به بازسازی ساختمان‌های خود فکر کرده اید؟

بازسازی ساختمان مسکونی  و خانه ها قطعا برای اکثریت افراد مسئله ای مهم و جذاب است و شما دوست دارید تا به جای اینکه از ساختمانی به ساختمان دیگر نقل مکان کنید ، خانه قدیمی و یا ساختمان خود را بازسازی و یا نوسازی کنید .
به نظر شما چه کاری می توان انجام داد که خانه یا محل کار شما بر طبق سلیقه ی شما تغییر کند و همچنین کلیه ی موارد مرتبط با زیبایی شناسی و معماری در آن رعایت شود؟
یکی از بهترین انتخاب ها، همان بازسازی یا نوسازی ساختمان ها است.
حتی ممکن است ساختمان شما خیلی قدیمی نباشد اما شما تمایل داشته باشید آن مکان را تغییر کاربری دهید و یا سبک معماری داخلی آن را تغییر دهید، در هر یک از این موارد شما نیاز به یک بازسازی طراحی یا نوسازی در معماری نیازمندید.
بازسازی ساختمان یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای نوسازی ساختمان خودتان و یا تغییر در ساختمان انجام دهید و تغییرات را بر اساس خواسته های خودتان در ساختمان ایجاد کنید.
برای بازسازی ساختمان، خانه و ویلای خود بهتر است در ساختمان سازی و معماری با ما در این مقاله همراه باشید تا ما شما را با این موارد آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: مراحل کناف کاری اجرای سقف کناف

بازسازی یا نوسازی

تا به حال به مفهوم بازسازی یا نوسازی دقت کرده اید؟ قبل از اینکه بخواهید هر تصمیمی که گرفته اید را عملی کنید بهتر است بدانید که معنای این دو کلمه، دو کار متفاوت هستند و مفهوم آنها با یکدیگر فرق دارد.
بازسازی ساختمان یعنی تمام سازه ی خانه و ساختمان به صورت مجدد شروع به ساخت دوباره میشود و تقریبا همه چیز شامل تغییر خواهد شد که این تغییرات با تیم ما براساس سلیقه کارفرما و اصول مهندسی صورت می گیرد درواقع یک بازسازی مهندسی را با ما می توانید تجربه کنید.
و نوسازی ساختمان به این معناست که تنها قسمتی از ساختمان خود را تغییر مختصر بدهید.
در واقع بازسازی فرآیندی است که در آن ، ساختمان و یا خانه قدیمی شما به حالت اولیه بازمیگردد و صفر تا صد توسط تیم بازسازی تغییر می کند. تمامی آن چیزی که نیاز به تخریب دارد از بین میرود ، ساختمانهای تاریخی، قدیمی، مطب، ویلا و … از جمله ساختمان هایی هستند که نیاز به بازسازی و به نوعی مرمت دارند. این تغییرات بر اساس اصول مهندسی معماری است و اقداماتی که در بازسازی ساختمان قدیمی و مرمت آن ها انجام میشود شامل موارد زیر می باشد:

  • ترمیم ترک های دیواره ها
  • جایگزینی وسایل قدیمی با ماکت های اصلی
  • تعمیر و یا جایگزینی تاسیسات
  • تغییر بازشوها و پنجره ها
  • تغییر پلان و نقشه ی خانه
  • پالایش کفهای چوبی
  • و…

برای تغییر در ساختمان، اگر هدف شما این است که تغییری اساسی دهید ، قطعاً بازسازی ساختمان، ویلا و … برای شما مناسب ترین گزینه است.
و اما در نوسازی ساختمان که فرایند تجدید و تغییر در ساختمان می باشد ، مانند بازسازی عمل نمیشود ، اجرای نوسازی خانه ارزان تر از بازسازی است. که این موضوع بسته به پروژه شما متفاوت می باشد. به طور معمول، نوسازی ها بهمراه ترمیم ها انجام می شود. به عنوان مثال، ممکن است شما تصمیم بگیرد که حمام خود را تغییر دهید. اما برای اینکه آن را کمی مدرن تر جلوه دهید یک دوش را به وان اضافه می کنید، که می تواند آن را به یک پروژه نوسازی نیز تبدیل کند و یا شما در آشپزخانه تان یک جزیره اضافه میکنید که این به معنای نوسازی خانه میباشد .
یا در مطب و محل کار خود نیاز دارید نورپردازی بر اساس کاربری خود داشته باشید با پروژه های نوسازی می توانید این تغییرات را به سادگی با هزینه های کمتر انجام دهید و همچنین این کار را به تیمی محول کنید که بر اصول معماری داخلی و انواع سبک معماری آشنایی دارد.

بازسازی حرفه ای ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمانی می تواند شامل نوسازی  ، تخریب ، تغییرات در سبک معماری داخلی، تعمیرات تاسیسات یا ترکیباتی از تمام اینها باشد. در تعریفی دیگر به کلیه عملیات ساختمانی یا عمرانی که شامل کمترین میزان تخریب ممکن باشد و هدف آن بهبود ساختمان از وضعیت فعلی آن باشد بازسازی ساختمان گفته می شود.

بیشتر بخوانید: ایده های بازسازی ارزان قیمت

هزینه های بازسازی ساختمان

اگر به فکر تغییر در ساختمان ، خانه قدیمی و یا محل کارخود هستید ، و قصد دارید بودجه ای برای این بازسازی و یا نوسازی در برنامه هایتان در نظر بگیرید ، مسئله ای که خیلی زیاد ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد بدون شک هزینه های بازسازی ساختمان است.
برای تغییر شکل ظاهری ساختمان، بازسازی داخلی و یا نوسازی کامل و جزئی آن می توانید با افرادی که در زمینه بازسازی ساختمان مخصوصا بازسازی ساختمان قدیمی تجربه و مهارت لازم را دارند مشورت کرده و با توجه به بودجه ای که درنظر گرفتید دست به کار شوید.
هزینه بازسازی ساختمان را نمیتوان به طور مشخصی در نظر گرفت و معیارهای متفاوتی در این هزینه ها دخیل هستند ، به طور مثال هزینه ی بازسازی خانه با توجه به متراژ ساختمان فرق خواهد داشت و یا اینکه ساختمان شما شامل چه تغییراتی خواهد شد بر روی این موضوع اثر گذار خواهد بود ، همچنین معیارهایی مانند سبک طراحی و یا مصالح مورد استفاده ، بودجه شمارا تخت تاثیر قرار میدهد. برای آشنایی بیشتر با چگونگی برآورد قیمت، میتوانید درباره عوامل موثر در هزینه‌های بازسازی ساختمان بخوانید و درباره آن ها بیشتر تحقیق کنید.

بازسازی بناهای قدیمی

بازسازی و مرمت ساختمان قدیمی در واقع به عنوان یک تجویز درمان برای ساختمان های قدیمی مسکونی و تجاری قدیمی، ویلاها، مطب و مراکز خدمات درمانی می باشد که کارفرما ها برای مدرن تر شدن نمای داخلی و خارجی ساختمان خود ، کار بازسازی را انجام می دهند  با این روش می توان هر سبک مد نظر شما می باشد را به کار بگیرید.
برای انجام کار بازسازی نیاز است که چند نکته ی قابل توجه را رعایت کنید :
رعایت استانداردها و ضوابط بازسازی ساختمانی مسئله ای است که بسیار پراهمیت است زیرا ممکن است برای انجام آن، بودجه‌ای در نظر گرفته شود اما به دلیل اجرای نادرست، کاربه خوبی پیاده سازی نشود و درواقع بازسازی انجام شده و تغییرات، نیازهای ما را برآورده نکند بخصوص خانه های قدیمی نیاز به تیم متخصص و مجرب دارد تا بتوانند پیاده سازی خوبی انجام دهند.

نمای ساختمان

نماهای ساختمان با توجه به نوع مصالح به کار رفته و نوع کاربری هر چند سال یک بار نیاز به بازسازی و نوسازی دارد برای نوسازی نمای ساختمان باید منطقه ای که ساختمان قرار دارد بر اساس سبک معماری و طول عمر ساختمان به بازسازی پرداخته شود.
تاسیسات ساختمان
سیستم لوله کشی و برق کاری ساختمان ها بعد از مدتی نیاز به بازسازی دارد، حتی می توان با توجه به درخواست و بودجه نوع این سیستم ها را تغییر داد به طور مثال خانه هاییی که از سیستم شوفاژ خانه برای گرمایش استفاده می کنند، می توان تغییر کنند و یا کولرهای آبی جای خود را با کولر های گازی تغییر دهد و مواردی مشابه که با توجه به بودجه و باز مکان ساختمان مهم است.
تغییرات داخلی
داخل ساختمان مثل قرار گیری و جایگاه اتاق خواب ها، تعداد آن ها و … را می توان تغییر داد به طور مثال می توان اتاق ها را افزایش یا کاهش داد و یا آشپزخانه را در یک منزل مسکونی بزرگ کرد هر یک از این تغییرات داخلی در هر نوع از کاربری ساختمان ممکن است. اینگونه بازسازی داخلی موفقی خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن