جستجو کردن

استفاده از خطوط عمودی

خطوط عمودی در دکوراسیون داخلی

خطوط عمودی بیشتر در پنجره‌ها و ستون‌ها و پرده‌های بلند و چین دار به‌چشم می‌آیند. استفاده از این خطوط باعث افزایش ارتفاع سقف و حالت اصولی محیط می‌شوند. معمولا این خطوط بسیار تأثیر‌گذار بوده و نماد استواری و قدرت به‌شمار می‌آیند. استفاده از خطوط عمودی باعث رسمی‌تر شدن فضا میشود. در طراحی دکوراسیون مینیمال از خطوط استفاده زیادی می‌کنند چراکه باعث می‌شود فضا ساده‌تر و از پیچیدگی‌ها خالی شود و در عین حال یک فضای آرامش‌بخش و دکوراسیون حرفه‌ای به‌چشم بیاید.در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی خانه در هنگام طراحی دکوراسیون دیوار‌ها باید به طراحی سقف نیز توجه شود.

بهترین راه برای ایجاد این خطوط استفاده از کاغذدیواری است البته می‌توانید از عناصری که در آن خطوط عمودی وجود دارند استفاده کنید فقط حواستان باشد که استفاده بیش‌از‌اندازه از این خطوط علاوه بر افزایش ارتفاع به‌صورت بصری باعث خشک و رسمی‌شدن محیط نیز میشود.

 

استفاده از خطوط عمودی بر روی دیواره‌ها

خطوط عمودی طرحی ساده و مدرن را به خانه شما می‌دهد. خطوط عمودی بر روی دیوار می‌تواند باعث بلند به‌نظر رسیدن سقف نیز بشود به‌همین دلیل بهترین انتخاب برای منازل و یا دفاتر کاری است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون دفتر اداری می‌باشد،که دارای سقف‌های کوتاه و دارای ارتفاع کم می‌باشد، خطوط عمودی به‌عنوان یک طرح ساده ولی شیک و کاربردی برای پوشش دیوار‌ها به‌کار می‌آید زیرا که این طرح به‌سادگی با پانل دیوار‌های کاذب قابل اجراست، یکی از طرح‌هایی که می‌تواند طراحی دیواره را جذاب کند، استفاده از خطوط عمودی در امتداد پوشش‌های کف و خطوط افقی سقف می‌باشد؛ به‌این صورت که یک طرح ادامه‌دار را در فضا می‌تواند به‌وجود آورد؛ استفاده از الگوی خطوط عمودی در امتداد خطوط افقی کف، سبب به‌وجود آمدن تضاد جذابی در طراحی داخلی فضا به‌خصوص در دکوراسیونی به سبک مدرن می‌شود.

خطوط عمودی می‌تواند به‌صورت یک الگوی تکرار شونده و متداول در دکوراسیون داخلی منزل و یا دفاتر کار و اداره‌جات به‌کار رود و اجرا شود.همچنین استفاده از الگو خطوط عمودی به شما طیف گسترده‌ای از انتخاب مبلمان را می‌تواند بدهد و به‌خوبی در کنار چیدمان‌های دیگر قرار گرفته و سبک‌های مختلف در طراحی داخلی را ایجاد کند.نکته‌ی قابل توجه در استفاده از خطوط عمودی و الگو‌های عمودی، این است که الگوها همیشه باید به‌طور محدود و متناسب با ابعاد فضا استفاده شود، تا از شلوغی بیش از حد در فضا و طراحی داخلی جلوگیری شود. مجموعه آسال سازه پرگاس تنها مجموعه می‌باشد که در زمینه بازسازی و دکورسیون داخلی فعالیت داشته و سابقه بالایی در این زمینه دارد.

استفاده از خطوط عمودی در طراحی تی‌وی وال (TV Wall)

خطوط عمودی با ایجاد طرح‌های ساده و خطی، باعث خلق سبکی مدرن در فضا می‌شوند. خطوط عمودی با خاصیتی که دارند سبب کشیدگی و خطای دید خواهند شد. خطوط عمودی به‌عنوان طرحی ساده اما کاربردی می‌تواند در عناصر مختلف مبلمان مانند اجرای تی‌وی وال استفاده شود.

 

تی‌وی وال

تی‌وی وال‌ها امروزه در خانه‌هایی با سبک مدرن و نئوکلاسیک (Neoclassic) به‌عنوان عناصر مبلمان نقش پر رنگی را ایفا می‌کنند. تی‌وی وال‌ها با به‌روی کار آمدن تلویزیون‌های تخت ال‌سی‌دی (LCD) و تلویزیون‌های ال‌ای‌دی (LED) و استفاده بهینه از فضا به‌علت اپارتمانی شدن منازل، بسیار پرطرفدار شدند و افراد زیادی به این دلایل به نصب تی‌وی وال و جانمایی تلویزیون بر روی دیوار نشیمن خود رجوع کردند‌. امروزه نیز با محبوب‌شدن پوشش‌های دیواری متفاوت نیز، تی‌وی وال‌ها جذابیت بسیاری پیدا کردند و در سبک‌های مختلف راه یافتند. در ادامه با آسال سازه پرگاس در این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع طراحی تی‌وی وال و طراح‌های عمودی آن آشنا کنیم.

تی‌وی وال در واقع، یک پوشش دیواری کاذب است که تلویزیون و باکس‌های مرتبط با آن در این دیواره جای میگیرند و یا بر روی آن نصب و تعبیه می‌شوند؛ تی‌وی وال با مدرن شدن سبک خانه‌ها، جای خود را در طراحی داخلی فضای نشیمن و خانه‌ها باز کرد و بسیار محبوب واقع شد. هنگامی‌که صحبت از تی‌وی وال‌ها و طراحی و اجرای آنان می‌شود، ذهن برخی از افراد به‌سمت دیوارهای خانه می‌رود، اما باید گفت که بر خلاف تصورات، تی‌وی وال‌ها اغلب بر روی صفحاتی مجزا از دیوار خانه اجرا می‌شوند و دارای جنس، ضخامت و نوع اجرایی متفاوتی با دیواره کلی خانه هستند. در برخی از طراحی‌ها و اجرای تی‌وی وال، این صفحات بر روی خود دیواره‌های اصلی نیز با استفاده از مصالح مختلف نصب و اجرا می‌شوند. برای اجرای تی‌وی وال می‌توان از متریال‌های مختلفی استفاده کرد؛ این متریال‌ها شامل ام دی اف، ترمو‌وود (Thermowood)، کناف، چوب پلاست و لایه‌های پلی اورتان می‌شود. که پانل‌های کناف از متریال‌های رایج در ساخت و اجرای تی‌وی وال که طراحی عمودی دارد.

 

در اجرای تی‌وی وال نیز میتوان از الوارهای چوبی به‌صورت عمودی نیز استفاده کرد، که این طراحی می‌تواند از متریال‌های چوبی و یا طرح چوب باشد تا به فضا اصالت ببخشد و محیط را برای شما در هنگام دیدن تلویزیون دلچسب کند. الوارهای عمودی چوبی و الوارهای عمودی پلی استر می‌توانند منتقل کننده حس طبیعت و تازگی در فضای دکوراسیون نشیمن خانه‌ی شما باشند. از متریال‌های محبوب مورد استفاده در تی‌وی وال‌ها می‌توان به آجرنما نیز اشاره کرد که به‌نسبت متریال چوب و یا ترموود، از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. بسته به‌نوع سبک دکوراسیون داخلی محیط، دیوارپوش‌های طرح سنگ مرمر نیز گزینه مناسب و لوکسی برای استفاده در تی‌وی وال‌ها هستند

 

 

نکته‌های طراحی و اجرای تی‌وی وال عمودی

چه سبک تی‌وی وال برای اجرای فضای نشیمن مناسب است؟

اگر قصد طراحی و اجرای تی‌وی وال را دارید، ما در آسال سازه پرگاس به شما تی‌وی وال سبک مدرن با طراحی خطوط عمودی را پیشنهاد می‌دهیم. تی‌وی وال‌های سبک مدرن و مینیمال می‌تواند جزو محبوب‌ترین و بهترین سبک‌های اجرایی برای تی‌وی وال و اجرای دیوار تلویزیون باشد. فضای نشیمنی را تصور کنید که یک میز تلویزیون با عرض یک متر دارد و تلویزیون بر روی آن قرار دارد، کنسول‌های مرتبط با تلویزیون در قفسه‌های این میز تلویزیون قرار دارند و تمامی سیم‌های موجود دیده می‌شوند؛ حال فضای نشیمنی را تصور کنید که از یک دیواره به عرض ۳۰ سانتی متر برای تعبیه تمامی سیم‌ها و کنسول‌ها دارد، و تلویزیون در فاصله‌ی استاندارد بر روی آن تعبیه و جانمایی شده است.

 

شما کدامین فضای نشیمن را میپسندید؟

فضای نشیمن ناخوشایند و یا فضای نشیمن بهینه شده با ظاهری شیک و لوکس؟ تی‌وی وال سبک مدرن با طراحی‌های خطوط عمودی می‌تواند باعث بهینه کردن فضای نشیمن شود و تصور دوم را برای شما به‌وجود آورد. اگر قصد انتخاب سبک مدرن را برای طراحی و اجرای تی‌وی وال در نظر دارید؛ سعی کنید در طرح دیوار و تی‌وی وال، از المان‌های ساده طراحی مانند خطور عمودی استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود مقاله مربوط به «دکوراسیون روستیک» را مطالعه نمایید.

 

معیارهای طراحی تی‌وی وال

رعایت این نکات در طراحی و اجرای تی‌وی وال، علاوه بر زیبایی به استاندارد بودن فاصله‌ها و اجرا کمک خواهد کرد.

از جمله مهم‌ترین این معیار‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

 

نکات اجرایی تی‌وی وال

مکان قرارگیری تلویزیون بر روی تی‌وی وال

 

فاصله قرارگیری تلویزیون و ارتفاع آن بر روی تی‌وی وال بستگی به متراژ و ابعاد فضای نشیمن و یا اتاق تی‌وی روم دارد؛ در بعضی از منازل می‌توان در بخشی از فضای پذیرایی، اتاق تی‌وی وال را اجرا کرد. هر چه که ابعاد فضای شما در اتاق نشیمن و فضای پذیرایی بزرگ‌تر باشد، دست شما برای استفاده از المان‌ها و طرح‌های متنوع بازتر است.

 

زاویه دید مناسب برای تلویزیون در دیوار تلویزیون و تی‌وی وال

 

ارتفاع قرار گیری تلویزیون بر روی تی‌وی وال را عناصر مختلفی مانند ابعاد تی‌وی وال تعیین میکنند، اما قرارگیری تلویزیون بر روی تی‌وی وال حداقل موجودی دارد، که این فاصله را اصول ارگونومی تعیین می‌کند. همچنین قرارگیری و نحوه تعبیه تلویزیون بر روی دیواره‌ی تلویزیون و تی‌وی وال باید به‌گونه‌ای باشد که در هنگام تماشای تلویزیون،چشمان کاربران هم تراز با تلویزیون باشد.

 

چیدمان مبلمان در اطراف تی‌وی وال

 

تی‌وی وال معمولا در راستای دید اتاق نشیمن قرار میگیرد، و در اطراف آن چیدمان مبلمان در حالت‌های مختلف مانند چیدمان دایره‌ای و یا چیدمان مبلمان ال انجام می‌شود. مبلمان مختص به اتاق تی‌وی روم، اغلب مبلمان‌های مخصوص هستند ولی به طور معمول از مبلمان‌های راحتی در این بخش استفاده می‌شود. مبلمان نشیمن مختص به تی‌وی روم، اگر به‌شکل چیدمان ال شکل انجام شود، دید بهتری برای کاربرین نسبت به تی‌وی وال ایجاد میکند و کاربر با کمترین مقدار چرخش سر، می‌تواند به تلویزیون دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از نکتات مهم در نکات اجرایی تی وال، خودداری از قرار دادن تی‌وی وال در مقابل پنجره است. به طور کلی چیدمان نشیمن تی‌وی وال باید به‌گونه‌ای انجام شود که منبع نوری در قسمت روبروی آن قرار نداشته باشد.

ایده‌های طراحی تی‌وی وال

طراحی تی‌وی وال با استفاده از خطوط عمودی

 

در طراحی و اجرای تی‌وی وال می‌توان از ایده‌های مختلفی از جمله استفاده از خطوط عمودی استفاده کرد؛ این ایده‌های طراحی و اجرایی در ترکیب با سبک‌های مختلف مدرن و کلاسیک می‌تواند اجرا شود. استفاده از الوار‌های عمودی در کنار متریال‌های مختلف می‌تواند تی‌وی وال جذاب و متفاوتی را خلق کند.

 

استفاده از خطوط عمودی در طراحی و اجرای تی‌وی وال

 

خطوط عمودی در طراحی تی‌وی وال می‌تواند در دو طرف تی‌وی وال به‌صورت قرینه اجرا شود و یا اینکه الوار‌های عمودی به‌صورت یکی در میان برجسته و تو رفته اجرا شوند.

 

استفاده از شومینه در طراحی و اجرای تی‌وی وال

 

امروزه از ترکیب شومینه در تی‌وی وال بسیار استفاده می‌شود که ترکیب بسیار کاربردی بوده و باعث خلق زیبایی در فضای نشیمن شده و فضای لوکسی را به‌وجود می‌آورد. اما به‌طور معمول این ایده‌ی طراحی تی‌وی وال بیشتر مختص به خانه‌های دوبلکس و ویلایی است که از سیستم گرمایشی شومینه برخوردار باشند و یا فضاهایی که در آن طراح قصد دارد استفاده بهینه‌ای از فضای نشیمن شود.

 

استفاده از فلاور باکس‌های کاکتوس در تی‌وی وال

 

استفاده از باکس‌های گل و گیاه در طراحی و اجرای تی‌وی وال، می‌تواند چهره‌ی طراحی تی‌وی وال شما را بسیار لوکس و زیبا کند، همچنین در خانه می‌توانید دارای یک باکس آتریوم زیبا شوید. این مورد همچنین می‌تواند باعث انتقال حس طبیعت در فضای نشیمن شود. برای ایده‌های بیشتر در طراحی تی‌وی وال با ما در ادامه همراه باشید.

 

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.