جستجو کردن

خانه

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

واژه "مشارکت در ساخت" نوعی قرارداد دو طرفه می باشد که طرفین در ساخت و ساز با یکدیگر شریک می شوند. برای مثال شما دارای ملک و یا خانه کلنگی هستید، بنا به دلایلی مثل بالا رفتن قیمت خانه، افزایش روز افزون جمعیت شما لازم دانستید که خانه خودتان را خراب کنید و بجای آن در همان زمین، یک آپارتمان چند طبقه احداث کنید. اما شما تخصص و سطح مالی مورد نیاز این کار را در اختیار ندارید. مشارکت در ساخت اهرمی برای همین مواقع می باشد.

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟

متخصصان ما با شما تماس خواهند گرفت.

شرایط مشارکت در ساخت

شرح کار بدین شکل می باشد که یک شخص سازنده تخصص و یا سرمایه خود را با شما شریک می شود و همان خانه کلنگی را به آپارتمانی چند طبقه تبدیل می نماید. نکته جالب اینجاست که شما با سازنده در سود این ساخت و ساز شریک هستید. از یک شرکت دکوراسیون داخلی در این زمینه انتظار اطلاع رسانی داشته باشید و حتی با ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان به شما مشاوره و راهنمایی های مهم در حوزه مشارکت در ساخت را بدهیم پس بهتر است فعلا به خواندن ادامه دهید و اگر ابهامی بود ما در خدمت شما هستیم.

چگونگی مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت یکی از روش های رایج در ساخت و ساز است بطور مثال فردی ملکی قدیمی را در اختیار دارد و تصمیم به تخریب و ساخت ساختمانی چند طبقه را دارد اما از پس هزینه های آن بر نمی آید و همچنین بر امور ساخت و ساز واقف نیست، اینجاست که قراداد مشارکت در ساخت به وجود می آید. بدین صورت که مالک ملک و تمام اختیارات اجرایی آن را در اختیار پیمانکاری قرار داده و در عوض هزینه ی ساخت و اجرا در پایان ساخت درصدی از واحد ها با توافق قبلی در اختیار سازنده قرار میگیرد.

مشارکت در ساخت خانه های کلنگی

خانه های کلنگی و ساختمان های فرسوده دارای زمین ارزشمند و مهیا برای مشارکت در ساخت وجود دارد. اگر شما یک ملک کلنگی دارید که در ۲ طبقه یا ۳ طبقه در آن سکونت دارید به شما پیشنهاد میکنیم در صورتی که سرمایه موردنیاز برای انجام ساخت ساز و مدرن کردن ساختمان مسکونی تان را ندارید از طریق مشارکت در ساخت اینکار را انجام دهید و ملک خود را توسعه داده و همینطور قیمت فروش آنرا نیز چند برابر کنید.

قانون مشارکت در ساخت

در کار مشارکت در ساخت به علت اینکه زمین از یک فرد و سرمایه از سمت دیگری می باشد و چندین نفر به طور همزمان بر روی آن سرمایه گذاری می کنند باید حتما قوانینی تعیین شود تا مانع از ضرر و زیان ظرقین و حتی جلوگیری از کلاهبرداری در مشارکت در ساخت رخ دهد. در رابطه با تنظیم قوانین مشارکت در ساخت باید به موارد زیر اشاره کرد: سند ملک حتما باید رسمی و مشخص باشد. سرمایه ای که هر دو طرف برای کار استفاده می کنند باید مشخص باشد. مدت زمان انجام کار نیز مشخص باشد(زمان گودبرداری،خاک برداری،اسکلت بندی و....)همگی باید با تاریخ در قرار داد تعیین شود. در صورت ایجاد شدن سود و زیان باید میزان آن برای هر طرف مشخص شود. از اعتبار افراد مطمئن شوید(هم فردی که صاحب ملک می باشد و هم فردی که سرمایه گذاری می کند) در تمامی برگه های قرار داد کلمه مشارکت در ساخت ذکر شود تا مانع از کلاهبرداری در مشارکت ساخت شود. پس از عقد قرار داد وکالت های غیر ضروری به کس ندهید در صورت دادن وکالت آن را مدت دار کنید. شما می توانید برای داشتن یک رویه ساده در زمینه ساخت و ساز از مشارکت در ساخت استفاده کنید چرا که این روش یکی از روش های مرسوم در زمینه ساخت و ساز می باشد.

در چه صورت ممکن است کلاهبرداری در مشارکت در ساخت صورت گیرد؟

اگر افراد در عقد قرار داد یا اعتبار فرد مقابل اطمینان حاصل نکنند ممکن است فرد از مصالح بی کیفیت استفاده کند و یا حتی از فردی که سابقه بالایی ندارد در نقشه برداری استفاده کند و سبب ایجاد خسارت های جبران ناپذیر شود. ممکن است پس از عقد قرار داد فرد پروژه را به طور نیمه کاره رها کند و ملک شما از بین برود. حتما باید به قرار داد پیمانکاری و مدیریت پیمان خود پایبند باشد. اگر فرد به تعهدات خود عمل نکند در نهایت باعث ساخت یک ساختمان بی کیفیت شده و امکان ایجاد خسارت مالی و جانی را دارد. استفاده از سنگ های بی کیفیت در طراحی نمای ساختمان برای ملک سبب ریزش و خسارت جانی می شود.

مشارکت در بازسازی

گاهی افراد با شریک شدن و قرار دان سرمایه می توانند بازسازی خانه یا بازسازی یک ساختمان اداری را انجام دهند. حتی در این زمینه نیز باید قرار دادی نوشته و امضا شود تا مانع از هرگونه زیان برای طرفین باشد.پس از بازسازی ساختمان افراد می توانند هزینه دکوراسیون داخلی را تقسیم کنند یا حتی هزینه هایی که برای طراحی داخلی صورت می گیرد.

با چه کسی مشارکت کنیم؟

میتوان گفت مشارکت در ساخت نوعی سازش بین مالک و سازنده ساخت ساختمانی جدید در زمینی بایر یا به جای ملکی کلنگی است. خیلی از افراد هستند که سالیان سال است در خانه های قدیمی و کلنگی زندگی میکنند و خواهان تغییر دکوراسیون داخلی خانه هستند و یا دیگر از پس مخارج ناشی از خرابی وسایل و تجهیزات بنا بر نمی آیند و از طرفی توانایی ساخت خانه ای جدید را ندارند در چنین مواردی بهترین راهکار مشارکت در ساخت است.

نکاتی راجع به مشارکت در ساخت

لازم به ذکر است که در مشارکت در ساخت مالک باید از لحاظ قانونی به سازنده متعهد شود و ملک را به او بسپارد تا سازنده بتوان پروانه ها و مجوزهای مربوطه را اخذ کند، در عوض سازنده باید متعهد شود علاوه بر پرداخت تمام هزینه ها، پروژه را سر وقت مقرر آماده و تحویل مالک دهد. از مزایای مشارکت ساخت می توان به از جمله موارد زیر اشاره کرد:

استحکام ساختمان برای مشارکت در ساخت

همه می دانیم ساخاتمان های قدیمی برای زلزله چندان مناسب نیستند زیرا ایران یک ناحیه لرزه خیز است به همین دلیل باید ساخاتمان هارا طوری طراحی کنیم که بیشترین مقاومت دربرابر زلزله را داشته باشد. سازه های قدیمی مطابق با استاندارد های معماری ساخته نشده امروزه سازمان نظام مهندسی با پیشرفت علم و طراحی مدرنیته تلاش بر مقاوم سازی خانه ها  و احتمال خسارت در حین زمین لرزه به حداقل ممکن برسد.

زیبا سازی بنا برای مشارکت در ساخت

بناهای کلنگی نمای پسندیده ندارند و این مورد پیامد های بسیار منفی به همراه دارد از جمله بافت شهر زیبایی خود را از دست می دهد و روی اعتماد به نفس مالکین تاثیر منفی می گذارد. مشارکت در ساخت به شما کمک می نماید تا ساختمان خودرا بازسازی نمایید از این رو حس خوبی به ساکنین دست می دهد و نمای شهر جذاب دیده می شود.

به کارگیری متد های روز دنیا در مشارکت در ساخت

سازه های فرسوده امکانت قدیمی و از مد افتاده دارند. افراد مسن و سالخورده  نمی توانند از راه پله ها و دستشویی ایرانی با آسوده خاطر استفاده کنند درحالی که با درد کمر و درد پا دست و پنجه نرم می کنند.

این روزها بوی بد فاضلاب، وجود حشرات موذی مانند سوسک و کیفیت کم سیستم گرمایش سرمایش سوهان روح ساکنین ساختمان های قدیمی شده و آن ها از این موضوع اصلآ رضایت ندارند!

عدم توجه و جدی نگرفتن طراحی دکوراسون داخلی دفتر کار اصلا برای شما احساس راحتی به ارمغان نمی آورد و باعث ایجاد دلزدگی نسبت به محیط کارتان می شود.

این موارد جزء کوچکی از معایب ساختمان های قدیمی می باشد. با بازسازی کردن ساختمان خود برای همیشه با این مشکلات خداحافظی کنید. متخصصین با استفاده از امکانات روز، خانه کلنگی شما را به سیستم قوی دما تجهیز می کنند تا شما سالیان سال از خانه خود لذت ببرد.

افزایش ارزش ملک پس از مشارکت در ساخت

اگر بخواهید خانه کلنگی خود را بفروشید متحمل  ضرر می شوید! چون خریدار پولی بابت ارزش بنا پرداخت نمی کند انگار که یک زمین خام را می فروشید تازه اگر بعدا قصد خرید یک خانه جدید(ترجیحآ نوساز) را داشته باشید، جدا از قیمت زمین، باید هزینه ارزش سازه را هم پرداخت کنید. وقتی شما نمای خانه و دکوراسیون داخلی آن را بازسازی می کنید در حقیقت دارید ارزش آن را افزایش می دهید. حتی اگر نخواهید آنجا زندگی کنید از فروختن ملک خود سود زیادی کاسب می شوید. به این حرکت سرمایه گذاری در ساخت و ساز می گویند. مشارکت در ساخت این مشکل را حل می کند.

مقرون به صرفه بودن مشارکت در ساخت

خانه های کلنگی روز به روز مشکلات جدیدی پیدا می کنند. برای تعمیر آنها باید هزینه بدهید ولی بازهم مثل روز اول نمی شوند چون دیگر فرسوده شده اند و عمر خود را کرده اند. همچنین مصارف انرژی در این گونه خانه ها بسیار بالا است برای خنک کردن خانه به وسیله کولر انرژی آبی و برقی زیادی استفاده می شود به همین خاطر انرژی زیادی اسراف می شود. تمامی این مسائل در قبوض قابل ملاحضه است. با بازسازی اصولی خانه می توان هزینه هارا کاهش داد  و از هدر رفتن انرژی جلوگیری  کرد.

نقدینگی آسان مشارکت در ساخت

ساختمان های کلنگی خواهان کمی دارند در حالی متقاضیان زیادی برای خانه های نوساز وجود دارد. یکی از بهترین روش ها برای نقدینگی آسان  و تبدیل خانه به پول، بازسازی و نوسازی ملک می باشد.

بگذارید مثال واضح‌تری بزنیم؛ مثلا شما صاحب خانه‌ای ویلایی و کلنگی هستید. با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مسکن و بالا رفتن قیمت خانه، به این فکر افتاده‌اید که خانه‌تان را خراب کنید و درهمان زمین، آپارتمانی چند طبقه بسازید. اما مشکل اصلی شما این است که نه تخصص این کار را دارید و نه پولش را. اینجاست که مشارکت در ساخت می‌تواند به کمک شما بیاید. به این صورت که یک سازنده سرمایه و تخصص خود را با شما شریک می‌شود و برایتان آن خانه‌ کلنگی را تبدیل به آپارتمانی چند طبقه می‌کند. در نهایت شما با سازنده در سودی که از این ساخت و ساز به دست می‌آید شریک می‌شوید.

عرف مشارکت در ساخت

به طور کلی عرف قرارداد های مشارکت در ساخت به 3 روش انجام می شود. 55-45 به سود مالک | درصد مشارکت در ساخت این در شرایطی است که قیمت هر متر مربع آپارتمان بین 4.5 تا 5.5 میلیون باشد. البته گاهی اوقات سود مالک در این نوع پیمان به 60-40 نیز می رسد. 50-50 درصد مشارکت در ساخت اگر قیمت خانه متری 4.5 میلیون تومان باشد سود بین مالک و سازنده به طور مساوی تقسیم می گردد. 60-40 به علاوه بلاعوض درصد مشارکت در ساخو مبلغی به عنوان هزینه اسکان مالک در آپارتمان دیگر در حین تخریب، تعمیر و بازسازی ملک می پردازد. در واقع بلاعوض از جیب شما پرداخت می شود. برای مثال به ازای هر متر مربع مبلغ یک میلیون تومان برای بلاعوض در نظر می گیرند. جالب است بدانید که نوسانات قیمت مسکن و املاک هیچ تاثیری روی سود این قرارداد ها نخواهد داست.

وجه تمایز بین مشارکت در ساخت و مدیریت پیمان

در مدیریت پیمان تمام هزینه های انجام و اجرای پروژه بر عهده ی کارفرماست و پیمانکار یا همان سازنده تنها کارهای اجرایی پروژه را انجام میدهد که در ازایش هزینه دریافت میکند. اما مشارکت در ساخت به این صورت است که مالک دارایی و مال خود را در اختیار سازنده قرار داده و بقیه ی هزینه های ساخت از ابتدا تا پایان پروژه بر عهده ی سازنده است که در پایان کار طبق توافقی اولیه سازنده صاحب درصدی از سازه ای ساخته شده میشود. در واقع در مشارکت در ساخت شما پولی به سازنده پرداخت نمیکنید بلکه با او شریک میشوید.

برای مشارکت در ساخت به چه نکاتی دقت کنیم؟

یکی از مهمترین نکته ای که قبل از مشارکت در ساخت باید به آن بپردازید شرکت یا شخص شریک شماست. بیشترین اختلافات و اختلاف نظر که باعث ایجاد مشکلات جدی در مشارکت در ساخت می شود عدم تحقیق و پرسجو در مورد شریک شما و همینطور عدم تحقیق در مورد تجربه و تخصص فرد یا شرکتی که مشارکت میکند می باشد. اگر شخص یا شرکت ساختمانی شما درست انتخاب شود و قراردادی که بین شما و مشارکت کننده یک قرارداد کامل و بی نقص باشد به هیچ عنوان دچار مشکلات و اختلاف نظر نخواهید شد.

قرارداد مشارکت در ساخت

به قول قدیمی ها جنگ اول به از صلح آخر است. حتما جهت انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت با یک وکیل مشورت کنید و یا با شرکتی قرارداد ببندید که وکیل دارد و یا دارای پروژه های درخشانی می باشد و همینطور تجارب ساخت و ساز پیشین خوبی دارد. با این حال باز هم بهتر است قرارداد مشارکت را حتما به یک وکیل خوب نشان دهید و با او مشورت نمایید. برای مشارکت در ساخت سایت ها و افراد زیادی وجود دارد اما شرکتی متخصص در زمینه مشارکت در ساخت باشد بسیار کم است آسال سازه پرگاس یکی از شرکت های معتبر در زمینه مشارکت در ساخت می باشد از همین رو در صورت در خواست برای مشارکت در ساخت می توانید با ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.