که به سه عامل مواد مصرفی، نیروی کار و انتخاب تیم هنری، متراژ  و سطح اجرا بستگی دارد؛ همچنین گاهی طرح های انتخابی می تواند پیچیده باشد که نیز به قیمت اجرا اضافه خواهد کرد.
لازم به ذکر است که در اکثرمواقع نیز، هرچه که سطح مورد نظر برای اجرای میکروسمنت بیشتر باشد، هزینه ی هر مترمربع کمتر می شود.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.