معیار های تاثیر گذار بر چیدمان دایره ای وسایل و مبلمان

 

تعیین کاربری فضا

نوع استفاده مخاطب و کاربر از فضا را تعیین کنید.

 

سعی کنید قبل از چیدمان، ابتدا نحوه استفاده و نوع کاربری فضا را به طور کامل مشخص کنید.

 

فضایی که قصد چیدمان آن را دارید، چه کاربری دارد؟

مخاطب و کاربر فضا چه استفاده ای از مبلمان در فضا دارد؟

از آنجایی که نحوه استفاده کاربر و کاربری فضا تاثیر بسیار زیادی در نحوه چیدمان و نوع مبلمان در فضا دارد؛ قبل از هر تصمیمی بهتر است نحوه کاربری آن مشخص شود.

بیشتر بخوانید: چیدن دایره ای وسایل

مشخص کردن سیرکلاسیون حرکتی و فواصل رفت و آمد

حد فاصل برای رفت و آمد  را رعایت کنید و مسیری خوانا در چیدمان تشکیل دهید.

 

یکی از نکاتی که باید در چیدمان دایره ای بسیار در آن دقت کنید، در نظر گرفتن فواصل رفت و آمد و سیرکلاسیون حرکتی است، چیدمان دایره ای وسایل باید به گونه ای باشد که شما بتوانید به راحتی در فضای مورد نظر رفت و آمد داشته باشید و در کنار آن دکوراسیون مدرن نیر داشته باشید.؛ دقت کنید که مسیر رفت آمدی نباید مسدود باشد و یا اینکه در هنگام رفت و آمد به وسایل و مبلمان برخورد کنید.

 

دکوراسیون دایره ای یکی از روش هایی می باشد که می توانید برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.

در نظر گرفتن یک نقطه کانونی در چیدمان دایره ای وسایل

مبلمان را پیرامون یک نقطه کانونی چیدمان کنید.

 

یکی از نکاتی که باید برای چیدمان دایره ای وسایل برای دکوراسیون داخلی منزل باید در نظر بگیرید؛ در نظر گرفتن یک نقطه ی کانونی در چیدمان است؛ چیدمان مبلمان در پیرامون این نقطه کانونی، در چیدمان دایره ای وسایل و مبلمان بسیار ضروری است و باعث می شود تا چیدمانی استاندارد و کاربردی داشته باشید.

چیدمان دایره ای

 

تعادل در چیدمان دایره ای وسایل

در چیدمان مبلمان، هماهنگی را حفظ کنید.

 

نکته ی حائز اهمیت در چیدمان دایره ای، هماهنگی و تعادل در استفاده از مبلمان است؛ اندازه مبلمان و نحوه ی قرار گیری آنها در چیدمان دایره ای می تواند باعث باز شدن و بزرگنمایی محیط شود. وسایل و مبلمانی که انتخاب میکنید باید به نسبت ابعاد و متراژ فضا؛ در هماهنگی و تعادل کامل باشد. انتخاب یک مبلمان متناسب با متراژ فضا می تواند باعث هماهنگی بیشتر شود.

 

تعیین کردن خط ارتفاع بصری در چیدمان وسایل

یکی از نکات و رموزی که در چیدمان می تواند موثر واقع شود؛ قرار دادن اشیا و پوشش های دکوراتیو در خط بصری متفاوت است.

بلند و کوتاه چیدن لوازم و اشیا دکوری میتواند باعث خطای دید شود و همین چیدمان میتواند جذابیت زیادی را به فضای دکوراسیون اضافه کند؛ همچنین استفاده از اجزای مبلمان متفاوت با خط ارتفاعی های مختلف و در سطوح متفاوت باعث ایجاد تعادل و جذابیت در چیدمان می شود.

رعایت فاصله مبلمان با دیوار ها با تکنیک شناور سازی مبلمان

از تکنیک شناور سازی مبلمان استفاده کنید.

 

معمولا اشتباهی که بسیاری از افراد در چیدمان وسایل و مبلمان انجام می دهند؛ این است که مبلمان و اجزای آن را به دیوار میچسبانند؛ این شیوه چیدمان  باعث بسته نشان دادن فضا و کوچک نشان دادن فضا می شود همچنین یک چیدمان نا کارآمد را ایجاد می کند.

تکنیک شناور سازی مبلمان به این صورت اجرا می شود که مبلمان در حول مرکز اتاق چیدمان می شود تا باعث ایجاد فضای بازتر و استاندارد تری شود.

 

اهمیت این نکته ی چیدمان، در چیدمان دایره ای وسایل؛ دو چندان است. به همین سبب چیدمان دایره ای وسایل و چیدمان مبلمان به صورت مدور در کنار  دیوار توصیه نمی شود.

 

برای داشتن یک دکوراسیون عالی در محیط های بزرگ می توانید از سبک های دکوراسیون دایره ای استفاده کنید.

چیدمان درست از فرش در چیدمان دایره ای وسایل

فرش، عنصری در مبلمان است که در منازل ایرانی ها و دکوراسیون داخلی خانه های ما، جایگاه به خصوصی دارد. استفاده از فرش در شیوه ی استاندارد، میتواند باعث دلچسب شدن بیشتر محیط؛ همچنین برجسته کردن مبلمان و بیشتر به چشم آمدن مبلمان در فضا شود.

بیشتر بخوانید: جایگیری مبلمان

چیدمان دایره ای وسایل

شیوه های متعدد و مختلف جهت چیدمان و مبلمان وسایل وجود دارد.

 

این چیدمان ها می تواند به صورت چیدمان دایره ای، چیدمان U شکل مبلمان، چیدمان L شکل مبلمان و … انجام شود.

 

چیدمان دایره ای وسایل برای افرادی که از مبلمان های راحتی و چیدمان های صمیمی و نشیمن های گفتگو استقبال می کنند؛ مناسب ترین نوع چیدمان است.

 

قرار دادن یک میز در نقطه کانونی و چیدمان مبلمان حول این محور و در پیرامون آن میتواند تا حد زیادی این چیدمان دایره ای را کامل کند؛ همچنین برای تکمیل کردن این چیدمان، استفاده از یک فرش گرد می تواند چاشنی خوبی برای چیدمان دایره ای وسایل باشد.

چیدمان دایره ای وسایل میتواند در دکوراسیون ها و طرح های بسیاری اجرا شود؛ از شاخصه های خوب چیدمان های دایره ای میتوان به انعطاف بالای چیدمان مبلمان و ایجاد تعامل بین کاربر های خانه و تشویق افراد برای مکالمه اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن