جستجو کردن

فرق امرتات با کناف چیست؟

امرتات به عنوان یکی از جدیدترین مصالح در طراحی داخلی استفاده می شود. با ورود پلی استایرن به صنعت ساختمان می توان روش های قدیمی گچبری برای سقف را کنار گذاشت. ساختار این مصالح از فوم پلی استایرن است. علت نام گذاری این متریال نیز به این علت است که پلی استایرن یکی از ساختارهای بادوام بحساب می آید و به سادگی خراب و پوسیده نمی شود. امرتات به معنای جاودان بودن است.

امرتات چیست؟

برخلاف کناف امرتات یا گچبری پلی استایرن برای اجرا نیازی به شبکه های رابیتس و پروفیل ندارد. نصب پلی استایرن نیازی به جوشکاری و میلگرد نیز ندارد. محدودیت رنگ بندی متریال و مصالح در ساختمان یکی از دغدغه های طراحان داخلی و نما است. رنگ پذیری امرتات این امکان را به وجود می آورد تا با رنگ دلخواه خود بتوانید یک ترکیب رنگی جذاب را بوجود بیاورید.

جدیدترین سبک دکوراسیون

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی با طرح های خارق العاده باید به دنبال زیباترین متریال ها بود. انتخاب جدیدترین طرح های سال و سبک های ترند موضوع اصلی در معماری و طراحی است.

گچبری های پیش ساخته این امکان را برای دکوراتور ها به وجود آورده اند تا ایده های زیبای خود را به سادگی به اجرا در بیاورند. با امرتات می توان زیباترین طرح های تزئینی را در ستون، سقف و دیوارها اجرا کرد و با ترکیب هالوژن ها و نورهای خطی، بالای کابینت آشپزخانه و اتاق خواب فضایی رویایی به وجود آورد.

ویژگی تایل پیش ساخته

امرتات در طرح های مختلف در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. ارائه امرتات به شکل تایل ها طرح دار یکی از این نمونه ها است. پلی استایرن از مقاومت بالایی در مقابل فشارهای مختلف برخوردار است. محکم بودن این تایل ها باعث شده تا محبوبیت زیادی را در بین مجریان و طراحان داخلی کسب کند.

پلی استایرن به عنوان یک متریال سخت دارای عمر مفید بالای 50 سال است. ساختار سخت آن مانع نفوذ رطوبت می شود و میتواند به عنوان یک عایق حرارتی و رطوبتی در بسیاری از قسمت های ساختمان استفاده شود. از تایل پلیمری می توان به عنوان دیوارپوش و پوشش سقف استفاده کرد و با این کار مانع هدر رفتن انرژی ساختمان شد.

منتقل شدن حرارت هزینه های جانبی زیادی را به وجود می آورد. از آنجایی که این نوع تایل شعله ور نمی شود، می تواند احتمال آتش سوزی در ساختمان را تا مقدار زیادی کاهش دهد.


همچنین می توانید وبلاگ لمینت ساختمان چیست؟ را مطالعه فرمایید.


کاربرد گچبری پیش ساخته

امرتات تولید شده از پلی استایرن سبک باعث شده به عنوان یکی از مصالح با مزایای زیاد در بازار ساختمان شناخته شود. وزن سازه هایی که با کمک امرتات ساخته میشوند بسیار کمتر از سایر سازه ها است. ساختار مولکولی پلیمر سبب شده است که تایل ها نقش عایق را در ساختمان نیز به عهده داشته باشد.

پلیمر علاوه بر عایق رطوبت و حرارت عایق صوتی مناسبی برای فضاهای اداری و مسکونی است. تنوع طرح های پیش ساخته باعث شده اجرای تمامی سبک ها در طراحی داخلی ممکن باشد. برای اجرای سبک های کلاسیک و مدرن و… می توان از فوم پلی استایرن کمک گرفت و مدت زمان اجرا را کوتاهتر کرد زیرا نصب تایل های امرتات بسیار ساده و راحت است.

سرعت اجرای پلی استایرن و پلی اورتان در مقابل کناف بسیار بیشتر است. اجرای کناف نیازمند تجهیزات زیادی است در صورتی که نصب گچبری پیش ساخته پلیمری دردسر کمتری دارد.

تفاوت امرتات و کناف

در فضاهای داخلی دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین فضاها است. از آنجایی که در آشپزخانه وسیله های مختلفی برای پخت و پز وجود دارد و امکان آتش سوزی بیشتر است. استفاده از تایل های امرتات در دکوراسیون آشپزخانه این نگرانی را رفع می کند. طراحی آشپزخانه یکی از سخت ترین مراحل طراحی در فضاهای مسکونی است. از آنجایی که آشپزخانه را قلب خانه می دانیم نحوه طراحی آن باید با حساسیت و ظرافت انجام شود.

در دکوراسیون آشپزخانه حتی کوچکترین جزئیات برای طراحان اهمیت زیادی دارد. با اجرای پلی استایرن در آشپزخانه می توانید به سادگی لوله ها و تاسیسات را عبور دهید. برای اجرای طراحی های خیره کننده سقف سالن یا اوپن آشپزخانه امرتات بهترین گزینه است. نورپردازی و نور مخفی سقف، فضای خانه را به یک فضای لاکچری و لوکس تبدیل می کند و زیبایی چیدمان مبلمان را دو چندان می کند.

قیمت تایل امرتات

پلی استایرن نسبت به متریال های قدیمی بسیار اقتصادی تر است. قیمت تایل های پلیمری مانند سایر متریال ها دارای نوسان است و قیمت ثابتی ندارد. تایل ها و طرح های امرتات با توجه به مزایای زیادی که دارد قیمت بسیار پایینی دارد. باید کاهش هزینه های جانبی با انتخاب امرتات را نیز در نظر گرفت. صرفه جویی در نیروی متخصص و صرفه جویی در زمان با گچبری پیش ساخته یکی از مهمترین فواید امرتات نسبت به سقف کناف است.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.