جستجو کردن

خانه

دکوراسیون رستوران

دکوراسیون رستوران

 طراحی دکوراسیون داخلی برای جلب توجه مشتریان بسیار حائز اهمیت است به ویژه برای رستوران ها، یک رستوران ایده آل علاوه برکیفیت بالا و طعم خوش غذا باید فضای دنجی برای میهمانان داشته باشد. تا همزمان با میل کردن غذا با نگاه کردن به اطراف نیز لذت ببرند.

نکات طراحی رستوران

یکی از نکات مهم در طراحی و اجرای رستوران منطقه ی ساخت است. منطقه ی ساخت از دو جهت تاثیر گذار است؛ اول جغرافیای منطقه اجرا به جهت طراحی، به طور مثال طراحی اجرای رستوران در منطقه ی ساحلی قاعدتا طرح متفاوتی با رستوران های داخل شهری یا بین راهی دارد. دومین نکته رقبای منطقه هستند، بطور مثال اگر قرار است رستورانی سنتی طراحی و اجرا شود باید رستوران های سنتی موجود در آن منطقه بررسی شود تا طرحی متفاوت تر و خاص تر اجرا شود. دیگر نکته ی مهمی که در طراحی اجرای رستوران باید در نظر داشت مشتری ست. اینکه امروزه چه سبکی مورد پسند مردم است و اجرای چه طرح هایی در یک رستوران باعث جذب مشتری میشود. فضاسازی بیرونی نیز دیگر نکته ی قابل توجه در طراحی اجرای رستوران است. طراحی فضای زیبا و جذاب و اجرای ظریف و ماهرانه باعث جذب افراد میشود. همچنین تابلوی رستوران باید طوری طراحی و جاگذاری شود که نظر رهگذران را به خود جلب کند. اگر در هنگام بازسازی هتل به این نتیجه رسیده اید که بهتر است یک رستوران یا کافی شاپ مستقل به بنا اضافه کنید، دقت کنید که با قالب کلی هتل همخوانی داشته باشد. احتمالا تمام شرکت های دکوراسیون داخلی به این باور هستند که طراحی دکوراسیون داخلی نیز یکی از مهمترین نکات در طراحی اجرای رستوران است. بعد از نمای بیرونی یک مشتری به داخل رستوران و دکوراسیون آن توجه میکند. طراحی دکوراسیون داخلی یک رستوران باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کرده و به او این حس را القا کند که میتواند ساعت ها در آنجا بنشینند و در کنار صرف غذایی لذیذ از محیط لذت ببرد. در طراحی دکوراسیون کافه نورپردازی اهمیت ویژه ای دارد همچنین رنگ متریال باید دلنشین باشد. در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی بیشتر از چوب استفاده می شود و نورپردازی کمتر است. دکوراسیون داخلی رستوران لوکس رنگ های ملایم ملاک انتخاب است. اگر رستوران شما تجملی و شیک است می توانید از بافت سنگی استفاده نمایید دکوراسیون داخلی تالار ها بیشتر از رنگ سفید برای متریال استفاده می کنند و بافت طراحی معمولا از جنس سرامیک است.

به مشاوره رایگان نیاز دارید؟

متخصصان ما با شما تماس خواهند گرفت.

طراح دکوراسیون رستوران

یکی از نکات مهم در رابطه با دکوراسیون داخلی این می باشد که این طراحی اصولی و متناسب با دکوراسیون محیط و متراژ آن ها صورت گیرد. در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است از ضوابط و استاندارهای طراحی رستوران استفاده شود که در ادامه در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. دکوراسیون رستوران های کوچک یکی از مواردی می باشد که می توانید برای آن از ایده های متنوع بسیاری استفاده کنید، یکی از انواع این ایده ها می توان به استفاده از میز ها و صندلی های سبک و مدرن اشاره کرد در این موضوع یکی از دکوراسیون هایی که بسیار سخت می باشد، دکوراسیون رستوران سنتی کوچک می باشد، در این نوع از دکوراسیون ها بهتر است از یک محیط باز در دکوراسیون داخلی استفاده شود در غیر این صورت استفاده از تخت های بسیار در دکوراسیون سفره خانه های کوچک توصیه نمی شود. برای دکوراسیون رستوران شیک بهتر است از سبک دکوراسیون مدرن استفاده شود. در این نوع از دکوراسیون استفاده از رنگ های متضاد مانند رنگ های سفید و مشکی می تواند یکی از گزینه هایی باشد که پیش روی شما قرار دارد. دکوراسیون رستوران مدرن یکی از دیگر موارد در دکوراسیون داخلی رستوران می باشد که خواهان بسیاری دارد.

انواع طراحی اجرای رستوران

معمولا در طراحی اجرای رستوران نوع کاربری و مکان آن در نظر گرفته میشود؛ مثلا قرار است غذا های سنتی سرو شود یا فست فود و... و اینکه چه قشر افرادی مشتریان رستوران خواهند بود. مکانی که رستوران قرار است ساخته شود نیز در انتخاب نوع طراحی اجرای رستوران نقش دارد، مثلا طرح اجرایی قرار است کنار دریا باشد یا داخل شهر یا از قبیل رستوران های بین جاده ایست. با توجه به توضیحات بالا اکثرا رستوران ها در دو نوع سنتی و مدرن طراحی و اجرا میشوند و هر کدام از امکانت خاصی استفاده می کنند تا بیشتر منحصر به فرد باشند؛ مثلا در طرح های سنتی به دنبال اجرای سقف کاذب نمی روند درحالی در طرح های مدرن تر از آن ها استقبال می شود. نکاتی که در طراحی و اجرای رستوران باید در نظر داشته باشید را ذکر کرده ایم: نحوه چیدمان صندلی ها رنگ آمیزی سیستم گرمایش سرمایش و تهویه هوا دکور آشپزخانه رستوران سرویس بهداشتی طراحی نمای رستوران کانسپت مناسب روشنایی و نور

اصول طراحی رستوران

مکان در اصول طراحی رستوران 

باید محلی را که رستوران در آن ساخته می شود انتخاب کنید، بنابراین باید در مکانی واقع شود که نظر مشتریان در خیابان یا مرکز خرید را به خود جلب کند و فاصله آن از پمپ بنزین ها حداقل 30 متر باشد. بر ای دکور رستوران شیک این بخش یکی از  بخش های مهمی می باشد که در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی رستوران بسیار مهم می باشد و یکی از اصول مهم در این حوزه به شمار  می آید.

نما در اصول طراحی رستوران 

اطمینان حاصل کنید که نما بیرونی به گونه ای طراحی شده است که مشتریان را به خود جلب می کند. بر ای دکوراسیون رستوران بیرون بر یکی از بخش هایی که باید به آن دقت کنید، طراحی نمای بیرونی رستوران می باشد و این مورد یکی از  بخش های مهمی می باشد که باید در طراحی رستوران بیرون بر و یا کترینگ ها به آن دقت کرد.

فضا در اصول طراحی رستوران

برنامه ریزی برای طراحی رستوران در یک منطقه مناسب، برای قرار دادن مکان های نشیمن، راهروها، دفتر حسابداری مشتریان، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه. طراحی داخلی رستوران و دکور رستوران از جمله بخش های مهمی می باشد که در اصول طراحی رستوران ها بسیار مهم و اصولی می باشد.

 از این رو می باشد که برای طراح رستوران به شما پیشنهاد می کنیم تا از شرکت دیزاین داخلی استفاده کنید چرا که این شرکت ها از جمله گزینه هایی می باشد که افراد باید آن را در نظر بگیرند.

ورودی در اصول طراحی رستوران

ورودی به روش متمایزی طراحی شده است و حاوی میز پذیرایی است، جایی که اولین بازدید کننده قصد دارد در مورد نیاز خود سوال کند و ورودی مشتریان باید از ورودی آشپزخانه جدا شود. 

درها و پنجره ها 

سطح درها و پنجره ها باید صاف و زنگ زده نباشد و از موادی ساخته شده باشد که اجازه ورود حشرات را ندهند وباید از آلاینده های محیطی مانند دود، گرد و غبار و آب به خصوص در زمستان جلوگیری کند و در ها خود باز و بسته شود. 

کف و دیوارها در طراحی رستوران

باید در نظر گرفته شود که کف، دیوارها و سقف ها از موادی ساخته شده اند که در برابر آب نفوذناپذیر هستند و به راحتی تمیز می شوند. برای تزیین رستوران و یا طراحی رستوران کوچک به شما پیشنهاد می کنیم تا از رنگ سفید استفاده کنید. برای داشتن یک دکور کف و یا طراحی سقف رستوران به شما استفاده از این بخش را پیشنهاد می کنیم، چرا که برای طراحی یکی از بخش های مهمی که باید به آن دقت شود طراحی ورودی رستوران می باشد که رستوران های کمی به این موضوع دقت میکنند.

سیستم تهویه در اصول طراحی رستوران

قرار دادن سیستم تهویه در داخل رستوران، برای جلوگیری از گرمای زیاد و متراکم شدن بخارات، به ویژه در آشپزخانه. این موارد از جمله گزینه هایی می باشد که باید به آن دقت شود چرا که این بخش ها از جمله موارد مهم در دکوراسیون رستوران به شمار می آید. از سوی دیگر برای این بخش به کناف سقف رستوران نیز  دقت شود.

سیستم روشنایی

 قرار دادن یک سیستم روشنایی را در نظر بگیرید، به طوری که نور باید در منطقه نمایش منوها، قیمت ها و در قسمت صندوق زیاد باشد، در حالی که روشنایی در قسمت های نشیمن نباید خیلی روشن باشد. 

ترتیب جدول ها در اصول طراحی رستوران

با در نظر گرفتن استفاده بهینه از فضاهای موجود و ایجاد راهروهایی که حرکت در آنها آسان است، با قرار دادن جداول به روشی مناسب به طوری که فاصله بین هر میز در نظر گرفته شود، چون باید آزادی حرکت و کار را برای کارکنان در آن فراهم کند. 

صندلی ها در اصول طراحی رستوران 

صندلی های روکش دار راحت تهیه کنید، صندلی پشت آن کمی متمایل باشد. 

ابزار مورد استفاده در اصول طراحی رستوران 

کلیه ابزارهایی که در تهیه و سرو غذا استفاده می شود باید قابل استفاده و ضد زنگ باشند. 

سیستم الكتریكی در اصول طراحی رستوران

از وجود یك سیستم داخلی الكتریكی مطمئن اطمینان حاصل كنید، بنابراین یك مرجع ذی صلاح باید تمام تاسیسات و تجهیزات الكتریكی را نصب كند و تجهیزات و وسایل برقی مانند اجاق های پخت و پز، بخاری ها و اجاق ها باید مطابق با استاندارد های مصوب استفاده شوند. 

سرویس بهداشتی در اصول طراحی رستوران 

باید تعداد مناسب سرویس یهداشتی برای خانمها و آقایان اختصاص داده شود و به کلیه لوازم از جمله صابون، دستمال کاغذی، منابع آب سرد و گرم مجهز باشد و محل قرارگیری سرویس بهداشتی و توالت در معرض دید مشتریان نباشد. 

پارکینگ در اصول طراحی رستوران

پارکینگ مشتری باید در نزدیکی ساختمان رستوران واقع شود. تا در زمان پارک خودرو افراد به راحتی بتوانند به داخل رستوران بروند و پیاده روی زیاد آن ها را خسته نکند و در زمان میل کردن غذا به راحتی و در کمترین زمان به پارکینگ دسترسی داشته باشند این موضوع باعث خیال راحتی و راحتی بیشتر مشتریان رستوران می شود.

طراحی رستوران کلاسیک

طراحی کلاسیک قدیمی ترین سبک معماری است، زیرا سبک کلاسیک با ظرافت و تجمل متمایز است و هنگام طراحی به چندین پایه بستگی دارد: از تزئینات و اشیای عتیقه و همچنین تزیینات گل و گیاه استفاده می شود. از رنگهای طبیعی در رنگ استفاده شده است مانند زرد، آبی، سبز، قهوه ای، صورتی و سفید. همچنین کاغذ دیواری برجسته و گلدار. استفاده از پارچه های ظریف، پارچه مخمل نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. کفها از مواد طبیعی چوب، سنگ و مرمر ساخته شده اند زیرا این امر طراحی کلاسیک را برجسته می کند. یک طرح متمایز کلاسیک که در آن از مواد طبیعی مانند سنگ در کف و دیوارها و همچنین چوب در مبلمان مانند میز، نورپردازی به شکل کلاسیک مانند لوسترها و آباژورها و پارچه های مخملی استفاده شده است. دکوراسیون رستوران های کوچک یکی از مواردی می باشد که می توانید برای آن از ایده های متنوع بسیاری استفاده کنید، یکی از انواع این ایده ها می توان به استفاده از میز ها و صندلی های سبک و مدرن اشاره کرد در این موضوع یکی از دکوراسیون هایی که بسیار سخت می باشد، دکوراسیون رستوران سنتی کوچک می باشد، در این نوع از دکوراسیون ها بهتر است از یک محیط باز در دکوراسیون داخلی استفاده شود در غیر این صورت استفاده از تخت های بسیار در دکوراسیون سفره خانه های کوچک توصیه نمی شود. برای دکوراسیون رستوران شیک بهتر است از سبک دکوراسیون مدرن استفاده شود. در این نوع از دکوراسیون استفاده از رنگ های متضاد مانند رنگ های سفید و مشکی می تواند یکی از گزینه هایی باشد که پیش روی شما قرار دارد. دکوراسیون رستوران مدرن یکی از دیگر موارد در دکوراسیون داخلی رستوران می باشد که خواهان بسیاری دارد.

رستوران های مدرن

طرح های مدرن از رایج ترین طرح ها هستند و طراحی آنها بر اساس چندین پایه صورت گرفته است که مهمترین آنها عبارتند از: در دکوراسیون مدرن، از تزئینات و اشیا عتیقه استفاده نمی شود. در طراحی آن به استفاده از اشیا تزئینی متمایز مدرن بستگی دارد. استفاده از طرحهای ساده و متفاوت مبلمان. استفاده از شیشه های وسیع برای نمای رستوران و داخل رستوران زیرا وابستگی زیادی به نور طبیعی دارد. طرح های نورپردازی مدرن متفاوت است و طراحی نورپردازی باید طراحی مکان را منعکس و برجسته کند. یک طرح مدرن و منحصر به فرد که با ظرافت و تمایز مشخص می شود و در آن طراح از تزئینات دیواری مانند قفسه ها و میزهای متمایز استفاده می کند، علاوه بر طراحی متفاوت نور، که چیز زیادی به مکان اضافه می کند، از مبلمان ساده استفاده می شود و رنگ قهوه ای به طور حرفه ای با رنگ سفید سفید ترکیب می شود. طراحی رستوران مدرن یکی از بخش های اصولی می باشد که به شما پیشنهاد می کنیم تا از سقف رستوران مدرن حتما در طراحی رستوران های مدرن استفاده کنید، دکور رستوران مدرن را می توانید با مجموعه ما همراه باشید.

طراحی رستوران سنتی

در طراحی رستوران سنتی چندین اصل مهم وجود دارد که باید هنگام کار در زمینه طراحی دکوراسیون رستوران ها به این سبک رعایت شود: باید بین رنگها سازگاری وجود داشته باشد. استفاده از قطعات تزئینی و سنتی که طراحی کلی مکان را تأمین و تأیید می کنند. ایجاد یک طراحی روشن و تلفیق سبک های ایرانی سنتی با سبک های طراحی. استفاده از مبلمان با اندازه های متناسب با فضای مکان، با مواد بالا که همزمان شکل زیبا و راحتی را با هم ترکیب می کنند و به دلیل جابجایی آسان، باید عملی باشد. تزئینات دیوار بسیار مهم است، زیرا دیوارها بیشترین مساحت را در هر مکان اشغال می کنند و یک تزئین متمایز برای آنها ایجاد می کنند، و آنها را به یک عامل مهم در طراحی رستوران های سنتی متفاوت تبدیل می کند. برای رستوران ها، ظرافت، سادگی و تمایز را با هم ترکیب کرده است، زیرا رنگ ها به صورت حرفه ای ترکیب شده اند و از تزئینات متفاوت و متمایز برای جلوه دادن به بهترین شکل مکان استفاده شده است. این طرح، ظرافت، سادگی و تمایز را با هم ترکیب کرده است، زیرا رنگ ها به صورت حرفه ای ترکیب شده اند و از تزئینات متفاوت و سنتی و متمایز برای جلوه دادن به بهترین شکل مکان استفاده شده است. نمای بیرونی رستوران سنتی و نمای ورودی رستوران سنتی از جمله بخش هایی می باشد که رستوران های بسیاری به آن توجه نمی کنند و از جمله بخش هایی می باشد که در دکوراسیون و نمای ورودی رستوران به آن دقت کنید. برای طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی می توانید از بخش طراحی دیوار رستوران نیز استفاده کنید.

طراحی رستوران و کافی شاپ

برای گرم بودن یک کافه، صاحب موسسه باید تلاش کند تا طراحی داخلی ایده آلی داشته باشد. اما برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد از کافه رستوران، شما باید از قوه ی تخیل استفاده کنید، و همچنین به همه چیز نگاه خلاقانه داشته باشید. اگر کافه منویی نوآورانه از غذاها و نوشیدنی های فوق العاده را ارائه می دهد، و هر دوی آنها یکی خواهد بود، طراحی فضای داخلی به سبک کاملاً متفاوت انجام می شود.

قوانین طراحی کافه رستوران زیبا

فضای شیک فراموش نشدنی همراه با غذاهای خوشمزه یک موفقیت تضمین شده است، هم برای یک رستوران گران قیمت و هم برای یک اتاق غذاخوری ارزان اما دلپذیر. اولین قانون ایجاد یک محیط راحت است که به دستیابی به حداکثر آرامش کمک می کند. نور نقش بسیار مهمی دارد. اگر این یک بیسترو است، جایی که مردم برای صرف ناهار در طول تعطیلات کاری خود می روند، شما باید روز را ترجیح دهید. اگر سالن ضیافت یک کافه لوکس است، بهتر است نور روشن را انتخاب کنید. در کافه رستوران هایی که قبل از طلوع آفتاب فعالیت می کنند، ایجاد فضای عاشقانه با کمک نورهای خاموش مطلوب است. برای اینکه بازدید کنندگان احساس راحتی کنند، لازم است ترکیب رنگ ها را آزمایش کنید و فقط پس از آن طراحی کافه رستوران کاملا منحصر به فرد خواهد شد. و این مربوط به تمام عناصر داخلی است.

طراحی داخلی آشپزخانه رستوران

قانون دوم شما باید بر روی آشپزخانه تمرکز کنید، که در این شرکت ارائه شده است. اگر فست فود باشد، می توان فضای داخلی مطلوبی ایجاد کرد که در دیوارهای روشن، سقف های معلق سفید، تجسم نور تصاویر و نورپردازی با کیفیت بالا در رنگ های متنوع تجسم یافته است. طراحی کافه رستوران، جایی که غذاهای جایی که غذا های کشور دیگر در آن سرو می شود، می تواند به رنگ نمادهای ملی ساخته شود. برای استفاده از ساختمان ها، باید از تزئینات تزئینی ملی استفاده شود. اگر کافه رستوران لذت بردن از طعم غذاهای روسی را ارائه دهد، یک راه حل جالب برای دکور تصاویر با پنکیک، عسل، پای های معطر و سایر غذاهای لذیذ خواهد بود. قانون سوم توسعه یک طراحی و کیفیت منحصر به فرد برای یک پروژه کافی شاپ است. مهمترین نکته هنگام ایجاد پروژه برای یک رستوران، مبلمان زیبا و آواز و همچنین ترکیب رنگ ها است.

طراحی رستوران ایتالیایی

طراحی رستوران به سبک ایتالیایی در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد. طرح بیرونی رستوران بسیار مهم است زیرا اولین برداشت و علاقه بازدید کننده درست قبل از باز شدن درب رستوران ایجاد می شود.
نکات و ترفندها در طراحی رستوران ایتالیایی:
طراحی رستوران به سبک ایتالیایی، تصویری که گویا به تنوع آن گواهی می دهد، از عناصر مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آنها نقش اصلی را در شکل گیری تصور کلی از محل ایفا میکند. برای ایجاد یک فضای داخلی واقعاً دیدنی و به یاد ماندنی، باید طبق قوانین زیر راهنمایی شوید که به ایجاد یک سبک اصلی کمک می کند اول از همه، لازم است مشخص شود که رستوران با بقیه متفاوت خواهد بود، یعنی تعیین سبک و ویژگی های آن. در یک رستوران ایتالیایی، همه چیز باید مطابق با یک سبک و روند باشد. ظروف، مبلمان، منطقه بندی، روشنایی، منسوجات، و همچنین شکل حضور و طراحی کلی فضای داخلی رستوران همه اینها باید در یک روحیه ی ایتالیایی مانند ادامه یابد. ظروف، منسوجات، مبلمان و کارد و چنگال مطلوب است که این موارد از مواد با کیفیت و با دوام ساخته شده باشد. قانون سوم توسعه یک طراحی و کیفیت منحصر به فرد برای یک پروژه کافی شاپ است. مهمترین نکته هنگام ایجاد پروژه برای یک رستوران، مبلمان زیبا و آواز و همچنین ترکیب رنگ ها است.

طراحی رستوران ایتالیایی

طراحی رستوران به سبک ایتالیایی در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد. طرح بیرونی رستوران بسیار مهم است زیرا اولین برداشت و علاقه بازدید کننده درست قبل از باز شدن درب رستوران ایجاد می شود.
نکات و ترفندها در طراحی رستوران ایتالیایی:
طراحی رستوران به سبک ایتالیایی، تصویری که گویا به تنوع آن گواهی می دهد، از عناصر مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آنها نقش اصلی را در شکل گیری تصور کلی از محل ایفا میکند. برای ایجاد یک فضای داخلی واقعاً دیدنی و به یاد ماندنی، باید طبق قوانین زیر راهنمایی شوید که به ایجاد یک سبک اصلی کمک می کند اول از همه، لازم است مشخص شود که رستوران با بقیه متفاوت خواهد بود، یعنی تعیین سبک و ویژگی های آن. در یک رستوران ایتالیایی، همه چیز باید مطابق با یک سبک و روند باشد. ظروف، مبلمان، منطقه بندی، روشنایی، منسوجات، و همچنین شکل حضور و طراحی کلی فضای داخلی رستوران همه اینها باید در یک روحیه ی ایتالیایی مانند ادامه یابد. ظروف، منسوجات، مبلمان و کارد و چنگال مطلوب است که این موارد از مواد با کیفیت و با دوام ساخته شده باشد. قانون سوم توسعه یک طراحی و کیفیت منحصر به فرد برای یک پروژه کافی شاپ است. مهمترین نکته هنگام ایجاد پروژه برای یک رستوران، مبلمان زیبا و آواز و همچنین ترکیب رنگ ها است.

تزئینات رستوران

دو روش رایج دیگر برای ایجاد جهت گیری سبک و تزئینات برای یک رستوران و یا مرکز پذیرایی مانند کافی شاپ وجود دارد. اولین کار این است که طرحی ارائه دهید و آن را واقعی کنید. ین از طراحی دکوراسیونی استفاده نکنید که فضا را غیر طبیعی و مصنوعی به نمایش بگذارد. مورد دوم درخواست متخصصانی است که تجربه زیادی در این زمینه دارند و دقیقاً می دانند چگونه رستوران را واقعاً بی نظیر و به یاد ماندنی کنند. یا بهتر بگوییم در تزئینات رستوران می توانید از ایده های افراد متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون بهره ببرید.
یک طرح رستورانی را می توان به طور مشروط به دو مرحله تقسیم کرد:
اولین مورد طراحی منطقه فنی یک رستوران است. مرحله دوم توسعه یک طرح و سبک منحصر به فرد است. کارکنان رستوران ها باید مهمان نواز باشد، هر مشتری باید احساس راحتی و آرامش کند.

اصول طراحی کترینگ

ایجاد خلاقیت و ایجاد ایده های جدید در اصول طراحی داخلی کترینگ مستلزم برنامه ریزی و آگاهی کامل از کلیه عناصر دکوراسیون تشکیل دهنده طراحی است، بنابراین اجرای یک طراحی داخلی خلاقانه با اشکال و ایده های جدید بی بدیل، فقط به یافتن یک شرکت دکوراسیون متمایز و یک طراح داخلی خلاق با تجربه محدود نمی شود بلکه باید، آگاهی و اطلاعات زیادی در مورد سبک ها و انواع مختلف طراحی داخلی، اعم از اینکه یک طراحی داخلی برای خانه ها باشد یا یک طراحی داخلی برای شرکت ها، یا یک طراحی داخلی برای رستوران ها و انواع دیگر طراحی داخلی که باید با آنها آشنا باشید، برای تحقیق، تفکر و انتخاب یک شرکت طراحی داخلی یا یک طراح داخلی برای شما مناسب است، انتخاب یک شرکت دکوراسیون یا طراح داخلی باید بر اساس معیارهایی باشد که پس از دانش خود در زمینه طراحی داخلی تعیین خواهید کرد.

دکور کترینگ

ایجاد خلاقیت و ایجاد ایده های جدید در اصول طراحی داخلی کترینگ مستلزم برنامه ریزی و آگاهی کامل از کلیه عناصر دکوراسیون تشکیل دهنده طراحی است، بنابراین اجرای یک طراحی داخلی خلاقانه با اشکال و ایده های جدید بی بدیل، فقط به یافتن یک شرکت دکوراسیون متمایز و یک طراح داخلی خلاق با تجربه محدود نمی شود بلکه باید، آگاهی و اطلاعات زیادی در مورد سبک ها و انواع مختلف طراحی داخلی، اعم از اینکه یک طراحی داخلی برای خانه ها باشد یا یک طراحی داخلی برای شرکت ها، یا یک طراحی داخلی برای رستوران ها و انواع دیگر طراحی داخلی که باید با آنها آشنا باشید، برای تحقیق، تفکر و انتخاب یک شرکت طراحی داخلی یا یک طراح داخلی برای شما مناسب است، انتخاب یک شرکت دکوراسیون یا طراح داخلی باید بر اساس معیارهایی باشد که پس از دانش خود در زمینه طراحی داخلی تعیین خواهید کرد.

مهمترین استانداردها و نکات طراحی دکوراسیون رستوران

تعیین فضاها در رستوران ها

به دلیل آنچه در تحقیقات و محاسبات زیادی به آن احتیاج دارد، مسئله ای دشوار است. تعیین فضاها به عوامل مختلفی بستگی دارد و این عوامل شامل تعداد وعده های غذایی آماده می شود، از جمله
  •  مشاغل و وظایفی که باید انجام شود.
  •  نیاز به تجهیزات.
  •  تعداد کارکنان و مناطق کاری که در آنها کار می کنند.
  •  ذخیره مواد و فضای آزاد مناسب برای تردد و جابجایی.
رستوران ها باید: ارزیابی آن براساس تعداد افرادی که در یک دوره معین اسکان داده می شوند، تعداد دفعات سرو غذا ، تعداد دفعات سرو غذا به همان مکان برای هر فرد نشسته و تعداد افراد نشسته برای یک دوره است را در نظر بگیرند.

طراحی نمای رستوران

نمای رستوران و طراحی خارجی مهمترین جاذبه برای مشتری است و در واقع هیچ استاندارد یا کنترل خاصی برای شکل بهینه نما های مختلف رستوران وجود ندارد، زیرا این بسته به سلیقه، نوع رستوران، مکان آن و نوع غذایی که سرو می کند متفاوت است، اما در عین حال مجموعه ای از قوانین کلی وجود دارد که توسط دکوراتورها توافق شده است. آنها آن را به عنوان پایه ای برای طراحی یک نما متمایز و جذاب رستوران می دانند.

فنگ شویی رستوران

نمای رستوران با توجه به دیدگاه ها، سلیقه ها، و توانایی نوآوری  متفاوت است، اما این وجود قوانین ثابت حاکم بر روند انتخاب و طراحی را نفی نمی کند، از جمله:

رنگ مناسب در طراحی نمای رستوران

هیچ رنگ خاصی توسط تزئین کنندگان برای رنگ آمیزی نمای رستوران توصیه نمی شود، زیرا آنها می بینند که شکوه و عظمت رنگ به میزان مناسب بودن آن با طبیعت و محل رستوران بستگی دارد، بنابراین متخصصان دکوراسیون توصیه می کنند که نمای رستوران را با رنگی متفاوت از رنگ مغازه های همسایه یا رنگ غالب در جلوی ملک داخل آن تنظیم کنید، زیرا تمایز کروماتوگرافی یک عامل چشم نواز است. در مورد خود رنگ، این فاکتور براساس عوامل مختلفی تعیین می شود که مهمترین آنها ماهیت رستوران و نوع خدماتی است که ارائه می دهد  مثلا اگر رستوران کلاسیک باشد، بهتر است از هر یک از رنگهای آرام که برای تماشای آنها راحت است استفاده کنید که به شما احساس گرما و ظرافت می دهد.

شفافیت در طراحی نمای رستوران

درست است که دکوراسیون خارجی جبهه های رستوران چیزی است که نظر را به خود جلب می کند، اما دکوراسیون داخلی رستوران ها است که تصمیم مشتری را می گیرد و باعث می شود او یک رستوران را به رستوران دیگر ترجیح دهد، و برای این امر توصیه می شود هنگام طراحی نما در نظر بگیرید که درب و پنجره های رستوران از شیشه های بسیار شفاف ساخته شده اند، تا دکوراسیون و جو را آشکار کند. در همین راستا باید توجه داشت که جلوی شیشه ها با تبلیغات و پوسترهای تبلیغاتی شلوغ نشود و این یکی از اشتباهات رایجی است که در رستوران ها مرتکب می شوند.

نورپردازی و نوع رستوران و تاثیر آن در طراحی نمای رستوران

نورپردازی همچنین یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار در هر دکوراسیونی است و یکی از قوی ترین عواملی است که باعث جلب توجه می شود و به همین دلیل است که هنگام کار در طراحی نمای رستوران باید از آن مراقبت شود و از این روش ها به گونه ای استفاده شود که زیبایی دکوراسیون را برجسته کرده و ماهیت و نوع رستوران را توضیح دهد، به عنوان مثال اگر ما در حال طراحی یک رابط برای یک رستوران سنتی کلاسیک هستیم یا به اصطلاح در منوی معمولی یا رستوران های سلف سرویس، بهترین کار این است که از نور سفید ساکت، که می تواند در قسمت های داخلی دکوراسیون پنهان شود، استفاده کنید تا سایه هایی ایجاد کند که زیبایی ظاهری به نمای بیرونی رستوران می بخشد، در حالی که رستوران های فست فود برای استفاده از چراغ های روشن رنگ مناسب هستند.

ترتیب عناصر خارجی در طراحی نمای رستوران

آخرین توصیه شده توسط دکوراتورها در مورد طراحی نما های رستوران، مربوط به نحوه چیدمان و هماهنگی عناصر واقع شده در محدوده رستوران است، مانند گلدان های گیاهان یا میزها و صندلی های متعلق به رستوران از درب خارج، بنابراین این عناصر باید به گونه ای مرتب شوند که ظاهر عمومی رستوران را مختل نکنند و در عین حال باید در موقعیتی تنظیم شود که مانع از رفت و آمد به داخل رستوران نشود و این امر با ایجاد فاصله کافی بین میزها حاصل می شود و منطقه رو به دروازه اصلی باید عاری از هرگونه مشاغل باشد.

ضوابط و استانداردهای طراحی رستوران

اولین نکته ای که باید در رابطه با دکوراسیون داخلی و ضوابط طراحی رستوران و کافی شاپ بدانید این است که در ضوابط طراحی رستوران بهتر است در ابتدا برنامه فیزیکی رستوران را داشته باشید، داشتن ابعاد و یک نقشه کلی از رستوران می تواند یکی از گزینه هایی می باشد که بهتر است در مرحله اول انجام شود. در رابطه با دیگر مراحل آن می توان به بازسازی و مستحکم سازی رستوران اشاره کرد. برای دکوراسیون رستوران بهتر است که محیط شما حداقل متراژ رستوران را داشته باشد در غیر این صورت به شما پیشنهاد می کنیم تا از استاندارد های کیترینگ و رستوران های بیرون بر نتظیم کنید. در رابطه با رعایت ضوابط و انواع آن ها بهتر است از شرکت آسال سازه پرگاس کمک بگیرید این شرکت از جمله شرکت های باسابقه در زمینه دکوراسیون داخلی می باشد که سابقه بسیار بالایی در این زمینه دارد.

سوالات متداول

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.