فنگشویی(Feng shui) چیست؟

فنگ شویی ، علمی قديمی ، و هنر ايجاد تعادل و هماهنگی در جريان طبيعي انرژی‌های پيرامونمان می‌ باشد. اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند . هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش، زندگی خوب و موفقیت برای ماست . هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است . فنگ شویی فلسفه و فنی چینی برای چیدمان درست اشیا بر اساس انرژی چی ست که معنای آن برداشت شده از  عنصر باد و آب است. فنگشویی در همه کاربری های یک ساختمان مانند ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و محوطه نیز استفاده می شود و در واقع چیدمان را به طوری تعریف میکند که بر سلامتی، موفقیت و روابط ساکنین بهترین اثر را داشته باشد. این روش را در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می دهند. اصول فنگشویی بر پایه ی نظم و پرهیز از انباشتگی پایه گذاری شده و این علم با توجه به تعاریفی که دارد بر روی استفاده از رنگ مناسب با در نظر گرفتن جهت ها و استفاده از لوازم و خطوط منحنی تاکید میکند.

چگونه خانه را بر اساس فنگ شویی(Feng shui) چیدمان کنیم؟

اگر شما هم نیز از دنبال کنندگان صفحات مجازی و یا دکوراسیون داخلی باشید، نام این فلسفه به گوشتان آشناست. به خصوص امروزه که علم فنگ شویی به واسطه ی فعالان عرصه ی دکور و علاقه مندان به حرفه ی دکوراسیون و چیدمان، آوازه ی خود را به گوش همه رسانده است. در واقع فنگ شویی میتواند به شما کمک کند نه تنها خانه ای با چیدمانی اصولی داشته باشید بلکه حس و انرژی خوب در فضا شمارا غرق حس خوشحالی و موفقیت کند، فقط کافیست در ادامه، با ما در آسال سازه پرگاس همراه باشید تا شمارا با اصول ساده ی این امر پر سروصدا در دکوراسیون آشنا کنیم.

 

پایه ی فنگشویی بر اساس جریان انرژی چی در فضا

علم فنگشویی بر اساس انرژی به نام انرژی چی اصول گذاری شده که یک اصل ساده دارد

“انرژی چی باید در فضا جریان داشته باشد”

چینی های باستان بر این اصل معتقد بودند که این انرژی دارای دو حالت مثبت و منفی است، حالت مثبت شنگ چی نامیده می‌شود و باعث جریان انرژی خوب، روابط عاطفی درست و رفاه مادی می شود. این موضوع را بسیاری از افراد در هنگام طراحی داخلی رعایت و دقت می کنند و برایشان اهمیت دارد. حالت منفی این انرژی، شا چی نامیده می شود که اگر انرژی چی در محیط جریان نداشته باشد و راکد باقی بماند، این انرژی تولید می شود. در واقع این بی نظمی و انباشتگی های یک محیط است که باعث رکود انرژی چی و در نهایت باعث به وجود آمدن انرژی شا می شود.که این انرژی می تواند اثر مخربی بر محیط  بگذارد. به همین علت است که به این المان در دکوراسیون داخلی توجه می شود.

عناصر  فنگشویی

یکی از نکات جالب در فنگ شویی، نقش مهم عناصر است، در واقع عناصر پنج گانه در این علم نقش مهمی را دارد، چرا که هر بخش باید با توجه به عنصر مرتبط با آن فضا چیدمان و یا انتخاب رنگ شود.

این عناصر از : آب، آتش، خاک، فلز و چوب تشکیل شده اند؛ و هر کدام از این عناصر بر روی یکدیگر تاثیر گذار هستند. در واقع چینی های باستان معتقد بر این امر بودند که این عناصر نشان دهنده ی تغییر هستند و هر کدام از این‌پنج عنصر، عنصر بعدی را خلق می کند.

چیدمان خانه بر اساس عناصر پنج گانه فنگشویی

همانگونه که اشاره کردیم این پنج عنصر بر روی یکدیگر تاثیر گذار هستند و هر کدام دارای بخش مرتبط با فضا هستند که باید به درستی و با توجه به آن بخش، انتخاب رنگ شود؛ و باید به گونه ای استفاده شوند تا بهترین ترتیب را داشته باشند، به این ترتیب میتواند باعث به وجود امدن بهترین چیدمان شوند. بسیاری از افراد برای دکوراسیون داخلی منزل فنگ شویی را اولویت خود قرار می دهند. این عناصر باید به این ترتیب چیدمان شوند که چرخه ی سازنده ای را به وجود اوردند به این مفهوم که عنصر آب، از چوب تغذیه می کند. چوب سوخت آتش است و آتش، باعث به وجود آمدن خاک می شود و در ادامه فلز از خاک بدست می‌آید. این چرخه باید به این ترتیب چیدمان درستی در منزل را تشکیل دهد و اگر این عناصر به درستی استفاده نشوند باعث به وجود آمدن چرخه مخرب می شود؛ که باعث از بین رفتن تعادل در محیط می شود.

فنگ شویی در دکوراسیون فضا

حال که تعاریف و اصول این فلسفه ی جذاب را مورد بررسی قراردادیم، قصد داریم به شما در داشتن منزلی با دکوراسیون اصولی بر اساس فنگشویی کمک کنیم، همچنین شما نیز می توانید از مشاورین آسال سازه برای داشتن دکوراسیونی اصولی کمک بگیرید.

چگونه فنگشویی را در دکوراسیون محیط استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در فلسفه فنگ شویی هر کدام از بخش ها دارای رنگ مختص به آن بخش و جهت می باشد، فلسفه ی فنگ‌شویی بر این باور است که رنگها باعث اثر بخشی قابل توجهی روی افراد می شوند.

برای مثال: برای جریان شانس از رنگ قرمز استفاده می‌شود، که یکی از بهترین گزینه ها برای ورودی منزل و یا محیط کارتان است و یا برای رشد و راندمان بیشتر از رنگ سبز استفاده می‌شود و رنگ نارنجی سمبلی از سلامت در فضاست. برای همین شما میتوانید با شناخت درست جهت هر بخش از رنگ متناسب و عنصر متناسب با آن بخش استفاده کنید تا باعث تعادل انرژی چی در فضا شوید.در زمینه فنگ سویی نباید دکوراسیون سقف را فراموش کنیم،سقف یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد

چیدمان خانه بر اساس فنگشویی

چگونه خانه و یا محیط کارمان را بر اساس فنگشویی چیدمان کنیم؟

  • انباشتگی محیط را به صفر برسانید

همانگونه که در ابتدا مقاله گفتیم، انباشتگی و بی نظمی در محیط باعث راکد ماندن انرژی چی و در نتیجه باعث به وجود آمدن انرژی مخرب خواهد شد.

پس اولین کاری که باید انجام دهید، جریان انرژی چی در محیط با از بین بردن انباشتگی ها می باشد. اولین موضوع در طراحی داخلی این موضوع می باشد.

انباشتگی هایی مانند لباس های روی هم ریخته در اتاق یا لوازم درهم ریخته در کشوهای شما، باعث رکود انرژی می شود.

  • لوازم های خراب و شکسته را تعمیر کنید و یا آن هارا دور بیاندازید

یکی دیگر از انباشتگی های محیط که باعث راکد ماندن انرژی چی می شود، این لوازم بلاتکلیف هستند، در اولین فرصت آنها را تعمیر و یا دور بیاندازید.

  • از چیدمان آیینه های تکه تکه پرهیز کنید

آینه های جداگانه که در آن اشیا به صورت تکه تکه شده دیده می شود در فنگشویی استفاده نمی شوند و به جای آن، از آیینه های گرد استفاده می شود.

  • از نقاشی های متعددی استفاده کنید

در فنگ شویی برای افزایش طول عمر و سلامتی از نقاشی و عکس های آهوی کوهی و یا درخت کاج در سمت راست فضا استفاده می کنند و یا از نقاشی های رنگ زرد در جنوب غرب منزل در جهت ایجاد روابط سالم در بین اعضای خانواده استفاده می کنند.

  • از چیدمان اشیا تیز پرهیز کنید

یکی دیگر از اصول فنگشویی استفاده از لوازم گرد و منحنی به جای لوازم تیز و شکسته است که باعث جریان انرژی چی می شود.

شما می توانید با مشاورین آسال سازه برای داشتن دکوراسیونی نیز اصولی همراه باشید فقط کافیست با ما در آسال سازه پرگاس تماس بگیرید، مشاورین و متخصصین ما در آسال سازه پرگاس آماده خدمات رسانی و مشاوره به شما همراهان گرامی هستند.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

به طور کلی هدف اصلی در تمامی فنگ شویی هایی که انجام می دهیم این است که از این فرآیند انرژی های خوب را جذب کنیم تا علاوه بر زندگی زیبا روزی عالی را برای خود به ارمغان آوریم، فنگ شویی خانه توسط مهشید رئیسی یکی از مهم ترین و بهترین سبک های فنگ شویی می باشد که می توانید در خانه اجرا کنید. برای فنگ شویی خانه به برخی از بخش های خانه جهت فنگ شویی باید اهیمت داد جای بوفه در فنگ شویی یکی از بخش هایی است که باید به آن دقت کرد چرا که باید در جایی باشد که مانع از ورود انرژی های درست و مثبت نشود، سعی کنید از بوفه های زیبا و ساده استفاده کنید تا علاوه بر رعایت سبک دکوراسیون داخلی فنگ شویی اصولی هم داشته باشید. جای شومینه در فنگ شویی باید در جایی باشد که تمامی گرمای خود را تا حد ممکن به خانه منتقل کند و علاوه بر آن باید تمامی انرژی های منفی را به خود جذب کند. برای فنگ شویی خانه جدید به شما پیشنهاد می کنیم از قوانین فنگ شویی استفاده کنید، یکی از بخش هایی که خانم ها با آن بسیار سرکار دارند آشپزخانه می باشد از این رو است که باید قوانین فنگ شویی دکوراسیون آشپزخانه را به درستی و دقت انجام شود، علاوه بر آشپزخانه شما میتوانید این نوع از قوانین را در دکوراسیون داخلی خود نیز پیاده سازی کنید تا علاوه بر دکوراسیونی زیبا از فنگ شویی اصولی نیز برخوردار شوید.

تأثیرات فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی به چیدمان لوازم خانه، رنگ ها، تعداد و مناظر اشاره دارد و برای جریان بهتر انرژی استفاده میشود. در فنگ شویی قوانین زیادی وجود دارند که اعمال تک تک آن ها برای هرکسی مقدور نیست اما بعضی از اصول اصلی را میتوان اجرا کرد که در اینجا به بعضی از این اصول نگاهی می اندازیم و در باره آن ها بحث میکنیم. طبق آمار فنگ شویی در دکوراسیون داخلی منزل بسیار استفاده می شود. یکی از اصول مهم فنگ شویی استفاده از رنگ های زنده و شاد میباشد. استفاده از سطوح براق برای ایجاد جلا برای رنگ ها ایده خوبی است اما اگر بیش از اندازه تکرار شود تو ذوق میزند و کلا کار را خراب میکند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن