انتخاب جنس مناسب خاک برای یک سازه یا ساختمان

شالوده خانه ها می تواند بسیار متفاوت باشد. از مواد مختلف و با استفاده از تکنولوژی های مختلف ساخته شده است. انتخاب به طور جداگانه برای هر مورد خاص انجام می شود. نمی توان به وضوح گفت که کدام پایه بهتر است. حتی با وجود خانه های یکسان که در مکان های مختلف ساخته می شوند، نوع قسمت پشتیبانی و هزینه آن می تواند اساساً متفاوت باشد.

  • ظرفیت باربری خاک در سایت
  • رطوبت خاک و سطح آب زیرزمینی
  • سست کردن زمین
  • نیاز به زیرزمین
  • تعداد طبقات ساختمان و جرم سازه های آن

همه این عوامل باید به طور همزمان در نظر گرفته شوند. به سختی می توان به وضوح یافت که اساس ساخت و ساز چیست. اگر چنین فرصتی وجود دارد، بهتر است با یک طراح با تجربه جهت طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی منزل تماس بگیرید. در انجام این کار، او نیاز به ارائه اطلاعاتی در مورد خاک در سایت و ویژگی های ساختاری سازه جهت ساخت و ساز بدهید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی

حفاری ساده ترین و ارزان ترین راه برای کشف نوع خاک و عمق آب زیرزمینی است.

قبل از انتخاب نوع پی، لزوماً مطالعات زمین شناسی انجام می شود. برای ساختن خانه در بخش خصوصی، نمی توانید یک روش گران قیمت را سفارش دهید. برای تعیین نوع خاک و عمق وقوع تقریباً کافی است. شما می توانید این اقدامات را به دو صورت انجام دهید:

برای پاسخ به این سوال که مبانی چیست، باید چندین طبقه بندی را در نظر گرفت. برای ساخت ساختمان، انواع فونداسیون ها از نظر طراحی و اجرا و روش تولید و همچنین مصالح متمایز می شوند.

پیشنهاد می شود موسسه را بسته به مقاله از بین سه گزینه انتخاب کنید:

گزینه اول عملا امروزه استفاده نمی شود. شمع های چوبی در گذشته به طور گسترده برای برپایی ساختمان ها در زمین های باتلاقی استفاده می شد. اما کمبود چوب حساسیت بالا به سایش و استحکام کم است. در شرایط مدرن، ارزش در نظر گرفتن چنین انواع پایه برای یک خانه خصوصی را ندارد.

گزینه دیگر برای ساخت و ساز فلز است. دارای طیف محدودی از کاربردها است. از آن فقط نوع خاصی از پایه برای خانه های چوبی و ساختمان های قاب ساخته می شود – شمع پیچ.

پایه شمع پیچ برای خانه های چوبی سبک مناسب است

انواع فونداسیون های بتن آرمه برای خانه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این به این دلیل است که بتن هنگام کار بر روی تراکم خود را به خوبی نشان می دهد. این بارها هستند که در قسمت زیرزمینی ساختمان ایجاد می شوند. استثنا وجود دارد، اما در این مورد، اتصالات فلزی در کار گنجانده شده است. به دلیل عملکرد ترکیبی بتن و آرماتور، انواع بتن با بتن با قابلیت اطمینان و مقاومت بالا متمایز می شوند.

بیشتر بخوانید: شرکت های دکوراسیون داخلی

هنگام استفاده از گزینه بتن مسلح، تقریبا همیشه این سوال وجود دارد: کدام پایه را انتخاب کنید، پیش ساخته یا یکپارچه؟

فن آوری جمعی شامل استفاده از عناصر آماده برای ساخت و پیاده سازی کارخانه است. این نوع فونداسیون های بتنی را می توان به سرعت ساخت، نیازی به انتظار برای سفت شدن مصالح نیست. اما این گزینه ها برای ساخت و ساز انبوه قابل پیش بینی تر هستند. آنها به شما امکان می دهند کار را در مقیاس صنعتی در مدت زمان کوتاهی انجام دهید، اما نیاز به در دسترس بودن تجهیزات سنگین سنگین و بار بلند کردن دارند. ساخت چنین پایه ای برای خانه دشوار و گران خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن