جستجو کردن

کابینت وکیوم یا ممبران

ویژگی های کابینت وکیوم یا ممبران

وقتی صحبت از کابینت ممبران به میان می آید منظور ام دی اف (MDF) خام تراش خورده توسط دستگاه سی ان سی (CNC) است که سطح آن با رنگ و یا روکش پوشانیده شده است کابینت ممبران یکی از زیر مجموعه های کابینت کلاسیک ویا نئو کلاسیک است که برای ساخت برروی ام دی اف خام سی ان سی شده   یا روکش پرس می شود و یا رنگ پاشیده می شود. به علت تنوع در رنگ و ابزار هایی که می توان بر روی درب ها اجرا کرد، تبدیل به یکی از محبوبترین کابینت ها شده است .  این روکش های طرح چوب آشپزخانه‌ای زیبا را برای شما به ارمغان می آورند. برای آشنایی با مزایای کابینت وکیوم و یا معایب کابینت ممبران و ایده های کابینت کلاسیک با من همراه باشید.

اهمیت چیدمان آشپزخانه و کابینت

کابینت وکیوم یا ممبران از جدیدترین نوع کابینت آشپزخانه است. آشپزخانه یکی از فضاهای بسیار مهم در خانه است. سبک طراحی خانه و چیدمان آشپزخانه باید دلخواه افراد خانه باشد. طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از بخش های مهم طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. چرا که غالبا خانم ها به عنوان بیشترین افرادی که در آشپزخانه وقت می گذرانند دوست دارند سبک دکوراسیون آشپزخانه شیک باشد و دارای بهترین عملکرد باشد تا به راحتی بتوان در آشپزخانه به آماده سازی خوراکی ها و غذا ها پرداخت. جذابیت آشپزخانه می تواند از میزان خستگی در آشپزخانه کم کند. یکی از بزرگترین قسمت های آشپزخانه که باید با دقت طراحی شود انتخاب نوع و مدل کابینت است. تقریبا تمام جداره‌های آشپزخانه با کابینت طراحی می شود و سایر تجهیزات درون آن جایگذاری می شود. بر اساس نیاز افراد و شکل استفاده آنها باید آشپزخانه طراحی شود. مشخص کردن بهترین چیدمان مانند جای سینک، گاز و … نیازمند توجه و در نظر گرفتن شرایطی مانند عبور تاسیسات است. کابینت ها باید طوری طراحی شوند تا علاوه بر زیبایی و جذابین از حداکثر فضای موجود استفاده بهینه گردد.

مزایای کابینت ممبران

همانطور که قبلا اشاره کردیم  یکی از مزیت هایی این دست از کابینت ها زیبایی و جذابیت این نوع کابینت ها می باشد. استفاده از کابینت وکیوم یا ممبران به عنوان یکی از لوکس ترین کابینت ها مرسوم است. زیبایی چشم نواز کابینت روکش وکیوم هر آشپزخانه ای را به یک مکان رویایی تبدیل می کند. برای ساخت کابینت های ممبران از ورق های ام دی اف با کیفیت استفاده می شود. این ورق ها با برش CNC ساخته می شوند سپس در مرحله های نهایی از روکش های متفاوت برای زیبایی و مقاومت بیشتر آنها استفاده می شود. این روکش ها با قابلیتی مانند رنگ پذیری و قابل شستشو بودن باعث معروف شدن این کابینت ها شده است. ممبران علاوه بر ساخت کابینت برای ساخت سایر فرنیچر ها مانند کمد و کنسول و…  نیزکاربرد دارند. برای طراحی کابینت ممبران از نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

در بحث طراحی دکوراسیون داخلی یکی از بخش های مهم طراحی آشپزخانه می باشد. طراحی کابینت وکیوم یا ممبران و هایگلاس به وسیله برنامه های طراحی مدل سازی می شوند. با این روش ابتدا مساحت آشپزخانه و محل عبور تاسیسات برداشت می شود تا محل درست قرارگیری لوله های فاضلاب و تهویه مشخص شود. مسیر عبور لوله آب و گاز نیز در شکل طراحی کابینت ممبران موثر است. با مشخص شدن موارد ذکر شده محل قرار گرفتن ماشین های لباسشویی و ظرفشویی و محل گاز و یخچال پیشنهاد می شود. با توجه به سلیقه کارفرما و اصول ایمنی، طراحی شروع می شود. با مشورت کارفرما و طراح چیدمان آشپزخانه و کابینت ها انتخاب می شود. سپس طراحان  با داشتن اطلاعات ضروری به ترسیم کابینت می پردازند. طراحی کابینت در فضای سه بعدی صورت می گیرد و در اختیار کارفرما قرار می گیرد. رنگ کابینت وکیوم، طراحی های درب ها و تزئینات و تاج کابینت باید مورد تایید کارفرما باشد. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می توانید از سبک های متفاوتی استفاده کنید.

معایب کابینت وکیوم

کابینت وکیوم  بیشتر در دسته سبک کلاسیک و نئوکلاسیک قرار می گیرد. در طراحی کلاسیک برخلاف طراحی مدرن جزئیات بسیار اهمیت می یابند. وکیوم ها دارای طراحی های زیادی هستند که باید با ظرافت اجرا شود در غیر این صورت زیبایی خود را از دست می دهد. برجستگی های پی وی سی هنگام روکش شدن و وکیوم شدن اگر با مهارت صورت نگیرد ناقص می شود. کابینت ممبران یا وکیوم در مقابل ضربه و خش مقاوم نیستند و استفاده از این کابینت ها باید با مراقبت همراه باشد. تعمیر کابینت های وکیوم یا ممبران می تواند کمی مشکل باشد زیرا پیدا کردن ورق مشابه کابینت زمانبر خواهد بود. نحوه ی ساخت و اجرای کابینت وکیوم یا ممبران از سایر کابینت ها سخت تر است و باید به شکل حرفه ای صورت گیرد. متریال با کیفیت و ساخت ماهرانه می تواند بهترین کابینت را برای آشپزخانه شما خلق کند. طراحی کابینت آشپزخانه را می توانید از شرکت های دکوراسیون داخلی بخواهید.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت وکیوم یا ممبران بسته به انتخاب طرح شما متفاوت است. قیمت نهایی کابینت ممبران نسبت به کابینت های کلاسیک دیگر کمتر است. متریال های دیگری که برای ساخت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شود از کیفیت کمتری برخوردار است. داشتن رنگ های متنوع از مزایای کابینت وکیوم یا ممبران است که به راحتی می توانید رنگ دلخواه خود برای کابینت را در آشپزخانه داشته باشید.

هم چنین بخوانید: تفاوت کابینت انزو و ممبران

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.