آشپزخانه منزل مهم ترین بخش آن محسوب می‌شود، جاییکه پر از رفت و آمد اعضای خانواده است و البته فعالیت مهمی به نام پخت و پز غذا انجام می‌گیرد. از آن جایی که خانم خانه زمان چشم‌گیری از روز خود را این بخش می‌گذراند، همیشه دوست دارد که آشپزخانه ای زیبا و کارآمدی را داشته باشد. زیبایی و چینش آشپزخانه تاثیر بسزایی روی روحیه افراد و البته کیفیت غذا نیز دارد. اما آیا همه خانه‌هایی که ما از ابتدا وارد آن می‌شویم دقیقا همان شکلی است که همیشه رویای آن را داشتیم؟ این شرایط خیلی کم پیش می‌آید. ولی یک راه حل ساده وجود دارد که شما می توانید به رویای خود برسید. بازسازی آشپزخانه بهترین راه برای محقق کردن این خواسته است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل دکوراسیون آشپزخانه در سال 2024

صفر تا صد بازسازی آشپزخانه

همانطور که گفتیم بازسازی آشپزخانه با هدف ترمیم در ظاهر و البته کارایی انجام می شود. ممکن است صرفا هدف از بازسازی تغییر طراحی داخلی باشد ولی همچنین ممکن است در برخی موارد نیاز به تعویض و بهبود تاسیسات آشپزخانه نیز باشد. در ادامه همراه بازسازی پرگاس باشید تا با مراحل مختلف و صفر تا صد بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

نقشه راه بازسازی آشپزخانه

شاید اولین کاری که بعد از تصمیم گیری راجب بازسازی آشپزخانه گرفته می شود به هدف گذاری و تعیین نقشه راه مربوط می شود. ما باید برای خود و متخصصین بازسازی مشخص کنیم که در نهایت از بازسازی خانه چه میخواهیم؛ به کمک طراحان داخلی حرفه‌ای، دکوراسیون آشپزخانه آینده خود را پیدا می کنیم و با توجه به این طراحی کارهایی که باید در مسیر بازسازی انجام شود مشخص می شود. و همچنین بودجه‌ای که نیاز است در نظر بگیرید هم بعد از این مرحله تا حد زیادی مشخص می شود. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که کارهای اینچنینی هزینه هایی دارند که ممکن است در ابتدا مشخص نشوند و در میانه کار باید هزینه شوند. پس همیشه در بودجه خود مقداری به عنوان هزینه‌های پنهان لحاظ کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

حذف تجهیزات آشپزخانه

حالا که برنامه ریزی و هدف گذاری آشپزخانه ایده‌آل ما انجام شده. وقت آن است که شروع به کارهای اجرایی بازسازی کنیم. بیشتر اوقات که بازسازی آشپزخانه انجام میشود برای زمانی است که افراد از آشپزخانه ای که دارند خسته شده اند، پس نیاز است برای اولین مرحله اجرایی شروع به حذف تجهیزات موجود کنیم تا از صفر هر کاری که برای آن شروع به بازسازی کرده‌ایم را انجام بدیم. عملیات حذف شاید در نظر افراد عادی صرفا یک کار بی دقت و با خشونت است، اما در واقع اینگونه است که باید با ظرافت در کنار قدرت اقدام به این کار کرد تا مبادا مشکلی برای تجهیزات و تاسیسات آشپزخانه پیش بیاید.

بیشتر بخوانید: کابینت وکیوم یا ممبران

لوله‌کشی و برق

بعد از اتمام مرحله قبل که همه‌ی تجهیزات قدیمی و مزاحم از سر راه برداشته شدند، حالا نوبت بررسی و در صورت لزوم جایگزین شوند. شاید فکر کنید که چرا باید این مرحله الان انجام شود، چراکه هیچ نیازی به لوازم برقی وجود ندارد. اما باید توجه کنید که این تاسیسات جزو زیرساخت‌های آشپزخانه محسوب می شوند؛ که در ادامه قرار است تجهیزات و بخش‌های مختلف روی آن نصب می‌شوند و از این زیرساخت ها استفاده می شوند. این مرحله از کار با توجه به حساسیتی که دارد باید توسط متخصصین بازسازی که با تجربیات گذشته خود بسیار ماهر شده‌اند انجام شود تا در آینده به مشکل مهمی بر نخوریم.

نصب دیوار خشک

به ورقه ای از گچ که میان دو لایه ضخیم از کاغذ یا مقوا فشرده شده و سقف از ان بهره بگیرند،دیوار خشک (dry wall) گفته میشود که به دلیل عدم استفاده از مصالح تر مانند سیمان و گچ در هنگام نصب به این نام خوانده می شود. پس از انجام کارهای مربوط به نصب بهتر است که گرد و غبار دیوار خشک زودتر از سطوح پاک شود تا در مراحل آینده مشکلی پیش نیاید.
بعد از پایان این مرحله وقت آن است که رنگ مورد نظر روی دیوارها نقاشی شود تا اولین جلوه از زیبایی بازسازی آشپزخانه به شما نمایان شود.

 

کاشی کاری دیوارها

این مرحله جدای از اینکه به زیبایی آشپزخانه کمک می ‌کند، ویژگی مثبت دیگری نیز دارد و آنهم این است که از کثیف شدن بیش از حد دیوارهای آشپزخانه جلوگیری می‌کند؛ زیرا با کارهایی که در آشپزخانه انجام می شود ممکن است لکه‌های روغن روی دیوار پخش شود و با این کار می توان به راحتی به پاک کردن آلودگی ها پرداخت.

کابینت و کف

نصب کابینت و کف ترتیب خاصی ندارد و به دلخواه خودتون می توانید یک کدام از این کارها را ابتدا انجام دهید. البته اکثریت افراد ترجیه می‌دهند ابتدا کارهای کف را انجام دهند و در ادامه به نصب کابینت‌ها برسند و این روش شاید طرفدار بیشتری داشته باشد و منطقی تر بنظر بیاید.

نصب سینک و شیرآلات

با رسیدن به این مرحله تقریبا تمام کارها را انجام داده‌اید. سینک و شیرآلات مورد علاقه خود را که با توجه به کارایی و زیبایی سفارش داده‌اید را در این مرحله باید نصب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن