جستجو کردن

خانه

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش

در طراحی و اجرای سالن آمفی تئاتر مسائل زیبایی شناختی و سبک معماری ، همچنین اجرای موارد فنی و استانداردهای بسیاری نیز در خصوص جانمایی تجهیزات و سیستم های صوت و تصویر ، نورپردازی ، سن نمایش سالن و پوشش دکوراتیو دیوار و آکوستیک حرفه ای سالن و ... همگی باید در شرایط استاندارد در نظر گرفته و رعایت شوند. چرا که این سالن های همایش میزبان بسیاری از مراسمات بزرگ و مهم و یا کنسرت و نمایش و تئاتر های مختلفی خواهد شد ، و نه تنها معماری این سالن ها بلکه عملکرد و خوانا بودن مسیر کاربر ، بسیار در سالن های آمفی تئاتر و همایش اهمیت دارد. این نکات در زمینه دکوراسیون داخلی بسیار مهم می باشد.
در ادامه به مراحل طراحی و اجرای سالن آمفی تئاتر میپردازیم.

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟

متخصصان ما با شما تماس خواهند گرفت.

طراحی و ارائه نقشه های اجرایی سالن آمفی تئاتر یا همایش توسط تیم طراحی

در اولین قدم ، طراحی سالن به طوری که نقشه ی پلان آن کاملا خوانا باشد و عملکردهای فضایی در آن به طور کامل رعایت شده باشد ، اهمیت دارد . بنا بر این در این قسمت تیم طراحی با در نظر گرفتن عملکرد فضا و ضوابط اجرایی ، طراحی های سه بعدی را ارائه میدهد . سالن همایش و آمفی تئاتر برای برگزاری جلسات، اجتماعات، مهمانی ها، برنامه ها و در بعضی سالنهای خاص تر که برای سینما طراحی شده اند برای تماشای فیلم استفاده می شود. یک سالن آمفی تئاتر غالبا از قسمت هایی از قبیل ورودی، سالن انتظار و سالن اجرا تشکیل می شود. از این رو در حین تجهیز سالن آمفی تئاتر باید اقدامات لازم در خصوص تجهیز این فضاها به خوبی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، در هنگام تجهیز قسمت ورودی باید به نحوه رفت و آمد حاضران توجه داشته باشید. ناظران باید به سادگی به صندلی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. باید از تجهیزات تهویه مطبوع قدرتمند و بی صدایی برای ایجاد هوای مطبوع استفاده کنید در غیر این صورت حاضران در صندلی های خود احساس راحتی نمی کنند. کلیه فضاها می بایست علاوه بر در نظر داشتن تعداد همزمان حضور میهمان و تردد در شرایط اضطراری ، قابلیت دسترسی برای افراد معلول و کم توان را نیز داشته باشند. رعایت این نکات در هنگام طراحی سالن سینما نیز باید رعایت شود.

مراحل ساخت ساختمان با عکس

شما میتوانید مراحل پیشرفت یک ساختمان را در عکس مشاهده کنید میتوانید در هنگام ساختمان سازی از شرکت ساختمان سازی خود درخواست نمایید که عکس هایی گرفته تا متوجه تغییر و تحول در ساختمان سازی شوید. تمامی عکس های ساختمان سازی از اماکن مهمی که بازسازی شده اند داخل وب سایت ها به صورت آلبوم موجود می باشد. تیم ساختمان سازی ما از غول های ساختمان سازی در سال 1400 و برترین شرکت های معماری، مهندسی و ساخت و ساز در بخش ساختمان سازی تشکیل شده است.

طراحی سالن همایش

ابعاد سالن همایش

ابعاد سالن همایش در نوع طراحی و دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار می باشد، در زمینه پیاده سازی دکوراسیون داخلی در سالن های همایش با ابعاد بسیار بالا شما می توانید از طراحی سقف های کاذب متحرک در زمینه دکوراسیون سقف استفاده کنید، این موضوع سبب می شود تا جلوه سالن هایش بسیار بیشتر باشد، یکی دیگر از روش ها در زمینه طراحی سالن همایش می تواند طراحی و چینش صندلی ها به صورت دایره ای باشد، در این نوع از سالن ها به علت اینکه ابعاد سالن بسیار کوچک تر می باشد این روش می تواند ظرفیت سالن را بسیار بالا ببرد. یکی دیگر از روش ها برای بالا بردن ظرفیت سالن استفاده از چینش مثلثی در زمیننه بالا بردن ظرفیت می توان استفاده کرد، در این روش که در سالن ها با ابعاد بالا استفاده می شود، تعداد صندلی هایی که می توان در این سالن قرار داد بیشتر بوده و فضای خالی برای راهرو ها بیشتر می باشد. محاسبه آکوستیک سالن و متریال های مناسب جهت ایزولاسیون صوتی دیوار ها و جلوگیری از پخش صدا یکی از دیگر معیار هایی که طراحی سالن های آمفی تئاتر را خاص میکند ، رعایت کردن آکوستیک بودن سالن بر اساس نوع معماری به کار رفته در دکور سالن و به کارگرفتن مصالح و متریال های آکوستیک در این سالن ها میباشد .

اجرای کامل دکوراسیون

با در نظر گرفتن سلیقه کارفرما و الزامات فنی و مشاوره ای شامل : کفپوش ، سقف کاذب ، دیوار پوش دکوراتیو ،سن نمایش ، اتاق های بازیگران و پشت صحنه ، انباری های سالن ، اجزای دکوراتیو و تزیینی و صندلیهای آمفی تئاتر. تمامی این الزامات باید به گونه ای طراحی شود تا در سالن آمفی تئاتر هرج و مرج و شلوغی در مسیر به وجود نیاید.

اجرای سیستم نورپردازی سالن

شامل نورهای اختصاصی و عمومی سالن و تنظیم دقیق دما ، کیفیت و شدت نور در تمام نقاط سالن آمفی تئاتر، نور پردازی در سالن های آمفی تئاتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اگر نور پردازی به درستی صورت نگیرد شما نمی توانید صفحه نمایش را به وضوح و درستی ببنید، دیدن صفحه نمایش بسیار مهم می باشد و هر چه بیشتر در زمینه بالا بردن کیفیت صحنه سالن همایش در زمان دکوراسیون داخلی فعالیت انجام شود شما می توانید راحت تر و با مشتری بیشتری سالن همایش را اجاره دهید.

اجرای کامل سیستم صوتی و تصویری

شامل : سیستمهای صوتی حرفه ای ، دوربین های تصویربرداری ، سیستم های پخش تصویر(شامل دیتا ویدئو پروژکتور و صفحات نمایش جانبی) ، اتاق فرمان ، میز نور ، اعلان و اطفاء حریق و ... برای سالن هایی که تئاتر باید از سیستم های صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا استفاده کرد، این موضوع باعث می شود تا همایش هایی که در سالن صورت می گیرد با کیفیت بسیار بالایی انجام شود، این موضوع در زمینه انجام سخنرانی ها و همایش ها بسیار مهم می باشد.استفاده از سیستم های صوتی بی کیفیت سبب می شود تا کیفیت سالن همایش به شدت دچار افت شده و سالن دیگر مورد استفاده نباشد. در این زمینه طراحی دکوراسیون سالن باید به درستی صورت گیرد.

تجهیز کامل اتاق فرمان (کنترل)

یکی از مهمترین المان هایی که در طراحی سالن باید رعایت شود ،طراحی سن سالن اجتماعات است. معماری و طراحی صحنه های آمفی تئاتری در طول تاریخ دچار تغییر و تحولات متفاوتی شده است؛ اما این صحنه همیشه بخش متمایز از دیگر بخش های آمفی تئاتر بوده است؛ به نحوی که اگر در سالن تئاتری ، صندلی برای نشستن تماشاگران وجود نداشته باشد، می توان روی سکو یا روی زمین نشست و از تماشای تئاتر لذت برد؛ دقیقاً مانند تعزیه در مراسم آیینی و مذهبی. صحنه یا سن اجرای نمایش تئاتر در زمان رومیان اکثراً در میان آمفی تئاترها بود و اکنون نیز این معماری در برخی سالن ها اجرا می شود و سن نمایش در وسط سالن قرار میگیرد. اما به طور معمول صحنه اجرا در سالن آمفی تئاتر در قسمت جلویی سالن قرار گرفته و عرض سالن را در بر می گیرد و در بخش پشتی آن اتاق های گریم و ... قرار می گیرد.این صحنه به حدی بزرگ و مناسب است که می توان از آن برای اجرای برنامه های نمایشی مختلف و سخنرانی نیز استفاده کرد. صحنه های آمفی تئاتری قابلیت این را دارد که گروه های تئاتری بتوانند به دلخواه خود دکور صحنه را تغییر داده و از آن استفاده کنند. شکل هندسی سالن و همچنین میزان فضایی که در اختیار دارید در نحوه چیدمان و طراحی سالن بسیار موثر میباشد.برای نحوه چیدمان سالن ابتدا باید در نظر گرفت که این سالن به چه منظوری میخواهد مورد استفاده قرار بگیرد.
شرکت آسال سازه پرگاس یکی از شرکت هایی می باشد که در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی فعالیت انجام می دهد، شما می توانید بازسازی ساختمانی خود را به ما بسپارید تا با بهترین و با کیفیت ترین روش ها در زمینه دکوراسیون داخلی کار شما صورت گیرد، یکی از مهم ترین نکات درباره آسال ساز پرگاس دامنه فعالیت این شرکت می باشد که بسیار گسترده می باشد.

سوالات متداول

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.