جستجو کردن

دکوراسیون بالکن

چگونه با کمترین امکانات بالکن خود را تبدیل به بالکن سبز کنیم؟

 

در این دو سال اخیر طی پاندمی کرونا و قرنطینه شدن همگی مردم در محیط خانه، همه ی ما به این پی بردیم که چقدر به طبیعت و تعامل با آن نیازمندیم، خیلی از ما سعی کردیم بالکن هایی که محل جمع شدن لوازم خانه و یا انباشتگی هایمان بود را تبدیل به بالکن هایی کنیم که بتوانیم در آن اوقات فراغتمان را بگذارنیم و با دیگر اعضای خانواده تعامل داشته باشیم، گاهی بعد از یک روز شلوغ کاری بتوانیم در بالکن های سبزمان بشینیم و قهوه مان را میل کنیم و یا در روزهای تعطیلی مان کتابی که خیلی وقت است در کتابخانه مان خاک میخورد را بخوانیم.

 

در این دوران قرنطینه بالکن هایی که در گذشته به آن سر نمیزدیم حتی بالکن های کوچک محل آویز گل هایی شد که از بیرون خانه، فضای آپارتمان و طراحی داخلی منزل را چشم نواز میکرد.

 

از طرفی امروزه با مدرنیزه شدن خانه ها، نیز کمبود فضای سبز و حس طبیعت در همه ی آپارتمان ها حس می شود؛ در اینجاست که همگی اهمیت فضای بالکن ها را متوجه شدند و سعی در استفاده بهینه از این فضا داشتند، حال چگونه بالکنی که در اختیار داریم را تبدیل به بالکن سبز کنیم؟

 

اگر شما هم در آپارتمان، منزل و یا محیط کارتان، بالکنی و تراسی دارید که آن را بلا استفاده گذاشته اید و یا به خوبی از فضای آن استفاده نمیکنید، با ما در آسال سازه پرگاس همراه باشید تا با کمترین امکانات و هزینه، این بالکن هارا تبدیل به بالکن سبز کنیم تا بتوانیم در آن اوقات فراقتمان را سپری کنیم.

 

با ما همراه باشید تا در مورد تراس سبز بیشتر بدانیم.

 

دکوراسیون بالکن یکی از بخش های مهمی می باشد که باید در دکوراسیون خانه به آن دقت شود.

بالکن سبز

بالکن به طور کلی به فضایی مسقف و تراس به فضای غیر مسقف و بدون سقف و نورگیر گفته می شود.

بالکن سبز در سالهای اخیر بسیار محبوب واقع شده است، و همگی در تلاش اند تا به نوعی این فضا را حتی در متراژ های کوچیک در منزل خود اختصاص دهند.

 

با شنیدن نام بالکن سبز و یا تراس سبز احتمالا شما بالکنی را متصور شده اید که چند گلدان و گیاه های مخصوص محوطه در گوشه های آن جمع شده است، که این بالکن هم نیز یکی راه هایی است که میتوانید برای داشتن بالکن سبز استفاده کنید. این نکته می تواند در دکوراسیون داخلی شما تاثیر داشته باشد.

بالکنی که در فضای آن از گل وگیاه های آپارتمانی و محوطه استفاده شده است و یا حتی صندلی کوچک در آن برای نشیمن اعضای خانواده قرار دارد، یک بالکن سبز دنج برای نوشیدن چای است؛ که نیز میتوانید در آن هوایی تازه کنید و یا به نگهداری انواع گل و گیاهانتان بپردازید.

 

بالکن سبز و تراس سبز در واقع به فضایی اطلاق می شود که جدای از فضای آپارتمان تعریف شده و نیز گیاهان هوازی و گیاهان مختلف رونده در آن چیدمان شده اند، که این فضا به شما امکان گذراندن یک هوا خوری روزانه، گذراندن اوقات فراغت و حتی پرورش گل و گیاه و سبزیجات و نگهداری از آنها را می دهد.

 

اگه شما نیز اهل مهمانی های اخر هفته و دورهمی با دوستانتان هستید می توانید یه محیط مجزا در بالکن جهت قرارگیری باربیکیو تعبیه کنید.

 

ایده هایی برای داشتن بالکن سبز در خانه

برای داشتن بالکن سبز و تراس سبز در منزل ایده های مختلفی وجود دارد که میتوانید همگی آنها را نسبت به متراژ و ابعاد بالکنی که در اختیار دارید اجرا کنید. این ایده ها می تواند به شما کمک کند تا در طراحی و دکوراسیون خود از این المان ها استفاده کنید و با تغییر همین المان ها می توانید به راحتی از یک دکوراسیون مدرن برخوردار شوید.

 

چیدمان مبلمان در بالکن سبز

یکی از نیازهایی که برای داشتن بالکن سبز باید در نظر بگیرید، چیدمان مبلمان در تراس و بالکن است.

این مبلمان را میتوانید با توجه به متراژ بالکن، تعداد کاربرین، زمانی که از فضای تراس استفاده می کنید و نوع کاربری مورد نظر شما از فضای بالکن، انتخاب شود. چیدمان درست و اصولی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی از فضای خود استفاده کنید، چیدمان مبلمان یکی از بخش های مهم می باشد.

 

برای مثال اگر متراژ قابل توجهی را در اختیار دارید میتوانید باربیکیو را در کنجی از بالکن قرار دهید و مبلمانی جهت صرف غذا با میزی گرد در طرف دیگر بالکن قرار دهید و یا اگر متراژ بالکن کوچکی در اختیار دارید میتوانید به چیدمان یک صندلی کوچک و یک میز گرد، بسنده کنید.

 

برای طراحی دکوراسیون بالکن استفاده از المان هایی مانند گیاهان می تواند در فضای شما بسیار تاثیر داشته باشد.

نورپردازی در تراس و بالکن

با نورپردازی بالکن میتوانید جذابیت فضا را دوچندان کنید، میتوانید در هر متراژ فضای بالکنی که در اختیار دارید از ریسه‌های نوری و ال ای دی های نواری برای تزئین بالکن استفاده کنید.

 

استفاده از فلاور باکس ها و گلدان هایی متناسب با سبک طراحی و مورد سلیقه شما از مهم‌ترین عناصر بالکن سبز می توان به داشتن فلاور باکس های متفاوت اشاره کرد که باعث ایجاد یک فضای دلنشین در فضای بالکن و همچنین جذابیت نمای ساختمان و ظاهر بیرونی شود.

 

با توجه به ابعاد بالکن و تراسی که در اختیار دارید، می توانید از این ایده استفاده کنید. اگر نرده های کوچک و جان پناه با  در اختیار دارید فلاورباکس‌هایی با گیاهان بلند برای ایجاد محصوریت به کارببرید و یا چند گیاه رونده برای سبز شدن دیواره بالکن در نظر بگیرید. یکی از کارهایی که به جذابیت و سبز شدن بالکن شما کمک می‌کند استفاده از دیوار سبز متناسب با فضای بالکن است، دیوار سبز علاوه بر اینکه گیاه را به بالکن شما اضافه می‌کند فضایی روی زمین اشغال نمی‌کند و فضای بازتری برای مبلمان و وسایل دیگر در نظر بگیرید.

 

شما نیز میتوانید در چیدمان بالکن و تراس از مبلمان های تاشو استفاده کنید همچنین از چیدمان قفسه ای برای کتاب در کنار مبلمانتان و یا خانه‌ و تخت حیوان خانگی‌ تان، بهره مند شوید. این موضوع می تواند در طراحی داخلی شما تاثیر گذار باشد و جلوه بالکن شما را بیشتر کند.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.