برای زیبا سازی سقف از دو روش سقف کاذب و گچبری می توان استفاده کرد. از میان سقف کاذب و گچبری، گچبری روش قدیمی تری است. در گذشته برای ایجاد و نقش و نگارها از گچ کمک می گرفتند. سقف های گچبری به همراه آینه کاری در برخی بناهای مشهور معماری هنوز هم وجود دارد. طراحی سقف به کمک ابزار ها یکی از جزء های جدا نشدنی طراحی داخلی است.

این روش ها رفته رفته با پیشرفت های زیاد صنعت ساختمان بروز شد. با به وجود آمدن مصالح و متریال های طراحی ها نیز سبک جدیدی به خود گرفتند. در حال حاضر امکان اجرای هر نوع طرحی در سقف با استفاده از تجهیزات پیشرفته وجود دارد. اجرای سقف مجازی و تایل های معرق با کمک سقف کاذب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: درباره ی سقف کناف و کاذب

گچبری

گچبری چه در گذشته و چه اکنون یکی از روش های محبوب برای زیباسازی سقف است. با این تفاوت که در گذشته به کمک مصالح طراحی ها در حین ساخت صورت می گرفت اما در حال حاضر گچ های پیش ساخته با متریال های جدید و قابلیت های جدید زمان طراحی را کمتر کرده اند. در مدت زمان کوتاهی می توان سقف یک فضا را گچبری کرد. اجرای سقف یک بنا با مساحت زیاد مستلزم تجهیزات و نیروی کار فراوان بود.

مشکلات جانبی از جمله هدر رفتن مصالح می توانست هزینه های زیادی را به وجود بیاورد. از طرفی اجرای نقش های مورد نظر کارفرمایان دشوار بود و نیازمند مهارت زیاد استادکار بود. تخلیه محل مورد نظر الزامی بود زیرا لازم بود فضای کافی و مناسب برای فعالیت وجود داشته باشد و آلودگی و ریخت و پاش متریال و مصالح از قطعی ترین شرایط کار بود.

سقف کاذب

با ورود سقف کاذب و گچبری پیش ساخته بار سنگینی از روی دوش نیروی ساختمان سازی برداشته شد. در حال حاضر برای تزئینات سقف به نیروی کار ماهر اجرا کننده به تعداد کم نیاز است.

سقف کاذب به عنوان یکی دیگر از روش ها با ورود به بازار با استقبال زیادی رو به رو شد و نسبت به روش های گذشته سریعتر اجرا می شد. طرح های متنوع سقف کاذب خیلی زود به عنوان یکی از ترند ها در دکوراسیون داخلی منزل محبوب شد. سقف کاذب ها برای ایجاد فرم های هندسی مناسب هستند.

اجرای سقف کاذب و گچبری

برای اجرای سقف کاذب لازم است مجریان از دو مرحله عبور کنند. ابتدا باید شبکه میلگردی را رو سقف اصلی نصب کنند. این شبکه که به پروفیل نیز معروف است اسکلت اصلی سقف کاذب را به وجود می آورد. این پروفیل با توجه به طرح انتخابی که در نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی سه بعدی شده است اجرا می شود. کناف به عنوان نوعی از سقف کاذب در قسمت هایی از سقف و دیوارها قابل اجرا است.

برای نورپردازی و نور مخفی از سقف کاذب ها کمک می گیرند. سقف کاذب و گچبری می تواند با متریال های مختلفی ترکیب و اجرا شود. برای تصمیم گیری راحت می توانید با یک برنامه طراحی دکوراسیون داخلی ابتدا مدل های مختلف را بررسی کنید و به دلخواه یکی از مدلسازی ها را انتخاب و اجرا کنید. برای یک سقف کاذب ایده آل لازم است بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران را برای این کار انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: سقف کاذب پی وی سی (pvc)

مزایا سقف کاذب

از مزایای سقف کاذب می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • تاکید بر چیدمان اصلی و مبلمان های خاص
  • آسان بودن نصب و اجرا سقف کاذب
  • سرعت بالای نصب نسبت به سایر روش های قدیمی
  • منعکس نکردن صدا
  • ایجاد طرح های زیبا و فرم های جذاب
  • مکمل نورپردازی و نور مخفی
  • کاور کردن نواقص سقف اصلی
  • پوشاندن تاسیسات و سیم ها

تفاوت سقف کاذب و گچبری

تفاوت سقف کاذب و گچبری پیش ساخته باعث شده است تا در برخی طراحی ها گچبری پیش ساخته یا امرتات از سقف کاذب پیشی بگیرد. در طراحی مدرن یا طراحی نئوکلاسیک احجام بزرگ و برجسته در سقف جای خود را به طراحی های ظریف و کلاسیک داده است. گچبری پلی استایرن و پلی اورتان از جدیدترین نوع گچبری هستند که وزن بسیار سبک و قابلیت نصب ساده ای دارند.

در دکوراسیون های جدید سال پلی استایرن کاربرد زیادی داشته. از گچبری های پیش ساخته برای سر ستون ها، قاب های زیبا برای طراحی دیوارها و دکوراسیون آشپزخانه و ارگ ها و ستون ها استفاده می شود. طرح های گچ پیش ساخته در کارگاه ها و تولیدی های گچ پیش ساخته آماده می شود. به دلیل آماده بودن طرح ها نیازی به تجهیزات زیادی برای آماده سازی نیست. گچبری نیازی به هیچ نوع پروفیل و اسکلت فلزی ندارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن