در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به متریال کابینت آشپزخانه در اختیارتان قرار بدهیم.  آشپزخانه بخشی از فضای داخلی است که شاید به جرات بتوان گفت که بیشترین رفت و آمد منزل در آن است. انتخاب متریال با‌کیفیت و مرغوب تاثیر بالایی در استحکام و مقاومت کابینت ها دارد.

متریال کابینت آشپزخانه به طور مداوم در معرض حرارت و رطوبت است پس اگر در انتخاب متریال کابینت آشپزخانه مناسب دقت کافی را نداشته باشید بعد از مدتی مجبور خواهید شد که هزینه مجدد برای خرید متریال مرغوب پرداخت کنید. انتخاب متریال کابینت آشپزخانه با کیفیت و مرغوب می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت ظاهر کلی آشچزخانه داشته باشد.

استفاده از متریال با کیفیت و طرح های جذاب می تواند به آشپزخانه شما استایل و شخصیت ببخشد. در گذشته اصلی ترین متریال برای ساخت کابینت های آشپزخانه فلز بود زیرا استحکام و طول عمر بالا اولویت اصلی در ساخت کابینت بوده است. در این مقاله قصد داریم انواع متریال مورد استفاده در کابینت آشپزخانه را به طور کامل و مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در زمینه متریال کابینت آشپزخانه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کابینت آشپزخانه

کابینت اصلی ترین جزء آشپزخانه است که کیفیت و متریال کابینت آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی جذاب و اصولی در کابینت‌ها باید به متراژ آشپزخانه و مدل آن توجه کنید. امروزه انواع مختلفی از متریال کابینت آشپزخانه در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون بودجه، طرح دکوراسیون، رنگ مورد علاقه و سبک آشپزخانه بهترین و ایده آل ترین گزینه را انتخاب نمائید.

اگز قصد تهیه کابینت برای آشپزخانه را دارید قطعا میدانید که قیمت هر متریالی با توجه به کیفیت و استقامت آن در برابر رطوبت و مواد شیمیایی متغیر است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در آشپزخانه خود از مطبخ استفاده می کنند پس بهتر است بگوئیم برای متریالی که برای دکور خود استفاده می کند حساسیت زیادی به خرج ندهید زیرا آنها بیشتر جنبه دکور و تزئینی دارند و تمام تمرکز خود را برای کیفیت متریال مطبخ بگذارید.

متریال کابینت آشپزخانه

کابینت های ملامینه آشپزخانه

یکی از انواع متریال کابینت آشپزخانه کابینت های ملامینه هستند.  ورق های ملامینه که برای ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارند از چوب های فشرده و تخته سه لایه ساخته می شوند. بر روی ورق ها از یک لایه رزین ملامین ذوب شده استفاده می شود. لایه رویی نقش یک عایق رطوبتی را ایفا می کند.

ورق های ملامینه دارای رنگبندی های متنوعی هستند که پاسخگوی هر نیازی خواهند بود. قیمت کابینت های ملامینه بسیار پائین تر از سایر متریال مصرفی برای ساخت کابینت است و دلیل آن هم کیفیت پائین ملامینه نسبت به انواع دیگر متریال مورد استفاده می باشد. یکی از معایب این ورق ها سنگین بودن آن است که ممکن است بعد از مدتی دچار افتادگی شود.

کابینت های ملامینه مقاومت خوبی در برابر خط و خش و رطوبت دارند اما توجه کنید که انتظار بالایی نمی توانید از آن داشته باشید. با توجه به اینکه مغز ورق ملامینه از نئوپان است پس نباید از آن در محیط های مرطوب استفاده کنید.

کابینت پلی استر

ورق های پلی استر از مخلوط ملامین و فیبر تولید می شوند و با یک لایه پلی استر عایق می شوند. این ورق ها نسبت به نوع ملامینه از کیفیت بالاتری برخوردارند. این متریال بسیار در دسترس بوده و انواع و طرح های مختلف آن به وفور در بازار یافت می شود.

کابینت های ام دی اف

پرکاربردترین و پرطرفدارترین متریالی که برای ساخت کابینت آشپزخانه وجود دارد ام دی اف است. ورق های ام دی اف از چوب های فشرده نرم که با چسب رزین به یکدیگر متصل شده اند ساخته شده. سطح ام دی اف و روکش آن کاملا صاف و یکدست است و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تغییرات دمایی دارد. روکش ام دی اف از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است پس به شما پیشنهاد می کنیم که حتی اگر به کابینت های چوبی علاقه دارید سعی کنید از سازنده بخواهید روکش ام دی اف برای آن استفاده کند تا در مورد کیفیت و استقامت آن مطمئن باشید.

کابینت های گلاس

هایگلاس یکی از متریال لوکس و لاکچری برای کابینت آشپزخانه است که به دلیل سطح براق می تواند یک انعکاس دهنده نور نیز محسوب شود. های گلاس نوعی ام دی اف هستند که تنها تفاوت آن در لایه و سطح رویی کار است.

در ورق های های‌گلاس از یک لایه پلی‌گلاس که نوعی پلاستیک مرغوب است برای ایجاد جلوه براق و لوکس تر استفاده می شود. پلی‌گلاس یک پلاستیک باکیفیت است که ظاهری براق همانند شیشه دارد اما مقاومت آن بسیار بالاتر است. این پوشش در رنگ های مختلفی وجود دارد و به راحتی می تواند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود. کابینت های هایگلاس دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که با استفاده از این متریال می توانید یک آشپزخانه لوکس و لاکچری را برای خود خلق کنید.

متریال کابینت آشپزخانه

کابینت ممبران

ممبران یا وکیوم یکی از متریال های نوین در ساخت کابینت آشپزخانه است که سطح آن توسط ورق های پلیمری توسط فرآیند وکیوم پوشیده می شود. سطح کابینت های ممبران صاف و یکدست است. تنها نکته ای که برای انتخاب این متریال باید به آن دقت کنید کیفیت وکیوم آن است. درصورتی که از متریال نامرغوب استفاده نمائید احتمال بازشدن وکیوم بعد ازمدتی وجود دارد.

کابینت های چوبی

استفاده از چوب طبیعی می تواند جلوه ای خاص و شیک را در آشپزخانه شما ایجاد کند که همیشه ترند و محبوب است. متریال چوب از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است. چوب های درختان در رنگ های محتلفی وجود دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه و روحیه خود انتخاب نمائید.

با انتخاب چوب به عنوان متریال کابینت آشپزخانه خود، دیگر خیالتان راحت باشد که یک عمر بدون هیچ دغدغه ای کابینت هایی زیبا و جذاب خواهید داشت. چوب های طبیعی از کیفیت بالایی برخوردارند و در صورت بوجود آمدن خط و خش بر روی آنها به راحتی این مسئله حل می شود.

تنها مسئله ای که در انتخاب این متریال باید در نظر بگیرید قیمت بالای آن می باشد. اما هزینه کردن برای کیفیت خود نوعی سرمایه گذاری هوشمندانه می باشد. چوب می تواند بر گرمی و صمیمیت فضای دکوراسیون آشپزخانه شما بیافزاید.

رایج ترین چوب‌هایی که در ساخت کابینت از آنها استفاده می شود راش، بلوط، گردو و چوب روسی است. رنگ آمیزی چوب ها با توجه به سلیقه و نیاز مشتری ها با روش های مختلفی قابل اجراست پس در مورد رنگ کابینت های چوبی نگران نباشید زیرا معمولا از چوب هایی که سطحی متخلخل و رنگ‌پذیری خوبی دارند در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود.

انتخاب متریال کابینت آشپزخانه

در طراحی کابینت معمولا باید به سبک آشپزخانه و دکوراسیون کلی فضا دقت کنید. سبک آشپزخانه یکی از فاکتورهای انتخاب متریال برای ساخت کابینت است. به طور کلی کابینت ها با توجه به فضای کلی دارای سبک های کلاسیک، نئو‌کلاسیک، روستیک، مدرن و مینیمال هستند.

متریال کابینت آشپزخانه

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به متریال کابینت آشپزخانه در اختیارتان قراردادیم مورد قبول واقع شده باشد.

در هریک از این سبک ها به المان های خاصی توجه و دقت می شود. مثلا در سبک روستیک یا روستایی نگاه ویژه ای به المان های موجود در طبیعت وجود دارد. در این سبک دکوراسیون بهترین انتخاب استفاده از چوب و یا ورق هایی با روکش چوب طبیعی برای ساخت کابینت آشپزخانه است. اگر می خواهید فضای آشپزخانه شما خاص و خیره کننده باشد می توانید طراحی و اجرای دکوراسیون آن را به متخصصان آسال سازه پرگاس واگذار کنید.

طراحان و متخصصان زبده این مجموعه با تکیه بر خوشنامی، تجربه پرسنل و اعتماد شما عزیزان نهایت تلاش و سعی خود را در جلب رضایت مراجعه کنندگان دارند. اگر در مورد طرح و نتیجه نهایی کار خود دچار وسواس هستید، آسال سازه ویدیو نهایی 360 درجه طرح شما را قبل از اجرا برای شما نمایش خواهد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره های موجود در وبسایت مجموعه تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی شامل دو بخش مختلف طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی است که می تواند شامل موارد مختلفی از جمله :

دکوراسیون ویلا

دکوراسیون اداری

دکوراسیون رستوران

دکوراسیون دفترکار

طراحی 360 درجه: پیش نمایشی از رویای شما!

با طراحی کامل و بی‌نقص ما قبل از شروع پروژه، خیالتان از نتیجه نهایی راحت باشد!

آسال سازه پرگاس :  دنیای رؤیایی شما را به واقعیت تبدیل می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن