جستجو کردن

شرکت آسال سازه پرگاس

طراحی دکوراسیون داخلی

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

در بین تمام کار هایی که ما در جهت حفظ و تامین زیبایی انجام می دهیم، طراحی داخلی یکی از این گزینه های حائز اهمیت است که به شدت می تواند به بالا بردن روحیه به ما کمک کند و موثر باشد. هدف از طراحی داخلی را اگر در مقیاس های مختلف بررسی کنیم، به موارد زیادی می رسیم. استفاده مناسب از فضا و حفظ تعادل و زیبایی در محیط پیرامون مان، از مهم ترین این موارد هستند. یکی از مهم ترین عناصر در بحث طراحی دکوراسیون داخلی طراحان هستند.  آنها با تخصص منحصر به فرد خود با افزایش تعامل مثبت بین خود و مشتریان و ایجاد یک درک متقابل از نیاز ها و سلیقه های متفاوت، روند طراحی داخلی را به یک سطح جدید ارتقا یافته می رسانند. یک طراح خوب باید بتواند با ترکیب رنگ ها، بافت ها، مواد، روشنایی و عناصر دیگر، باید تمام آن چیزی که ساکنین می خواهند را فراهم کند. به طور کلی می توان از دلایل زیر بعنوان اهیت طراحی داخلی نام برد.

  • افزودن قابلیت های عملکردی به فضای مورد نظر
  • امکان تناسب دادن فضای مورد نظر با سبک زندگی ساکنین آن مکان
  • در نظر گرفتن فاکتور های زیبایی شناختی با کیفیت بالا
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • تسهیل دستیابی به فضا های کاربردی و مورد استفاده
  • تبدیل کردن فضای زندگی به یک محیط امن و پر از آرامش

 شرکت آسال سازه پرگاس با دو دهه تجربه با کادری مجرب در زمینه دکوراسیون داخلی سعی می کند که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن با در نظر گرفتن سلیقه کارفرما با بهترین و کاربردی ترین حالت واحد شما را طراحی و اجرا نماید.   حال که با اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شدیم در ادامه با نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی در واحد های مختلف آشنا می شویم.

مزایای شرکت آسال سازه

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون واحد مسکونی

از آنجایی که واحد های مسکونی مکانی به حساب می آیند که افراد برای استراحت  و رفع خستگی دراثر کارکرد های روزانه از آن استفاده می کنند یکی از مکان هاییست که در طراحی آن باید وسواس زیادی به خرج داد که بتواند آرامش دهنده روح و روان باشد. در طراحی داخلی ساختمان ها، طراحان معمولا بر روی فضاهای زندگی خصوصی در ساختمان ها متمرکز می شوند. بطور کلی می توان یک واحد مسکونی را به بخش هایی اعم از سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق مستر یا والدین، اتاق فرزندان، اتاق مهمان، و سرویس های بهداشتی تقسیم کرد که هریک از این بخش ها طراحی خاص خود را میطلبد.

طراحی دکوراسیون خانه های ویلایی

از آنجاییکه این دست از سازه ها که معمولا برای ییلاق و قشلاق و گریز از زندگی خسته کننده شهری مورد استفاده قرار می گیرند طراحی دقیق و اصولی بسیار حائز اهمیت می باشد تا فضایی آرامش بخش را در جهت ارتقا روحیه ایجاد کند. طراحی داخلی ویلا طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه‌ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی‌گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند. در دکوراسیون داخلی خانه ویلایی بسته به آنکه ویلای دوبلکس است یا ویلا ساده ویا ویلا در شمال واقع شده است یا جای دیگر طراحی منحصر به فرد خود را میطلبد.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون واحد اداری

طراحی داخلی دکوراسیون اداری (Interior design of office decoration) نسبت به طراحی دکوراسیون مسکونی، به مهارت بیشتر و دید تخصصی تری احتیاج دارد چرا که دکوراسیون مسکونی بیشتر مطابق سلیقه افراد، ایده آل‌های راحتی افراد طراحی می‌شود. اما در طراحی داخلی اداری شما ضمن حفظ فرم رسمی‌ و اداری سازمان، ملزم به رعایت برخی نکات مطابق با هنجار‌های اداری، ارگونومی‌ مربوطه مطابق با کاربری محل هستید. در بحث طراحی دکوراسیون اداری علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه کارفرما و منافع و اهداف سازمان باید به گونه ای طراحی شود که  در چشم مشتریان و ارباب رجوعان جذابیت و گیرایی داشته باشد.

طراحی دکوراسیون کلینیک های زیبایی

توجه به طراحی داخلی کلینیک زیبایی به معنی رعایت اصول معماری داخلی، ایجاد فضایی زیبا و خلاقانه و رعایت نکاتی در خصوص دکوراسیون مطب زیبایی می باشد. برای ارائه ی طرحی مناسب جهت دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی ، توجه به مسائل زیبایی شناختی و دیزاین مطب زیبایی کافی نیست. بلکه باید به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش، روشنایی، مسیر حرکتی، عملکرد و موارد از این قبیل نیز، بها داده شود. استفاده از رنگ های مناسب برای دکوراسیون داخلی مطب زیبایی، در ایجاد حس خوب در مشتریان نقش دارد. پیشنهاد می شود از رنگ های روشن برای القای حس آرامش و تمیزی و همچنین رنگ های شاد همچون نارنجی که نشاط آور می باشند، استفاده شود. در صورتی که استفاده از رنگ هایی همچون قرمز که هیجان بالایی دارند، توصیه نمی شود. همچنین  استفاده از گرین وال (دیوار سبز) در کلینیک های زیبایی برای القای حس خوب و آرامش بخش به ارباب رجوع خیلی می تواند  کمک کند.

beauty salon interior decoration design

دکوراسیون واحد تجاری

دکوراسیون واحد تجاری متفاوتی که بتواند چشم هر بیننده را به خود جذب کند مزیت رقابتی مهمی محسوب می شود، که قطعا می تواند شما را با موفقیت بیشتری روبرو کند. نقش و مهارت یک طراح خوب در بحث دکوراسیون واحد تجاری بسیار  حائز اهمیت است چرا که باید بتواند با شناخت نوع کاربری واحد تجاری مربوطه طراحی منحصر به فردی را ارائه دهد. باید به گونه ای عمل شود که نظر بیننده و مشتری به فروشگاه معطوف گردد. این کار با ایجاد اختلاف رنگ، بافت، یا با استفاده از المان های خاص معماری انجام می شود؛ و باید از رنگ هایی استفاده کرد که بیننده با دیدن آن ها متوجه تأکید بر نقطه یا محصول بخصوصی در فروشگاه شود؛ این موضوع باعث جلب توجه برنامه ریزی شده به نفع مجموعه تجاری خواهد شد. از طرف دیگر نورپردازی نیز یک راهکار جلب توجه برنامه ریزی شده به سوی محصول مورد نظر است و از آنجا که ویترین های یک فروشگاه یا واحد تجاری مهمترین محصولات را به نمایش میگذارند باید از نور پردازی تأکیدی در آن ها استفاده کنید.

 

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

© تمام حقوق سایت برای شرکت آسال سازه محفوظ مي باشد.