ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی یکی از راهکار های موثر در زمینه تبلیغات و ارائه کالاهای فروشگاهی و نمایشگاهی است که از اهمیت بالایی در بسیاری از کشورها برخوردار است. امروزه یکی از راه های بالا بردن فروش، ارائه خدمات و کالا و معرفی آن می باشد و بهترین راه برای ارائه این محصولات و نمایش دادن کالاها، جذب توجه افراد و بازیدکنندگان از غرفه های نمایشگاهی می باشد.

اما این جلب توجه و جذب بازدید کنندگان تنها به ارائه محصول منتهی نمی شود، بلکه برای یک پرزنت خوب باید دارای غرفه ای جذاب در نمایشگاه باشید.
غرفه های نمایشگاهی مانند داشتن یک کارت ویزیت جذاب برای شرکت و ارائه محصول شما می باشد؛ در این راستا، به علت اهمیت بالای طراحی غرفه نمایشگاهی دربین غرفه داران در این مطلب از بازسازی پرگاس قصد داریم به بررسی اهمیت و روند طراحی و بازسازی غرفه نمایشگاهی بپردازیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره دکوراسیون دفتر کار و بوتیک می‌توانید با متخصصین ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معیارهای طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی در چه صورت می تواند توجه بازدیدکنندگان را به غرفه جلب کند؟ همانطور ک در ابتدا به آن اشاره کردیم، طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که در هنگام بازدید افراد، قادر باشد تا توجه بازدیدکنندگان را به سوی غرفه بکشاند، این طراحی غرفه به عوامل مختلفی می تواند جذاب باشد؛ این معیارها شامل جذابیت فرم غرفه نمایشگاهی، نورپردازی غرفه نمایشگاهی و سبک طراحی غرفه می باشد.

بیشتر بخوانید: ایده های طراحی دفتر کار

ویژگی های طراحی غرفه نمایشگاهی

به طور کلی غرفه های نمایشگاهی باید چندین ویژگی و استاندارهای لازم طراحی را در خود جای دهند، تا بتوانند در نمایشگاه ها توجه بینندگان را به خود و ارائه محصولات غرفه جلب کنند.

خلاقیت و طراحی مختصر می تواند ویژگی مناسب و بهترین ایده در طراحی غرفه نمایشگاهی باشد . اگر غرفه دارای خلاقیت در طراحی نباشد، در میان ازدحام بازدید نمایشگاه قادر به جذب بازدید کنندگان و پیام رسانی به مخاطب نخواهد بود. بلکه طراحی غرفه باید به گونه ای باشد تا در زمان کم و بازدید اولیه مخاطب بتواند تاثیر گذاری بالایی بوجود بیاورد.

طراحی غرفه نمایشگاهی در هماهنگی با محصولات غرفه

اولین معیاری که برای طراحی غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته می شود، نوع کالاهای ارائه شده غرفه و محصولات نمایشی آن است، برای مثال اگر در غرفه ی نمایشگاهی شما محصولاتی مانند ادوات روشنایی و کالاهای اینچینی معرفی می شود، می توانید ایده طراحی غرفه را به شکل یک چراغ پیشنهاد بدهید.

جذابیت بصری غرفه در طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که در بین صدها غرفه ی دیگری که در نمایشگاه می باشد، بتواند توجه مخاطب را به غرفه جلب کند؛ این جذابیت می تواند با یک نورپردازی تاکیدی در غرفه نمایشگاهی شما تکمیل شود.

قابل درک بودن طراحی غرفه برای بینندگان نمایشگاه

طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که بینندگان در حین بازدید سریع بتوانند، کالا، محصولات و برند شمارا درک کنند؛ برای مثال اگر محصولات آرایشی بهداشتی در غرفه نمایشگاهی خود معرفی میکنید، این طراحی باید در رنگ، لوگو و طراحی غرفه نمایشگاهی شما لحاظ شود. همچنین بهتر است با با انواع ساخت و ساز در بازسازی کاملا آشنا باشید تا بتوانید انتخاب درست را انجام دهید.

ابعاد غرفه نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی همگی دارای یک اندازه ی استاندارد می باشند و در غالب ابعاد های استاندارد قابلیت طراحی و اجرا دارند، انتخاب ابعاد های خیلی بزرگ نشان از اعتبار برند و یا شرکت شما نیست؛ بلکه ممکن است موجب شود تا غرفه ی شما خالی و بدون محصول به چشم افراد بیاید؛ از طرفی انتخاب ابعاد کوچک برای غرفه نمایشگاهی موجب می شود تا پرسنل نتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند و کالا و محصولات نمایشی در غرفه به خوبی خود را نشان ندهد.

بخش های مورد نیاز غرفه نمایشگاهی در طراحی و اجرای غرفه

به طور کلی غرفه های نمایشگاهی دارای بخش هایی هستند که طراحی این بخش ها باید در اجرای غرفه نمایشگاهی لحاظ شوند.

تریبون و یا بخش معرفی محصول در غرفه نمایشگاهی

این بخش معمولا در ابتدای غرفه تعریف می شود و تاثیر بالایی در اطلاع رسانی و آشنایی مخاطبان و بازدید کنندگان با برند می باشد. طراحی این بخش از غرفه نمایشگاهی برای برندهای ناشناخته تر و شرکت ها مهم تر است. این بخش از غرفه باید دارای استندی جذاب  برای ارائه بروشور و محصولات تست برند شما باشد.

قسمت نمایش در طراحی غرفه نمایشگاهی

قسمت نمایش محصول از بخش های اصلی طراحی غرفه محسوب می شود، ارائه محصولات برند و یا شرکت در این قسمت از غرفه توسط کارشناسان فروش انجام می شود. طراحی این قسمت باید به گونه ای باشد که از هر زاویه دیدی به غرفه شما دید داشته باشد به علاوه بهتر است از سیستم های صوتی و تصویری برای معرفی و نمایش محصول خود در این قسمت استفاده کنید؛ پس تجهیز کردن غرفه نمایشی به این سیستم ها اهمیت بالایی دارد.

قسمت انبار در طراحی غرفه نمایشگاهی

برای برخی از غرفه های نمایشگاهی، در صورت نیاز و داشتن محصولات و کالاهای مختلف باید بخشی برای انبار طراحی شود؛ این قسمت معمولا در داخل غرفه و قسمت پایینی آن تعبیه می شود که شامل فضایی برای نگهداری محصولات می باشد.

اجرای غرفه نمایشگاهی

در اجرای غرفه نمایشگاهی از اهمیت رنگ غافل نشوید! یکی از معیار هایی که غرفه نمایشگاهی می تواند با استفاده از آن مخاطب بیشتر را جذب کند، استفاده از رنگ مناسب در اجرای غرفه های نمایشگاهی است. رنگ ها عامل جذب بیننده هستند؛ این رنگ می تواند توسط مبلمان غرفه و یا متریال ها جلب توجه کند.

بکارگیری رنگ و مصالح باید هماهنگی متناسبی با لوگوی برند و شرکت داشته باشد و همچنین در انتخاب آن باید خصوصیات محل نمایش و روانشناسی رنگ ها را در نظر داشت. بکارگیری رنگ های طیف گرم و مصالح طبیعی مانند چوب می تواند جلب توجه بالایی برای غرفه به ارمغان بیاورد

بیشتر بخوانید: بازسازی لابی

نورپردازی در اجرای غرفه نمایشگاهی

نورپردازی تاکیدی در غرفه نمایشگاهی می تواند در جذب بینندگان تاثیر گذار باشد! نورپردازی نیز یکی دیگر از عوامل جذب بینندگان در نمایشگاه می باشد؛ اجرای نورپردازی با نور ملایم در غرفه نمایشگاه فضایی آرام به وجود می آید که در صورت استفاده از رنگ های طیف گرم و صورتی می توانید از این نوع نورپردازی استفاده کنید؛ در نورپردازی غرفه های نمایشگاهی پردازش نور و رنگ چراغ ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که استفاده از رنگ های زرد در نور پردازی غرفه سبب خیرگی بیننده می شود.

بهترین نوع نورپردازی در غرفه های نمایشگاهی، نورپردازی تاکیدی به روی محصولات و نورپردازی ملایم در کل غرفه می باشد؛ پیشنهاد می شود هالوژن ها و یا چراغ های بکار رفته در نورپردازی غرفه، ترکیبی از چراغ های نور سفید و نور زرد باشد.

در طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی، استخدام یک گروه و شرکت متخصص و معتبر اهمیت زیادی دارد؛ شرکت بازسازی پرگاس شرکت سابقه دار در زمینه ی دکوراسیون و بازسازی در سبک های مختلف، آماده ارائه خدمات طراحی، بازسازی و دکوراسیون فضا در کیفیت بالا برای کارفرمایان عزیز می باشد. جهت تماس و گرفتن مشاوره می توانید از شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید و از متخصصین و کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن