هنگامی که بحث خرید صندلی ها و مبلمان های اداری می‌شود، معیار های متفاوتی ممکن است به ذهن افراد بیاید.

صندلی ها و مبلمان اداری برای افراد شاغل، پراهمیت تر از مبلمان خانگی است، چرا که مدت زمانی را که در محل کار میگذرانید و فعالیتی که در دفتر کار خود دارید، بسیار بیشتر از فعالیتی است که در محیط منزل دارید.

صندلی و یا مبلمان اداری در واقع هر نوع مبلمانی ست که در فضا و محیط های کاری مانند دفاتر کار، اداره ها، سالن های انتظار، شرکت ها و برخی از آزمایشگاه ها استفاده می شود. مبلمان یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون اداری به شمار می آید.

مبلمان اداری بر اساس نوع فعالیت و یا نوع دفاتر انواع و اقسام متفاوتی را دارند که با توجه به نوع کاربری فضا قابل انتخاب هستند.

برای مثال نوع مبلمانی که برای قسمت انتظار مطب دندانپزشکی استفاده می شود با مبلمان مورد استفاده در سالن های آرایشی بسیار متفاوت است و هر کدام بسته به نوع فعالیت کارایی متفاوتی نیز دارند.

به همین سبب در ادامه ی این مقاله قصد داریم شما را با انواع و اقسام صندلی های اداری و نحوه ی انتخاب آنها بسته به کاربری دفاتر کاری آشنا کنیم.

برای انتخاب صندلی های اداری ابتدا باید معیار انتخاب خود را بررسی کنید، این معیار می تواند اعم از ساعات فعالیت، نوع فعالیت متفاوت باشد؛ در واقع انتخاب شما باید با توجه به نیاز شما در محل کار باشد، و انتخاب مبلمان باید به گونه ای باشد که این نیازها را پاسخگو باشد.

با آگاهی از نوع نیاز خود و ساعات فعالیت و همچنین انواع مختلف مبلمان های اداری، به راحتی می توانید از بین گزینه‌های موجود در بازار ، مبلمان اداری  مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: ایده های طراحی دفتر کار

_________________________

ارائه خدمات دکوراسیون داخلی دفتر کار توسط متخصصین بازسازی آسال سازه پرگاس
__________________________

انواع مبلمان اداری در دفاتر کاری

صندلی اداری چرخ دار

صندلی های اداری چرخ دار، انواع متفاوتی دارد؛ به طور کلی این صندلی ها مناسب دفاتر کار و اداره جاتی است که پرسنل و کارمندان فعالیت های زیادی را در طول روز انجام می دهند.

صندلی های اداری چرخ دار مناسب کارمندانی ست که در تمامی ساعات روز کاری از صندلی خود استفاده می کنند. این نوع از صندلی ها در دکوراسیون دفتر کار اداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این صندلی های اداری باید از اصول ارگونومیک پیروی کنند، چرا که کاربر در تمامی ساعات روز اداری از آن استفاده میکند، اصول ارگونومیک صندلی های چرخ دار اداری به این صورت است که، این صندلی ها باید دارای پشتی ها و کفه های پشتی متناسب باشند، نه کوتاه و نه بلند.

در قسمت کفه، انحنای گودی کمر باید در نظر گرفته شود و برامدگی ایجاد شده بر روی صندلی در ساعات طولانی کار می تواند موثر واقع شود. صندلی های اداری معمولا دارای فوم‌ های با دوام و ضخیم هستند. که این ضخامت می تواند باعث راحتی و دوام بیشتر نیز شود.

بیشتر بخوانید: طراحی دفتر کار مدرن

صندلی ها و مبلمان مدیریت

یکی از محبوب ترین مبلمان های دفاتر کار و اداره،صندلی های اداری مدیریت هستند.

این صندلی ها دارای کفی بزرگتر و پشتی های بلندتری نسبت به بقیه صندلی های اداری هستند.

از لحاظ ابعاد، صندلی های اداری مدیریت فضای بیشتری را اشغال مینمایند و بیشتر برای اتاق های کنفرانس و یا اداره جات دارای متراژهای بزر‌گ، مناسب هستند؛ همچنین صندلی های اداری مدیریتی نسبت به بقیه ی مبلمان های اداری رده قیمتی بالاتری دارند. این نوع از صندلی ها برای دکوراسیون دفتر مدیریت مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر فضای اداره ی کوچکی در اختیار دارید از استفاده ی صندلی های مدیریتی در همه ی بخش ها خودداری کنید.زیرا می تواند باعث کوچک نشان دادن فضا شود.

صندلی های کامپیوتری چرخ دار

این صندلی ها برای اداره جاتی که کار پرسنل آنها با سیستم است، بسیار ضرروری ست؛زیرا کارمندان می توانند تایم زیادی را صرف کار با کامپیوتر کنند.

با توجه به درصد تقاضا و خرید بالای این نوع صندلی در دفاتر کار و اداره جات، این صندلی دارای تنوع بالایی در بازار است. ارگونومی مبلمان و صندلی های کامپیوتر به نحوی ست که پای شما به طور کامل بر روی زمین قرار بگیرد و همچنین بتوانید بر روی میز تسلط کامل داشته باشید. این نوع از صندلی ها را می توانید برای دکوراسیون دفتر کار بسیار استفاده کرد.

صندلی های کامپیوتر اغلب چرخ دار هستند و با تعبیه چرخ دنده ها در پایه ی صندلی، می توانند با توجه به قد کاربر تنظیم ارگونومیک شوند. صندلی هایی کامپیوتر چرخدار معمولا دارای پایه های ۵ عددی هستند که این پایه ها امکان تسلط کامل به کاربر و همچنین تحرک آسان بین میز ها را می دهند.

صندلی کارمندی مدیریت چرخدار  صندلی هیئت مدیره در واقع مانند صندلی کنفرانس می ماند، این نوع مبلمان اکثرا در جلسات و اتاق های کنفرانس جا دارند، و تنظیمات ارگونومیک آنها بسیار کم است.

طراحی این صندلی ها به گونه ای است که کاربر در طول جلسه ها از آن استفاده کند چرا که پشتی آنها جابجا نمی شود و تنظیم هم نمی شوند؛ به همین خاطر استفاده از آنها برای کار پشت سیستم و یا پشت میز، ممکن است در طولانی مدت باعث بروز کمر درد و یا پا درد شود؛ پس انتخاب خوبی برای کارهای پشت میزی و سیستمیک، به حساب نمی آید. در پایان شما می توانید به این صندلی ها به راحتی یک دفترکار لوکس را داشته باشید.

صندلی مدیریت کارمندی چرخدار

این صندلی ها، جز مبلمانی هستند که برای کارهای پشت میزی طراحی شده اند و شما به راحتی می توانید در تمام روز کاری بدون خستگی بر روی صندلی های اداری بنشینید.

این صندلی های اداری ارگونومیک دارای پشتی های متناسب با بدن انسان هستند، همچنین دارای هولدر گردن می باشند، گزینه های چرخ دار این صندلی ها می تواند انتخاب مناسبی برای اداره جات و دفاتر کار باشد. رویه و روکش این صندلی ها معمولا از جنس پارچه ی قابل شستشوست که در زمان استفاده می توانید بدون عرق کردن از آن در ساعات طولانی استفاده کنید. صنذلی چرخ دارد برای دکوراسیون اتاق مدیریت استفاده می شود.

یکی دیگر از صندلی های اداری مخصوص کارمندان که باید در انتخاب آن دقت فرمایید، خرید صندلی های اداری دارای روکش چرم است، این صندلی ها با توجه به استفاده بلند مدتی که در طول روز کاری برای کارمندان دارند، می توانند در فصل های گرما باعث حس ناخوشایند شوند.

صندلی مدیریت کنفرانس و کارمندی

این صندلی ها داری تنوع بالایی در بازار کار هستند و به گونه ای ارگونومیک طراحی شده اند که از فیزیک بدن انسان حمایت می کنند، این صندلی های اداری با برامدگی که در قسمت گودی کمر دارند باعث می شود شما بتوانید ساعت های زیادی را از آن برای نشستن استفاده کنید. بهتر است برای این محیط ها از صندلی های راحت استفاده شود، دکوراسیون سالن کنفرانس یکی از گزینه های عالی برای زیبایی محیط می باشد.

صندلی های مدیریت کارمندی برای افرادی مناسب است که قصد استفاده طولانی مدت را در اداره و یا محل کار خود دارند.

طراحی این صندلی ها ارگونومیک بوده و طبق ویژگی های خاصی بر اساس بدن انسان و فعالیت کاربر ساخته شده؛ این ویژگی ها شامل عمق و تو رفتگی مناسب صندلی، ارتفاع متناسب صندلی و شیب زانوها است که تمامی آنها با توجه به ارگونومی بدن انسان در نظر گرفته شده است. با اینکه این صندلی ها قیمت بیشتری نسبت به باقی صندلی های در اداره جات دارند، اما با توجه به نوع طراحی یکی از بهترین انتخاب ها برای صندلی اداره جات هستند.

صندلی پذیرش، صندلی میهمان، مبلمان انتظار

اگر نقش ارباب رجوع در اداره و یا دفترکار شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است که در انتخاب این نوع از صندلی های اداری مانور دهید.

مبلمان پذیرش و صندلی مهمان در قسمت انتظار یک اداره و دفتر کار قرار می گیرند. اصولا این صندلی ها به صورت مبلمانی راحتی در بخش انتظار قرار میگیرند، که این انتخاب کاملا بستگی به کاربری دفتر کار شما و نوع فعالیت ارباب رجوع و یا مشتری دارد. این نوع از صندلی ها را معمولا مبلمان راحت استفاده می کنند، این یکی از المان های طراحی سالن می باشد.

صندلی منشی و پذیرش بخش انتظار

اکثر این صندلی ها دارای ظاهری لوکس هستند چرا که در مواجهه با میهمان اولین مبلمانی است که ارباب رجوع میبیند.

این صندلی ها باید بتوانند با توجه به فعالیت منشی، نیاز فضایی اون را نیز پاسخ دهند، یک منشی در طول روز تماس های زیادی را پاسخ می دهد و در پشت میز پذیرش و یا کانتر ساعات بالایی را می گذراند، این صندلی باید بتواند ارگونومیک، قابل تنظیم و دارای کارایی بالایی باشد.

صندلی های کارمندی و با منشی باید به جای استفاده از روکش فومی و چرمی از روکش هایی با پارچه های خالص استفاده شوند به طوری که گردش هوا در روکش کفی و نشیمن گاه صندلی در جریان باشد.

شرکت طراحی داخلی پرگاس آماده ارائه خدمات به کمک مجرب ترین کارکنان خود است.

سوالات متداول

صندلی های اداری استاندارد چه ویژگی دارد؟

یکی از بخش هایی که باید در خرید صندلی های اداری دقت کنید این است که استاندار های لازمه را داشته باشد، افراد برای مدت طولانی بر روی آن می نشینند از این رو می باشد که باید استایل بدنی افراد کاملا حفظ شود تا مانع از وارد شدن آسیب شود.

بهترین رنگ برای صندلی های اداری ؟

برای صندلی های اداری به طور میانگین و آمار هایی که در بازار ها وجود دارد رنگ های تیره می باشد، به طور کلی از رنگ مشکی برای صندلی های اداری استفاده می شود و ازاین رو می باشد که بهتر است از رنگ های روشن خودداری شود چرا که به سرعت کثیف و چرک مرده می شود.

جنس صندلی های اداری به چه صورت باید باشد؟

یکی از بهترین جنس هایی که برای صندلی های اداری استفاده می شود جنس پارچه ای می باشد. این نوع از صندلی ها بسیار کاربردی تر می باشد و کمتر از جنس های دیگر از جمله چرم آسیب می بینند از این رو این نوع از صندلی ها درخواست بیشتری دارند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن