جستجو کردن

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی و انواع آن

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی و انواع آن

سبک مینیمال در نیویورک و لندن و در اواخر دهه ۱۹۸۰ رواج پیدا کرد. در این سبک، طراحان از اشیاء و وسایل سفید رنگ، نورپردازی های سفید یخی و یا آبی رنگ استفاده می کردند. طراحان این سبک در فضاهایی بزرگ، حداقل اشیاء و مبلمان را طراحی می کردند و در واقع به دنبال دستیابی  به سادگی مطلق بودند. در این سبک، از وفور و شلوغی پرهیز می شود و این بر خلاف سایر سبک های کلاسیک و سنتی میباشد.

 

درباره سبک دکوراسیون داخلی چه میدانید؟

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی

اجرا کردن سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی، کار بسیار پیچیده ای می باشد و اگر به شیوه درست اجرا نشود، باعث ایجاد تصویری بی هدف و بی خاصیت از دکوراسیون خانه می شود. همان طورکه با سبک مینیمال یا کمینه گرایی آشنا شدید، می دانید که تأکید این سبک بر روی چیدمانی خالی از پیچیدگی و همراه با سادگی و بی آلایشی می باشد.

 

اگر بتوانید از سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به درستی استفاده کنید، در آن صورت  فضایی فوق العاده شیک، زیبا و گرم در خانه ایجاد خواهد شد. لازم به ذکر است سادگی سبک مینیمال، به معنی اجرای آسان آن در طراحی داخلی منزل نیست و برای پیاده کردن این نوع دکوراسیون به صورت اصولی، باید ویژگی های اصلی آن را بشناسید.

 

اگر بتوانید از سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به درستی استفاده کنید، در آن صورت فضایی فوق العاده شیک، زیبا و گرم در خانه ایجاد خواهد شد.

سادگی

سادگی یکی از مهم ترین ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال می باشد و سادگی و کارایی در تمام فضای یک خانه مینیمالیستی باید وجود داشته باشد. چیدمان خانه هایی که به این سبک طراحی می ‌شوند شامل سه ویژگی می باشند که این ویژگی ها را به وضوح می توان مشاهده کرد: بی آلایشی، سادگی و کارآمدی.

 

تمام وسایلی که در طراحی مینیمالیست استفاده می ‌شود، بر اساس نیازهای ساکنان آن خانه می باشد و طراحان تمام تلاش خود را می‌ کنند تا فضای خانه را هدر ندهند و از فضای موجود، بهترین استفاده را بکنند. تمام درب ها و پنجره هایی که طراحان مینیمالیستی طراحی و استفاده می کنند، در نهایت سادگی هستند.

 

رنگ

در سبک مینیمال، تمام دیوار ها، ساده و یا به رنگ های روشن هستند و رنگ سفید پر کاربرد ترین رنگ در این سبک می باشد. به این دلیل که رنگ سفید و در کل، رنگ های روشن، فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می دهند. همچنین این رنگ ها القاء کننده پاکیزگی به مخاطب هستند. رنگارنگی در این سبک دیده نمی شود. به این دلیل که طراحان برای طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ هایی استفاده می کنند که القاء کننده حس سادگی و بی آلایشی باشند.

 

نور

استفاده از نور طبیعی خورشید، یکی دیگر از ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال می باشد. به همین دلیل خانه های مینیمالیستی دارای پنجره‌های بزرگ و یا پنل های خورشیدی بزرگ می باشند.

 

وجود پنجره‌ های بزرگ در خانه، علاوه برآن که باعث می شوند بهترین استفاده ممکن از نور طبیعی خورشید وجود داشته باشد و از آن برای گرمایش و برای تولید برق و گرم نگه داشتن خانه استفاده شود. از دیگر موارد مهمی که در طراحی مینیمالستی توجه ویژه ای به آن شده است می توان به  محافظت از محیط زیست اشاره کرد.

 

وجود پنجره‌ های بزرگ در خانه، علاوه برآن که باعث می شوند بهترین استفاده ممکن از نور طبیعی خورشید وجود داشته باشد و از آن برای گرمایش و برای تولید برق و گرم نگه داشتن خانه استفاده شود.

 استفاده از بافت مواد طبیعی

در سبک مینیمال، استفاده از بافت عناصر طبیعی همانند چوب، فلز، سنگ و پارچه، کاربرد فراوانی دارد و باعث ایجاد جلوه زیبا و جذاب در خانه می شود.

 

جزئیات کوچک

در خانه هایی که به سبک مینیمالیستی طراحی می شوند، عموماً از یک گلدان یا یک تابلو برای تزئینات استفاده شده است که این امر به وضوح قابل مشاهده است. در این خانه ها نوعی خلوت بودن در تمام فضا کاملاً حس می شود که این خلوت، ایجاد کننده حس رهایی و آرامش می باشد.

 

استفاده از سطوح صاف و مسطح

آخرین مورد از ویژگی های دکوراسیون مینیمال، استفاده فراوان از سطوح صاف و مسطح می باشد. طبق این ویژگی، بهتر است از چراغ های سقفی توکار، دستگیره های توکار در کابینت های آشپزخانه و کمد دیواری های ریلی استفاده شود.

 

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که گفته شد و ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال، مینیمالیسم ها سادگی را می پسندند و تحمل وسایل اضافی و بیهوده را ندارند. نمای این سبک از هر نوع انباشتگی خالی می باشد و ظرافت طراحی های زیبا را در ابعاد هندسی ساده به نمایش می گذارد.

 

معمارهای مینیمالیست، در تلاش اند تا با استفاده از عناصر لازم، اثر خود را به نمایش بگذارند و از تمامی موارد پیچیده که  باعث درگیری ذهن مخاطب می شود، کناره گیری کنند. انعکاس شکل های هندسی ساده و مکرر، آثار معماران مینیمالیسم می باشد.

 

سوالات متداول

 

انواع سبک دکوراسیون داخلی چه می باشد؟

 

در زمینه دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در نظر گرفت سبکی می باشد که برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله سبک های محبوب در دکوراسیون داخلی می توان به سبک مدرن، سبک مینیمال و سبک های مدرن و مینیمال اشاره کرد.

 

سبک مینیمال چیست؟

 

سبک های مینیمال یکی از انواع سبک هایی می باشد که در آن از هرگونه پیچیدگی اجتناب شده است و از جمله سبک های بسیار معروف و محبوبی می باشد که امروزه در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع از سبک ها تنها متکی به سادگی و دور از هرگونه پیچیدگی می باشد.

 

فرش در سبک مینیمال چه نقشی دارد؟

 

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در سبک دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرد استفاده از فرش می باشد، این بخش از دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین عواملی می باشد که می توان در سبک دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد استفاده از فرش های ساده در دکوراسیون مینیمال بسیار مرسوم است.

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

مقاله های مشابه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.