بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز متریالی است که از بتن ساخته می شود و محصول نهایی بدون هیچ نوع روکشی استفاده می شود. برای ساخت این نوع تایل لازم است سطح بتن از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به این که در دکوراسیون داخلی و صنعت ساختمان طراحان به دنبال متریال های نو هستند استفاده از بتن با استقبال مواجه شد. بتن اکسپوز در طراحی های مدرن و بازسازی ساختمان جایگاه ویژه ای دارد.

طراحی مدرن سعی دارد استفاده از متریال ها را با خصوصیات اصلی در فضا به نمایش بگذارد. در ساختار برخی بتن های تزئینی رزین یا رنگ به کار می رود. برای آشنایی با انواع متریال با بهترین شرکت طراحی داخلی تهران همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سقف کاذب پی وی سی(pvc)

کاربرد بتن اکسپوز

بتن اکسپوز در قسمت های مختلفی از فضا استفاده می شود. عمده استفاده از بتن اکسپوز برای فضاهای بزرگ و پروژه های صنعتی است. بتن به عنوان یکی از مصالح سخت و مستحکم در صنعت ساختمان سازی شناخته می شود. استفاده از بتن فضا را قدرتمند تر نشان می دهد. اگر دوست دارید عظمت یک فضا را نشان دهید بهتر است از مصالح بتنی استفاده کنید. برای اجرای پله ها می توان از تایل های دارای ضخامت بتن استفاده کرد.

برای کف سازی محیط هایی که کف سازی باید مستحکم باشد می توان از بتن برای استحکام و زیبایی استفاده کرد. برخی پیاده رو های شهری نمونه ای از کف سازی بتن با تایل های کوچک هستند. با راه یافتن بتن به طراحی داخلی استفاده از دست آورد های بتنی روز به روز بیشتر شده است.

بتن در مقیاس های کوچک مانند ساخت میز مورد استفاده قرار می گیرد. جدیدترین شکل بکار بردن بتن در ساخت فرنیچر ها و اشیای مدرن مانند ساخت گلدان است.

 

ویژگی های بتن

اگر به دنبال مزایای بتن اکسپوز هستید به اطراف خود نگاه کنید. استفاده از بتن از گذشته تا کنون روند کاهشی نداشته است. تنها شکل و طرح های استفاده از آن متفاوت تر شده است. بناهای بتنی و سازه های بتنی استحکام بتن را ثابت می کنند. پروژه های غول پیکر مانند پل سازی و سد سازی گواه فواید و مزایای بتن است. تایل های پیش ساخته بتن اکسپوز از ترکیب خمیر سیمان و ماسه ساخته می شوند.

برای ساخت بتن با شکل های متنوع از الیاف های پلیمری و الیاف طبیعی نیز کمک می گیرند. ظاهر زیبا و سرسخت بتن به همراه مقاومت آن باعث محبوبیت آن است. سازگاری بتن در مقابل شرایط متغییر آب و هوایی اصلی ترین دلیل انتخاب بتن برای سازه های مختلف است. بتن می تواند بدون کوچکترین تغییر سال های زیادی را در شرایطی مانند حرارت بالا و رطوبت زیاد و یخبندان طولانی دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای بیرونی ساختمان اداری

مزایا و معایب بتن اکسپوز

بتن اکسپوز نسبت به مزایا آن و بسیاری از مصالح از قیمت مناسبی برخوردار است. بتن اکسپوز را به دلیل سبک بودن به سادگی می توان جا به جا کرد. تولید بتن پیش ساخته در طرح های متنوع باعث شده است تا با کمک آن فضاهای مدرن زیادی مانند طراحی لابی هتل ها و شرکت ها صورت بگیرد. بتن به دلیل ظاهر خشن آن نمی تواند در برخی سبک های ساختمانی و طراحی داخلی سنتی به کار رود. استفاده از بتن در سبک هایی مانند سبک کلاسیک از نظر هماهنگی و زیبایی بصری خوشایند نیست.

اجرا بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به دو روش پیش ساخته و درجا ساخته می شود. در روش های پیش ساخته  مشتریان با سفارش طرح مورد نظر به تولیدی های بتن اقدام می کنند. تایل ها پس از ساخته شدن به  مشتریان تحویل داده می شوند. اما در روش های درجا که مخصوص پروژه های بزرگ است بتن ها در محل پروژه قالب گیری و ساخته می شوند. در این روش سرعت ساخت و ساز بیشتر می شود و نیازی به حمل بتن ها از تولیدی به محل اجرا نیست. در این خصوص می توانید با شرکت دکوراسیون داخلی تماس بگیرید.

ابعاد تایل های بتن

بتن به شکل تایل در ابعاد متفاوتی وجود دارد. به طور مثال بتن اکسپوز در ابعاد 50*50، 30*60، 100*50، 120*60 و… وجود دارد. تنوع در اندازه بتن می تواند انتخاب های زیادی در اختیار مشتریان و طراحان قرار دهد.

طرح های بتن

حتی در برخی متریال ها سعی می شود که از طرح بتن کمک گرفته شود. اگر علاقمند به داشتن یک دیوار بدون درز و یکپارچه بتنی هستید می توانید از متریال میکروسمنت طرح بتن استفاده کنید. با کمک تکسچرهایی از انواع طرح بتن در نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی شما می توانید تایل های بتنی را روی جداره ها پیاده کنید و نتیجه کار را مشاهده کنید. با این روش با اطمینان خاطر برای خرید بتن مورد نظر در نوع و طرح و ابعاد دلخواه اقدام کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.
جستجو کردن
جستجو کردن