یکی از بخش هایی که دکوراسیون آن در منزل دارای اهمیت بالایی به خصوص برای افرادی که دارای فرزند های بیشتری از یک فرزند هستند، می باشد؛ اتاق کودک است.

اتاق کودک فضایی است که فعالیت های زیادی از جمله فعالیت های روزانه کودک و سرپرست کودک را در برمیگیرد و کودک و مادر زمان زیادی را در آن صرف انجام فعالیت های مختلف می کنند؛ بنابراین دکوراسیون این فضا باید قادر باشد علاوه بر تناسب بالا با روحیه کودک، فضای کاربردی را برای اون ایجاد کند.
بازسازی اتاق کودک هنگامی اهمیت پیدا میکند که اتاق کودک شما ویژگی های مورد نیاز یک اتاق کودک را در خود نداشته باشد و فعالیت های او را تا حدودی مختل کند. در این زمان است که اجرای بازسازی اتاق کودک می تواند به کمکتان بیاید؛ اگر شما نیز به فکر بازسازی اتاق کودک افتاده اید، در ادامه این مطلب از شرکت بازسازی آپارتمان بازسازی پرگاس با ما همراه باشید تا به تمامی آنچه که باید در بازسازی دکوراسیون اتاق خواب کودک در نظر داشته باشید، بپردازیم.

بیشتر بخوانید: کناف سقف گرد و انواع آن

اقدامات بازسازی اتاق کودک

بازسازی اتاق کودک می تواند شامل اقداماتی از جمله تغییر رنگ دیوار، نقاشی دیوار، استفاده از پوشش های دیواری در اتاق کودک، اجرای کفپوش اتاق کودک و یا تغییر دکوراسیون اتاق کودک شود. برای بازسازی اتاق خواب کودک می توانید ایده های زیادی را اجرا کنید و با بکار بردن چندین ترفند ساده و مقرون به صرفه، اتاق کودک را نوسازی کنید.

تعویض کفپوش در بازسازی اتاق کودک

یکی از مهمترین بخش های اتاق کودک که در حفظ ایمنی و سلامت کودک اهمیت زیادی دارد، کفپوش اتاق کودک می باشد؛ اگر فرزندتان شامل گروه سنی ۱ الی ۴ سال می باشد اهمیت انتخاب نوع کفپوش اتاق بالاتر هم می رود، چرا که کودک شما در این سنین مدام به زمین برخورد میکند و کفپوش هایی با تراکم بالا و یا کفپوش های سفت ممکن است سبب ایجاد آسیب در ناحیه کمر و زانو کودک شود.

متریال کفپوشی که در اتاق کودک پیشنهاد می شود، کفپوش های فومی است که علاوه بر سطح نرمی که دارند دارای قابلیت ارتجاعی می باشد. کفپوش های لمینت، موکت و کفپوش های پنبه ای از جمله متریال هایی است که به عنوان کفپوش در اجرای بازسازی اتاق کودک استفاده می شود. اگر کفپوش های اتاق کودک شما، سرامیک و یا سنگ می باشد؛ می توانید از متریال موکت برای جلوگیری از ایجاد صدمه های ناشی از برخورد کودک بر روی کف اتاق استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید که موکتی که استفاده می کنید دارای بافت نرمی باشد.

شرکت بازسازی پرگاس با تجربه در حوزه های مختلف مانند بازسازی کف آپارتمان، آماده ارائه این خدمت به شما عزیزان است.

رنگ و نقاشی در بازسازی اتاق کودک

رنگ ها یکی از عناصری هستند که نقش بسیاری در ایجاد روحیه کودک دارند، و نکته حائز اهمیت در استفاده از رنگ ها در بازسازی اتاق کودک آن است که رنگ ها متناسب با روحیه ی کودکان انتخاب شود.

از آنجایی که شخصیت کودکان با یکدیگر متفاوت است، قبل از اقدام به بازسازی اتاق کودک، رنگ متناسب با دکوراسیون اتاق کودک و روحیه ی آن را طبق روانشناسی رنگ بسنجید و در نهایت طیف رنگی انتخابی برای نقاشی اتاق کودک را انتخاب کنید.

استفاده از پوشش دیواری های مختلف مانند کاغذ دیواری های طرح دار و یا پوستر های سه بعدی می تواند دکوراسیون اتاق کودک را برای او جذابتر کند و در تمیزی اتاق تاثیر زیادی داشته باشد. بازسازی دیوار اتاق کودک زمانی مناسب است که دیوار شما نیاز به تغییرا اساسی تعمیراتی و زیبایی است.

برای انتخاب رنگ نقاشی اتاق کودک می توانید از روانشناسی رنگ اتاق کودک کمک بگیرید. برای مثال استفاده از رنگ های قرمز و زرد در اتاق کودکان پرجنب و جوش به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ چرا که طبق روانشناسی رنگ این رنگ ها سبب بالا رفتن هیجان می شوند و استفاده از آنها در نقاشی اتاق کودک سبب می شود تا کودک شما نتواند به راحتی در اتاق خود بخوابد. علاوه بر نقاشی دیوار کودک، می توانید از پوستر و برچسب های رنگی کودکانه با توجه به روحیات کودکتان بر روی دیواره ها اجرا کنید.

به طور کلی پیشنهاد می شود در رنگ آمیزی و نقاشی اتاق کودک از رنگ های شاد استفاده کنید. از رنگ های مورد علاقه کودکان در فضای اتاق می توان به رنگ های لیمویی، صورتی، آبی و کرمی اشاره کرد.

نورپردازی در بازسازی اتاق کودک

در نظر گرفتن اتاق جنوبی ساختمان به عنوان اتاق کودک می تواند در تامین نور اتاق کودک تاثیر گذار باشد، برای تامین نور طبیعی در اتاق کودک سعی کنید پرده های روشن و نازک در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید.

نورپردازی اتاق کودکان می تواند با استفاده از نورپردازی سقفی و نورپردازی دیواری اجرا شود و با استفاده از ادوات روشنایی مانند آباژورهای میزی و یا در کنار تخت کودک تکمیل شود.

توجه داشته باشید که نورپردازی در شب برای اتاق کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به همین خاطر می توانید از اجرای نورپردازی خطی در اطراف سقف با شدت نوری ملایم در بازسازی اتاق کودک استفاده کنید. تعبیه ریسه های نوری نیز برای ایجاد جذابیت بیشتر در اتاق کودک پیشنهاد می شود‌.

نکته ی حائز اهمیت در اجرای نور پردازی اتاق کودک این است که اگر اتاق کودک دارای بازشو ها و پنجره نمی باشد، سعی کنید از رنگ های روشن در رنگ آمیزی و نقاشی اتاق کودک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی اتاق خواب

دکوراسیون اتاق کودک در بازسازی

از آنجایی که هر بخشی از خانه نیازمند طراحی خاص آن بخش با توجه به فعالیت کاربر می باشد، اولین معیاری که در طراحی و دکوراسیون اتاق کودک باید در نظر داشته باشید، در نظر گرفتن فعالیت های کودک می باشد. طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک باید به گونه ای باشد که کاربرد بالایی داشته باشد و علاوه بر اصول طراحی دارای جذابیت بالایی باشد. توجه به گروه سنی کودک، علاقه مندی های کودک و روحیه ی کودک می تواند در روند دکوراسیون اتاق کودک بسیار کمک کننده باشد.

شما همچنین می توانید جهت دکوراسیون اتاق کودک، بازسازی اتاق کودک و نوسازی آن، از مشاورین شرکت بازسازی پرگاس، مشاوره رایگان دریافت کنید!

شرکت بازسازی پرگاس، شرکت معماری پیشتاز و با سابقه به همراه تعداد زیادی نمونه کار بازسازی؛ با داشتن کارشناسان حرفه ای و تیم های تخصصی در زمینه بازسازی و عرصه دکوراسیون داخلی، قادر به انجام انواع عملیات بازسازی در تمامی فضاهای مورد نظر شماست!

۳ نکته ی مهم در دکوراسیون اتاق کودک

برای رعایت استانداردها در پیاده سازی دکوراسیون اتاق کودک نیاز است تا نکات زیر را مد نظر قرار بدهیم.

بهره گیری از خلاقیت کودکان در دکوراسیون اتاق کودک

در عملیات بازسازی اتاق کودک، می توانید از عناصری که خلاقیت کودکان را برمی انگیزد استفاده کنید. برای مثال ایجاد یک بوم نقاشی دیواری در قسمتی از اتاق می تواند در جذابیت و کاربردی شدن دکوراسیون اتاق کودک تاثیر گذار باشد. همچنین می توانید در بازسازی اتاق کودک و تغییر دکوراسیون اتاق آنها با کودک مشورت کنید و عناصر مورد علاقه آنها را در دکوراسیون اتاق کودک لحاظ کنید.

در نظر گرفتن ایمنی کودک در دکوراسیون اتاق خواب

در عملیات بازسازی اتاق کودک، ایمنی کودک یکی از معیارهای مهم در دکوراسیون اتاق کودک می باشد؛ برای در نظر گرفتن ایمنی اتاق کودک سعی کنید از لوازم شیشه ای و اشیا تیز استفاده نکنید؛ بلکه استفاده از اکسسوری های سبک و سیلیکونی را در راستای کارتان قرار دهید.

بکارگیری متریال ها با قابلیت شستشوی بالا در دکوراسیون و بازسازی اتاق کودک

با توجه به فعالیت کودکان، یکی از عواملی که در بازسازی و دکوراسیون اتاق کودک اهمیت دارد، استفاده از متریال هایی با سهولت شستشو می باشد، استفاده از این متریال ها می تواند تا حد زیادی به والدین و کودک کمک کننده باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن