جستجو کردن

بهترین محل قرارگیری تلویزیون در منزل کجاست؟

محل قرارگیری تلویزیون

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به بهترین محل قرارگیری تلویزیون در اختیارتان قرار بدهیم. انسان ها در دنیای امروز خواسته یا ناخواسته مجبور به استفاده از تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی هستند. بسیاری از لوازم منزل حاصل پیشرفت و به روز رسانی تکنولوژی و علم هستند.

تلویزیون یکی از پرطرفدارترین لوازم منزل است که طبق آخرین تحقیقات 96درصد از خانه ها مجهز به این تکنولوژی جذاب و سرگرم کننده هستند. تلویزیون جزو لوازمی است که تقریبا تمام اعضای یک خانه از آن استفاده می کنند پس باید بهترین و مناسب ترین محل قرارگیری تلویزیون را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین محل قرارگیری تلویزیون حتما باید به برخی نکات و اصول طراحی دکوراسیون توجه و دقت کنید. شرکت آسال سازه پرگاس قصد دارد در این مقاله تمام نکات تخصصی و کلیدی را برای انتخاب بهترین محل قرارگیری تلویزیون برای شما بیان کند.

اگر دکوراسیون داخلی منزلتان از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است، می توانید طراحی و اجرای آن را به پرسنل متخصص آسال سازه پرگاس محول نمائید تا با صرفه جویی در زمان و هزینه، دکوراسیونی ایده آل و خیره کننده داشته باشید.

اگر شما هم می خواهید بدانید بهترین محل قرارگیری تلویزیون دقیقا کجاست تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین محل قرارگیری تلویزیون

از نظر بسیاری از صاحب نظران اتاق نشیمن بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در خانه است. نشیمن به بزرگترین اتاق منزل که معمولا محل دورهمی ها و جمع خانوادگی است گفته می شود. نشیمن معمولا به عنوان نقطه کانونی هر خانه ای شناخته می شود.

طراحی و دکوراسیون این بخش از خانه باید دارای اصول و قوانین خاصی باشد تا تمام اعضای خانواده هنگام حضور در آن احساس صمیمیت و امنیت داشته باشند. بیشترین وقتی که اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر سپری می کنند در اتاق نشیمن و در مقابل تلویزیون است. محل قرارگیری تلویزیون باید به گونه ای باشد که از هر جهت نشیمن به راحتی بتوان از آن استفاده نمود. حتما قبل از خرید تلویزیون در مورد محل قرارگیری آن تصمیم گیری کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به فضای موجود داشته باشید. از جهتی هم محل تلویزیون در منزل دارای اهمیت ویژه ای است که معمولا محل قرارگیری اجزای دیگر دکوراسیون با در نظر گرفتن تلویزیون انتخاب می شود.

محل قرارگیری تلویزیون

نکات مهم برای انتخاب محل قرارگیری تلویزیون

محل قرار گرفتن تلویزیون در منزل معمولا به عنوان نقطه کانونی آن بخش شناخته می شود و انتخاب محل قرارگیری سایر اجزا و لوازم دکوراسیون به نسبت تلویزیون انتخاب می شود. برای اینکه بتوانید محل مناسبی را در منزل برای گذاشتن تلویزیون انتخاب نمائید باید از اصول و قوانین زیر پیروی کنید.

از قرار دادن تلویزیون در محل های پر رفت و آمد منزل خودداری کنید. حتما تلویزیون را در دنج ترین قسمت خانه قرار دهید تا هنگام تماشا و استفاده از تلویزیون آرامش داشته باشید.

زاویه قرارگیری مبلمان با تلویزیون باید به گونه ای باشد که یک فضای محصور و دنج را ایجاد کنند. حتما در اطراف تلویزیون از کاناپه های راحتی برای آرامش بیشتر استفاده کنید.

حتما سعی کنید تا تلویزیون را در راستای طول اتاق قرار دهید تا هم با ایجاد فاصله از صدمه و لطمه دیدن چشم‌های شما جلوگیری شود و هم چیدمانی مناسب در فضا ایجاد شود.

حتما نسبت به محل قرارگیری تلویزیون و زاویه آن با منبع یا منابع نور دقت کنید. اگر زاویه تلویزیون نسبت به نور خیلی مستقیم باشد قطعا انعکاس آن در صفحه تلویزیون موجب آزار هنگام تماشای تلویزیون می شود و یا اگر تلویزیون خیلی از منبع نور دور باشد باز هم راحتی و آسایش کافی را هنگام تماشای تلویزیون تجربه نخواهید کرد.

محل تلویزیون باید به گونه ای انتخاب شود از تمام زوایا قابل دید باشد.

نباید تلویزیون را در محلی نزدیک به لوازم گرمایشی قرار دهید زیرا در فصل سرما بهترین مکان برای استراحت گرم‌ترین مکان خانه یعنی مجاور وسایل گرمایشی است. نزدیک بودن بیش از حد تلویزیون و محل استراحت ممکن است سبب آسیب دیدن چشم شود.

نصب تلویزیون بر روی دیوار

اگر منزل شما فضای کوچکی دارد یکی از بهترین گزینه ها برای صرفه جویی در فضا نصب تلویزیون بر روی دیوار است. اگر فرزند کوچک یا نوپا دارید هم نصب تلویزیون بر روی دیوار می تواند یکی از روش های مراقبت از آن باشد. از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که هنگام نصب تلویزیون بر روی دیوار باید به آن توجه کنید رعایت ارتفاع مناسب و استاندارد تلویزیون تا کف زمین است.

ارتفاع تلویزیون بر روی دیوار باید منطبق با خط دید باشد و گرنه بعد از گذشت مدتی متوجه درد گردن و پشت خود خواهید شد. حتما تلویزیون را بر روی یکی از دیوارهای کانونی منزل قرار دهید که هم رفت آمد کمی باشد و هم از تمام زوایا قابل دید باشد. توجه کنید که اصلا تلویزیون را بر روی دیوارهایی که محل نصب شومینه یا رادیاتور است قرار ندهید زیرا احتمال آسیب دیدن تلویزیون بر اثر گرما وجود دارد.

نصب تلویزیون بر روی دیوار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و با ساده ترین لوازم قابل انجام است. اگر می خواهید می توانید برای زیباتر شدن فضای خود از تی وی وال استفاده کنید.

محل قرارگیری تلویزیون

اتاق تلویزیون چیست؟

اگر در خانه خود فضای زیادی در اختیار دارید که بخشی از آن بی استفاده مانده است می توانید آن را به محلی دنج و سراسر آرامش برای کنار خانواده بودن و تماشای تلویزیون تبدیل کنید. اتاق تلویزیون معمولا محلی تاریک و آرام است که فقط محل قرار گیری تلویزیون و مبل است. اتاق تلویزیون باید ساده و بدون وسایل اضافی باشد تا هنگام تماشای فیلم و سریال تمرکز داشته باشید.

داشتن اتاق تلویزیون در منزل موجب نظم بیشتر در خانه و حتی صرفه جویی نیز می شود زیرا زمانی که تلویزیون در اتاق نشیمن باشد ممکن است بدون استفاده ساعت های طولانی روشن بماند.

محل قرارگیری تلویزیون

تلویزیون جزو پرکاربردترین لوازم منزل است که محل قرار گیری آن دارای اهمیت بالایی می باشد. طبق اصول فنگ شویی هم قرارگیری تلویزیون در محل نامناسب می توانید انرژی فضا را کاهش دهد. اگر شما هم برای انتخاب محل مناسب برای قرار دادن تلویزیون خود و یا حتی دکوراسیون منزل خود دچار سردرگمی و پرسش فراوان هستید می توانید از طراحان و متخصصان مجموعه آسال سازه پرگاس کمک بگیرید.

طراحان و متخصصان آسال سازه پرگاس با رعایت اصول و تکنیک های تخصصی طراحی دکوراسیون بهترین طراحی را برای منازل و دکوراسیون داخلی شما اجرا می کنند. برای ایجاد صمیمیت و زیبایی در دکوراسیون منزل خود فرصت را از دست ندهید و همین امروز با آسال سازه پرگاس تماس بگیرید. این مجموعه برای اطمینان خاطر شما عزیزان با بهره گیری از فناوری های دیجیتالی نوین، ویدیو طراحی360 درجه دکوراسیون شما را قبل از اجرا در اختیارتان قرار می دهند.

دکوراسیون داخلی شامل دو بخش مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی است که می تواند شامل موارد مختلفی از جمله :

دکوراسیون ویلا

دکوراسیون اداری

دکوراسیون رستوران

دکوراسیون دفترکار

طراحی 360 درجه: پیش نمایشی از رویای شما!

با طراحی کامل و بی‌نقص ما قبل از شروع پروژه، خیالتان از نتیجه نهایی راحت باشد!

آسال سازه پرگاس :  دنیای رؤیایی شما را به واقعیت تبدیل می‌کنیم.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.