بازسازی کلینیک های پزشکی و مطب های سلامت یکی از معیارهایی است که بر روی وجهه بصری مطب و دکوراسیون دفتر کار و کاربردی بودن آن تاثیر زیادی دارد، همچنین بر روی کسب و کار مطب نیز می توانید تاثیر بسزایی داشته باشد که همگی ما در هنگام مراجعه به کلینیک های پزشکی شاهد این موضوع هستیم، به خصوص اگر این مطب ها و کلینیک ها کاربری مانند دندان پزشکی کودکان داشته باشند.

بازسازی مطب ها و کلینیک های پزشکی مانند کلینیک دندانپزشکی، مطب پوست و مو و فضاهایی با انواع کاربری های پزشکی علاوه بر قواعد بازسازی باید بر روی استاندارد های طراحی کلینیک نیز احاطه داشته باشند، در رابطه با اهمیت این موضوع در این مطلب به قلم مشاورین سایت بازسازی پرگاس، به بازسازی کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی، بازسازی مطب های پزشکی پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی

دکوراسیون داخلی کلینیک ها و مطب های پزشکی

بازسازی کلینیک پزشکی و مطب پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که در این کلینیک ها تعداد مراجعه کننده بالا است و به طبع فعالیت هایی که در این کلینیک ها ارائه می شود با مراجعه کنندگان سر و کار دارد؛ طراحی و دکوراسیون داخلی این فضا با کاربری های اداری و یا مسکونی تفاوت بسیاری دارد و علاوه بر ضوابط طراحی باید حساسیت های بهداشتی در آن رعایت شود. شرکت معماری بازساری پرگاس، شرکت سابقه دار در زمینه ی دکوراسیون مطب و بازسازی کلینیک پزشکی با انواع کاربری ها و در سبک های مختلف، آماده ارائه خدمات بازسازی مطب، طراحی داخلی و دکوراسیون کلینیک ها، نظارت و اجرای بازسازی در کیفیت بالا برای کارفرمایان عزیز می باشد.

در طراحی بازسازی مطب های پزشکی در قدم اول باید به بررسی کاربری و فعالیت های کلینیک بپردازیم، و زمینه تخصص و نحوه فعالیت مطب را به خوبی بررسی کنیم، چرا که هر کدام از انواع کاربری های پزشکی دارای تجهیزات مختص به خود و استاندارد های حداقل فضایی مرتبط به کاربری خود هستند؛ دکوراسیون مطب های پزشکی بر اساس تخصص مطب می تواند متفاوت اجرا شود، همان گونه که دکوراسیون فضای داخلی مطب و کلینیک های پزشکی دارای اشتراکات فضایی زیادی هستند، اما تفاوت های بسیاری نیز در کاربری های آنان وجود دارد و استاندارد های فضایی هر کدام از کاربری مطب ها باهم متفاوت است.

برای مثال بازسازی مطب اطفال و دندانپزشکی کودکان با طراحی داخلی و بازسازی مطب روانشناس کاملا متفاوت است؛ این تفاوت های فضایی در چیدمان فضا، مبلمان، بافت دیواره ها و دیوارپوش ها، نورپردازی فضا نمایان است.
پس در قدم اول شناخت تخصص پزشک و بررسی فعالیت های فضای مطب مشخص کننده ی دکوراسیون داخلی و نحوه مبلمان و ضوابط فضایی است.

بازسازی مطب و کلینیک

طراحی و اجرای دکوراسیون مطب دندانپزشکی در ستاری

دکوراسیون داخلی فضای درمانی و کلینیک پزشکی

یکی از معیار هایی که می تواند تعیین کننده ی نحوه دکوراسیون فضای کلینیک باشد، روانشناسی فضاست. کلیت کاربری کلینیک و مطب های پزشکی را می توان در دسته ی فضای درمانی دانست. فضاهای درمانی به طور کلی فضایی است که با مراجعه کنندگان و پزشکان در ارتباط می باشد، و هر کدام از این کاربری ها دارای عناصر و تجهیزات مختص به خود در دکوراسیون هستند. بطور کلی فضاهای درمانی دارای دکوراسیون فضایی مختلفی هستند؛ که همگی از اصول و ضوابط مشخصی باید پیروی کنند.

بیشتر بخوانید: نکات دکوراسیون مطب و کلینیک پزشکی

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی فضای درمانی

فضاهای درمانی و مطب های پزشکی می توانند مانند دیگر کاربری های مختلف به سبک های متفاوتی دکوراسیون داخلی شوند، اما نکته ی حائز اهمیت در این میان، این است که سادگی فضا و سبک دکوراسیون داخلی فضا باعث راحتی بیشتر افراد و دسترسی بهتر کارکنان خواهد بود؛ به همین خاطر سبک های دکوراسیونی مانند دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون های لوکس و لاکچری برای طراحی داخلی مطب پیشنهاد نمی شود.

در عوض سبک هایی مانند سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال برای مطب های درمانی مناسب هستند.

دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی و فضای درمانی در سبک مدرن

دکوراسیون داخلی سبک مدرن یکی از سبک های دکوراسیون محبوب در صنعت طراحی داخلی ساختمان است. سبک دکوراسیون مدرن به سبب ویژگی هایی که دارد سبب شده است تا این سبک دکوراسیون، یک سبک مناسب برای فضاهای درمانی با کاربری های متفاوت باشد.
از جمله ی این ویژگی ها در سبک دکوراسیون مدرن، سادگی و کاربردی بودن این سبک می باشد. استفاده از المان های کاربردی و ساده به عنوان اکسسوری در مبلمان و استفاده از رنگ های خنثی و روشن در دیوارپوش های فضای کلینیک و فرم های ساده از عمده ویژگی های این سبک دکوراسیون می باشد.

علاوه بر این سبک مدرن، سبکی است که همیشه جزء سبک های ترند در زمینه طراحی داخلی بوده است؛ بنابراین با استفاده از این سبک دکوراسیون نگران قدیمی شدن دکوراسیون داخلی کلینیک خود نخواهید بود.

دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی و فضای درمانی به سبک مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال یکی از دیگر سبک های دکوراسیون داخلی است که شما می توانید از آن در مطب های درمانی و کلینیک های پزشکی استفاده کنید، اصل طراحی این سبک بر این مبناست که از هرگونه تزئینات اضافه و غیر کاربردی در دکوراسیون مطب پرهیز شود. همچنین این سبک دکوراسیون داخلی مناسب مطب هایی با متراژ کم می باشد.

اگر قصد دکوراسیون کلینیک خود را دارید، برای دکوراسیون فضای مطب خود می توانید از مشاورین ما در شرکت بازسازی پرگاس مشاوره دریافت کنید! گروه معماری و بازسازی شرکت پرگاس تا به امروز توانسته است با مراکز درمانی و کلینیک های پزشکان برجسته، طراحی مطب دندانپزشکی، طراحی مطب و کلینیک زیبایی در سطح کشور همکاری داشته باشد.

جهت طراحی داخلی کلینیک پزشکی و اجرای دکوراسیون مطب های درمانی می توانید از شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی مطب درمانی و کلینیک پزشکی

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، بازسازی کلینیک های پزشکی می تواند در موارد و سبک های دکوراسیون مختلفی اجرا شود همچنین بازسازی مطب و کلینیک پزشکی می تواند فقط جهت انجام تغییرات و درخواست های کارفرما جهت نوسازی فضا و یا تعمیرات جزئی باشد؛ اما نکته قابل ذکر آنجاست که برای انجام هرگونه بازسازی و نوسازی در مطب و کلینیک های پزشکی باید استاندارها و ضوابط این فضاها رعایت شود.

پزشکان به علت برنامه ی کاری شلوغی که در مطب خود دارند، معمولا متوجه خرابی تعمیرات و تاسیسات نمی شوند؛ و برخی اوقات با یک نم زدگی لوله و یا خرابی تاسیسات نیز برنامه ی کاری شان  به مدت یک هفته مختل می شود و تمامی برنامه های بعدی مراجعه کنندگان به مشکل خواهد خورد؛ بنابراین جهت اینکه در دام مشکلات ساختمانی نیوفتند پیشنهاد می شود که جهت بازسازی و نوسازی کلینیک پزشکی خود اقدام کنند. تعمیر تاسیسات قدیمی، تعویض لوله کشی و تضمین عمر و سلامت آنها در کلینیک و مطب های زیبایی می تواند یک بازسازی و سرمایه گذاری خوب باشد، چرا که دیگر بر اثر مشکلات ساختمانی برنامه کاری شما به خطر نخواهد افتاد.

از طرفی دیگر برخی از پزشکانی که قصد بازسازی مطب خود را دارند؛ به دلیل نگرانی از طولانی شدن زمان بازسازی کلینیک خود، اقدام به بازسازی را به کل عقب می اندازند و حتی قصد عوض کردن مطب خود را دارند. به همین دلیل مدت زمان بازسازی کلینیک و مطب‌ های درمانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
امروزه مراجعه افراد مختلف به دلایل مختلف مانند زیبایی و یا درمان دندان و یا پوست به مطب‌های پزشکی و کلینیک های زیبایی نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است و در کنار آن رقابت بالایی نیز در بین این صنف انجام می شود، در کنار داشتن تخصص یکی دیگر از معیار هایی که به مقدار زیادی یک مطب پزشکی را معروف می کند؛ دیزاین و دکوراسیون داخلی آن است، اولین تاثیری که یک مطب درمانی بر روی مراجعه کنندگان می تواند بگذارد، محیط و فضای داخلی آن است؛ در واقع اگر دکوراسیون داخلی و بازسازی کلینیک درست انجام شود به مراجعه کننده احساس آرامش و کاربردی بودن فضا را القا خواهد کرد، این دکوراسیون داخلی مطب باید با دربرگرفتن تمامی استاندارهای فضایی و نکات ایمنی باید بتواند تمامی نیازهای فضایی کاربر و مراجعه کننده را به خوبی پاسخگو باشد.

نکات بازسازی مطب و کلینیک پزشکی

یکی از نکاتی که باید در بازسازی مطب های درمانی و کلینیک های پزشکی انجام شود، توجه به نکات ایمنی و بهداشتی است. بازسازس مطب درمانی و کلینیک های پزشکی از آن جایی حائز اهمیت است که رعایت نکردن برخی از حد فاصله های فضایی ممکن است موجب بروز برخی عوامل بیماری زا و به خطر افتادن بهداشت فضایی شود؛ برای مثال در هنگام بازسازی مطب های پزشکی باید فاصله اتاق های بیهوشی و اتاق عمل با سالن انتظار رعایت شود و یا اینکه در مطب های دندان پزشکی اتاق رادیولوژی باید با سالن های ویزیت و انتظار فاصله استانداردی داشته باشد، زیرا که امکان دارد خطرات مرتبط با اشعه ایکس، افراد مراجعه کننده را به خطر بیاندازد.

یکی دیگر از نکته های مهمی که در بازسازی کلینیک های پزشکی باید رعایت کنید، تعبیه سیستم گرمایش و سرمایشی در جای اصولی و درست است. بعد از رفع ایرادات و تعمیر هر نقص فضایی در بازسازی مطب یا کلینیک پزشکی نوبت به اجرای ایده‌ها بر اساس بودجه بندی می رسد، استفاده از پارتیشن های شیشه ای به جای در و انتخاب مبلمان صحیح باعث بزرگنمایی فضا و همچنین مدرن شدن کلینیک پزشکی خواهد شد.

شما همچنین می توانید جهت نوسازی و بازسازی مطب درمانی و دکوراسیون فضای کلینیک پزشکی خود از مشاورین شرکت بازسازی پرگاس، مشاوره رایگان دریافت کنید!

شرکت بازسازی پرگاس، شرکت معماری پیشتاز و با سابقه در زمینه ی بازسازی؛ با داشتن کارشناسان حرفه ای و تیم های تخصصی در زمینه بازسازی و عرصه دکوراسیون داخلی، قادر به انجام انواع عملیات نوسازی و بازسازی در تمامی فضاهای مورد نظر شماست!

برای اطلاع از نحوه ی بازسازی کلینیک پزشکی، نوسازی مطب درمانی و براورد قیمت بازسازی می توانید با مشاورین ما در شرکت بازسازی پرگاس، تماس حاصل فرمایید!

متخصصین و مشاورین شرکت بازسازی پرگاس با ارائه مشاوره ی تخصصی در عرصه ی بازسازی و دکوراسیون داخلی با در نظر گرفتن معیار های ملک، می توانند تا حد زیادی روند بازسازی کلینیک و مطب درمانی شما همراهان گرامی را تسریع ببخشند.

جهت مشاوره با متخصصین و کارشناسان شرکت بازسازی ساختمان بازسازی پرگاس در رابطه با بازسازی مطب پزشکی و کلینیک دندانپزشکی می توانید از راه های ارتباطی تلفنی موجود در سایت بازسازی پرگاس استفاده کنید و با ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن